ΓΔ: 2081.52 -0.08% Τζίρος: 6.67 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 10:46:37
Ηλεκτρονικό Εμπόριο
Φώτο: Καταναλωτής ηλεκτρονικού εμπορίου. Credits: Shutterstock

Zalando, Modivo, Trendyol: Η νέα «μάχη» του online fashion στην Ελλάδα

Οι μεγάλες διεθνείς πλατφόρμες μόδας Zalando, Modivo και Trendyol ενισχύουν την παρουσία τους στη χώρα μας, παρά το γεγονός ότι οι καταναλωτές συνεχίζουν να προτιμούν εγχώρια e-shops. Ενισχύεται ο ανταγωνισμός.

Η ελληνική αγορά ηλεκτρονικού εμπορίου βρίσκεται σε φάση ανάπτυξης, καθώς το online shopping έχει εξελιχθεί σε καθημερινή συνήθεια για τους Έλληνες καταναλωτές.

Σε αυτό το ώριμο και απαιτητικό περιβάλλον, η είσοδος και ενίσχυση διεθνών πλατφορμών όπως η Zalando, η Modivo και η Trendyol διαμορφώνουν ένα νέο ανταγωνιστικό τοπίο. 

Η Zalando, ηγετικός ευρωπαϊκός προορισμός μόδας, προχωρά σε στρατηγικές κινήσεις όπως η εξαγορά της About You, επιδιώκοντας ένα ενοποιημένο πανευρωπαϊκό οικοσύστημα ηλεκτρονικού εμπορίου. 

Η Modivo ενισχύει την παρουσία της με premium προτάσεις από διεθνή brands, ενώ η Trendyol, με ισχυρή επένδυση στην ελληνική αγορά, προσφέρει ένα ταχέως αναπτυσσόμενο marketplace μοντέλο.

Ωστόσο σε αυτό το είδος εμπορίου, δυνατά «χαρτιά» όπως ήταν αναμενόμενο είναι τα εγχώρια e-shops, τα οποία και προτιμούν όλο και περισσότερο οι Έλληνες  καταναλωτές κατά 78%. 

Παρόλα αυτά όμως οι μεγάλες ξένες πλατφόρμες διεκδικούν ένα σεβαστό μερίδιο από την αγορά ηλεκτρονικού εμπορίου, καθώς σε πολλές περιπτώσεις μπορούν να προσφέρουν περισσότερες επιλογές, καλύτερες υπηρεσίες και ισχυρότερο ανταγωνισμό προς όφελος του τελικού χρήστη.

Στοιχεία για την ανάπτυξη του ηλεκτρονικού εμπορίου έχει δώσει η Nexi Ελλάδος, όπου σύμφωνα με την Ετήσια Έκθεση Ηλεκτρονικού Εμπορίου για το 2024, το 97% των χρηστών του διαδικτύου πραγματοποιεί ηλεκτρονικές αγορές, ενώ η συνολική αξία των online δαπανών εκτιμάται στα 29,4 δισ. ευρώ. 

Η μόδα αναδεικνύεται σε κορυφαία κατηγορία, συγκεντρώνοντας 5,6 δισ. ευρώ και επιβεβαιώνοντας τον καθοριστικό της ρόλο στο ηλεκτρονικό λιανεμπόριο.

Zalando

Η πιο πρόσφατη είσοδος στην ελληνική αγορά είναι η Zalando, ο κορυφαίος ευρωπαϊκός online προορισμός μόδας, με περισσότερα από 200.000 προϊόντα από δημοφιλείς μάρκες, προσφέρει μια επιμελημένη επιλογή διεθνών brands, καλύπτοντας ένα ευρύ φάσμα στυλ και προτιμήσεων.

Στο πλαίσιο της στρατηγικής της για ένα ενιαίο ευρωπαϊκό οικοσύστημα ηλεκτρονικού εμπορίου μόδας, η Zalando προχώρησε στα τέλη του 2024 στην εξαγορά της γερμανικής About You, μιας εταιρείας με ισχυρή παρουσία στο online fashion retail. Η About You, με έδρα το Αμβούργο, ιδρύθηκε το 2014 ως μέλος του ομίλου Otto Group.

Στις 11 Ιουλίου 2025, η Zalando ανακοίνωσε την επίσημη ολοκλήρωση της στρατηγικής συνένωσης των δύο εταιρειών. Η κίνηση αυτή ενισχύει την ικανότητα του ομίλου να εξυπηρετεί καταναλωτές και συνεργάτες σε όλη την Ευρώπη, ενώ οι δραστηριότητες της About You ενσωματώνονται πλήρως στο επιχειρηματικό μοντέλο της Zalando.

Το τρίτο τρίμηνο του 2025, η Zalando διατήρησε την κερδοφόρα πορεία ανάπτυξής της και ανέφερε αύξηση του ακαθάριστου όγκου εμπορευμάτων (GMV) κατά 21,6% σε 4,2 δισεκατομμύρια ευρώ και αύξηση των εσόδων κατά 26,5% σε 3 δισεκατομμύρια ευρώ, κυρίως λόγω της ενσωμάτωσης της ABOUT YOU.

