Με μεγάλη συμμετοχή ξενοδόχων από όλη την Ελλάδα πραγματοποιήθηκε στις 22 Νοεμβρίου η 13η γενική συνέλευση του Ξενοδοχειακού Επιμελητηρίου Ελλάδος (ΞΕΕ), στο εκθεσιακό κέντρο Metropolitan EXPO, στο πλαίσιο της έκθεσης ΧΕΝΙΑ.
Η φετινή συνέλευση είχε ιδιαίτερο χαρακτήρα, καθώς συμπληρώθηκαν 90 χρόνια λειτουργίας του ΞΕΕ, προσδίδοντας συμβολισμό στις συζητήσεις για τα σημαντικά ζητήματα του ελληνικού τουρισμού.
Στην κεντρική του ομιλία, ο πρόεδρος του ΞΕΕ, Αλέξανδρος Βασιλικός, παρουσίασε τους πέντε βασικούς άξονες για την επόμενη μέρα της ελληνικής φιλοξενίας, υπογραμμίζοντας πως «το αύριο κερδίζεται με όραμα, με σχέδιο και σκληρή καθημερινή προσπάθεια».
Ο πρώτος άξονας αφορά την αυθεντικότητα, με έμφαση στη ζεστασιά, το χαμόγελο και το φιλότιμο που χαρακτηρίζουν τη φιλοξενία στην Ελλάδα.
Δεύτερος άξονας είναι η προσέλκυση Ελλήνων εργαζομένων, μέσα από αναβάθμιση της εκπαίδευσης και των δεξιοτήτων τους.
Ο τρίτος άξονας επικεντρώνεται στη βιώσιμη ανάπτυξη και την προστασία του φυσικού περιβάλλοντος.
Τέταρτος άξονας είναι η δημιουργία νέας κουλτούρας φιλοξενίας, ώστε να αναδειχθεί η ταύτιση της φιλοξενίας με την εθνική ταυτότητα.
Ο πέμπτος άξονας σχετίζεται με την κοινωνική ευθύνη, καθώς τα ξενοδοχεία καλούνται να λειτουργούν ανοιχτά προς τις τοπικές κοινωνίες, ενισχύοντας την εμπιστοσύνη και τη συνεργασία.
Έμφαση δόθηκε στη βιωσιμότητα, καθώς η Ελλάδα ξεχωρίζει παγκοσμίως με το ολοκληρωμένο σύστημα Περιβαλλοντικής Κατάταξης των ξενοδοχείων. Επισημάνθηκε η ανάγκη συνεργασίας με την Πολιτεία για παροχή χρηματοδοτικών εργαλείων και κινήτρων, ιδιαίτερα για μικρότερες ξενοδοχειακές μονάδες.
Ο κ. Βασιλικός αναφέρθηκε στις προκλήσεις της ψηφιακής μετάβασης, τα ζητήματα που δημιουργούν οι μεγάλες ψηφιακές πλατφόρμες, καθώς και στη σημασία δίκαιης ρύθμισης της βραχυχρόνιας μίσθωσης προς όφελος της κοινωνίας.
Μετά τη λήξη των εργασιών, ο πρόεδρος του ΞΕΕ τόνισε πως «η Φιλοξενία στηρίζει την οικονομία και την κοινωνία, ανεβάζει ψηλά τη χώρα. Για να συνεχιστεί αυτή η μεγάλη προσφορά, δεν μπορούμε να βασιζόμαστε σε ένα μοντέλο του προηγούμενου αιώνα. Χρειαζόμαστε νέες βάσεις που θα μας οδηγήσουν στο αύριο και τώρα είναι η ώρα για μεγάλες και κρίσιμες αποφάσεις. Έχουμε και το όραμα και το σχέδιο και τις τεκμηριωμένες θέσεις για να κινηθούμε μπροστά. Οι ξενοδόχοι έχουμε αποδείξει διαχρονικά πως ξέρουμε να πρωτοπορούμε και θα συνεχίσουμε να το κάνουμε, ώστε να χτίσουμε ένα μέλλον ακόμη πιο δυναμικό και πιο ελπιδοφόρο για τον κλάδο μας, για τη Φιλοξενία και την Ελλάδα».