Το προσαρμοσμένο EBIT αυξήθηκε σε 96 εκατομμύρια ευρώ από 93 εκατομμύρια ευρώ ένα χρόνο νωρίτερα. Σε προ-forma βάση, ο GMV αυξάνεται κατά 6,7% και τα έσοδα κατά 7,5%, χάρη στην ισχυρή απόδοση τόσο της Zalando όσο και της ABOUT YOU. Είναι κύριος συνεργάτης της Γερμανικής Ομοσπονδίας Ποδοσφαίρου (DFB).

Στον τομέα των εμπορικών συναλλαγών, έχει επεκτείνει τη συνεργασία της με τον βρετανικό λιανοπωλητή Marks & Spencer. Η Zalando ιδρύθηκε στο Βερολίνο το 2008 και αποτελεί τον κορυφαίο ευρωπαϊκό online προορισμό μόδας.

Modivo

Η Modivo είναι μια ακόμη μεγάλη ευρωπαϊκή πλατφόρμα ηλεκτρονικού εμπορίου που ειδικεύεται στη μόδα και έχει σημαντική παρουσία στην Ελλάδα.Ακολουθούν τα βασικά στοιχεία για την πλατφόρμα: Online κατάστημα πώλησης ρούχων, υποδημάτων, τσαντών, και αξεσουάρ. Εστιάζει σε premium και αναγνωρισμένα brands. 

Η Modivo ανήκει στον Όμιλο Modivo S.A. (πρώην eobuwie.pl), ο οποίος είναι ένας από τους μεγαλύτερους ομίλους λιανικής πώλησης μόδας στην Κεντρική και Ανατολική Ευρώπη. Η μητρική εταιρεία MODIVO.COM S.A. εδρεύει στη Ζιελόνα Γκόρα της Πολωνίας. Η πλατφόρμα δραστηριοποιείται στην Ελλάδα με το δικό της τοπικό ηλεκτρονικό κατάστημα (modivo.gr). 

Αν και δεν υπάρχει δημοσιευμένη ακριβής ημερομηνία έναρξης, η λειτουργία της είναι ενεργή εδώ και αρκετά χρόνια (τουλάχιστον από το 2022, βάσει αναφορών). Σκοπός της είναι να προσφέρει μια μεγάλη ποικιλία προϊόντων μόδας (πάνω από 300.000 προϊόντα από 1700 μάρκες) με έμφαση στην ποιότητα και τις διεθνείς τάσεις.

Trendyol

Το Trendyol είναι μια από τις πιο πρόσφατες και δυναμικές μεγάλες διεθνείς πλατφόρμες ηλεκτρονικού εμπορίου που εισήλθαν στην ελληνική αγορά. Ιδρύθηκε το 2010 στην Κωνσταντινούπολη, Τουρκία. Είναι το πρώτο «decacorn» (εταιρεία με αποτίμηση πάνω από 10 δισ. δολάρια) της Τουρκίας. 

Η πλατφόρμα ξεκίνησε να εξυπηρετεί επίσημα την ελληνική αγορά, μαζί με άλλες χώρες της Κεντρικής και Ανατολικής Ευρώπης, εντός του 2024. Ξεκίνησε με το να προσφέρει κυρίως προϊόντα μόδας (ένδυση και υπόδηση), αλλά σταδιακά διευρύνει την γκάμα της σε διάφορες κατηγορίες (ομορφιά, είδη σπιτιού, ηλεκτρονικά, παιδικά). 

Η εταιρεία έχει επενδύσει σε πολύ μεγάλη διαφημιστική καμπάνια στην Ελλάδα, με σκοπό να συστήσει το brand στο ευρύ κοινό. Μέσα σε σύντομο χρονικό διάστημα, η Ελλάδα έχει αναδειχθεί σε μία από τις μεγαλύτερες αγορές για την Trendyol στην Κεντρική και Ανατολική Ευρώπη.

Η πλατφόρμα έχει την υποστήριξη του ομίλου Alibaba (που είναι στρατηγικός επενδυτής), γεγονός που της δίνει μεγάλη ώθηση στην επέκταση και τα logistics.

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Σταύρος Καφούνης πορτρέτο
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Καφούνης: Σημαντική νίκη για το εμπόριο η απόφαση ECOFIN για τα δέματα

Η επίσπευση κατάργησης της ατέλειας στα μικροδέματα από το 2026, σύμφωνα με το ECOFIN, αποτελεί νίκη για τον εμπορικό κόσμο, δηλώνει ο πρόεδρος της ΕΣΕΕ, Σταύρος Καφούνης, επισημαίνοντας τις συστηματικές προσπάθειες της ΕΣΕΕ.
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Jumbo: Αύξηση 8% του τζίρου και καθαρά κέρδη 117 εκατ. το α’ εξάμηνο

Η Jumbo κατέγραψε αύξηση 8% του τζίρου που διαμορφώθηκε στα 497,28 εκατ. ευρώ, και τα καθαρά κέρδη ανήλθαν στα 117 εκατ. ευρώ το α’ εξάμηνο του 2025. Επενδύσεις σε νέα καταστήματα, e-commerce και υποδομές.