ΓΔ: 0 0.00% Τζίρος: 0.00 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 10:15:03
Φωτο: Shutterstock

Παράταση διαγωνισμού για το πρώτο ιδιωτικό φράγμα

Η ημερομηνία εκδήλωσης ενδιαφέροντος για το φράγμα Χαβρία στη Χαλδκική μετατέθηκε στις 30 Οκτωβρίου λόγω κορονοϊού. Όλα δείχνουν ότι στο διαγωνισμό θα αναμετρηθούν για πρώτη φορά ΕΥΔΑΠ και ΕΥΑΘ.

Νέα παράταση του διαγωνισμού για το πρώτο έργο Σύμπραξης Δημοσίου και Ιδιωτικού Τομέα (ΣΔΙΤ) στην Ελλάδα που αφορά φράγμα και δίκτυα ύδρευσης / άρδευσης, το φράγμα Χαβρία στην Χαλκιδική, ζήτησαν πέντε όμιλοι που ενδιαφέρονται να συμμετάσχουν.

Οι όμιλοι επικαλούνται την πανευρωπαϊκή έκρηξη κρουσμάτων του κορονοϊού που δυσκολεύει τη συγκέντρωση των δικαιολογητικών από τους διεθνείς συνεταίρους με τους οποίους θα διεκδικήσουν το έργο. Ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Κ. Καραμανλής προχώρησε σε παράταση του διαγωνισμού και μετέθεσε την ημερομηνία εκδήλωσης ενδιαφέροντος στις 30 Οκτωβρίου, από 14 Οκτωβρίου που είχε οριστεί μετά και την πρώτη παράταση.

Η πορεία του συγκεκριμένου διαγωνισμού ΣΔΙΤ αναμένεται από αρκετούς δήμους από ολόκληρη την Ελλάδα που θέλουν να βελτιώσουν τις υποδομές άρδευσης και ύδρευσης. Παράλληλα, φαίνεται πως θα είναι και το πρώτο «πεδίο μάχης» μεταξύ ΕΥΔΑΠ και ΕΥΑΘ, οι οποίες θα διεκδικήσουν το έργο, πιθανώς με ισχυρούς διεθνείς εταίρους.

Το τεύχος προκήρυξης του ΣΔΙΤ για την κατασκευή του φράγματος Χαβρία και των δικτύων προβλέπει πως ο ιδιώτης επενδυτής θα υλοποιήσει τη μελέτη, κατασκευή, χρηματοδότηση, λειτουργία και συντήρηση του φράγματος, των εγκαταστάσεων επεξεργασίας νερού και των εξωτερικών δικτύων ύδρευσης. Συγκεκριμένα, θα εκπονήσει τις μελέτες που είναι απαραίτητες για τον κατασκευαστικό σχεδιασμό του έργου, θα κατασκευάσει το σύνολο του αντικειμένου των μελετών του κατασκευαστικού σχεδιασμού, θα αναλάβει τη λειτουργία και συντήρηση του έργου και θα επιστρέψει το έργο στο ελληνικό Δημόσιο, σύμφωνα με τα προβλεπόμενα στη σύμβαση, στο τέλος της συμβατικής περιόδου, με αντάλλαγμα την καταβολή πληρωμών διαθεσιμότητας, κατά την περίοδο λειτουργίας.

Ο επενδυτής / ανάδοχος θα αναλάβει να κατασκευάσει το φράγμα Χαβρία και τα συνοδά τεχνικά έργα, εγκαταστάσεις επεξεργασίας νερού, δυναμικότητας 55.000 κυβικών μέτρων ημερησίως και εξωτερικών δικτύων συνολικού μήκους 62 χιλιομέτρων, δεξαμενών και αντλιοστασίων. Θα αναλάβει και τη λειτουργία των εγκαταστάσεων για 30 χρόνια, ενώ θα αμείβεται από το δημόσιο μέσω «πληρωμών διαθεσιμότητας», δηλαδή με μηχανισμό πληρωμών που στηρίζεται σε προδιαγραφές ποιότητας, απόδοσης και αποτελεσμάτων.

Πληρωμές διαθεσιμότητας «δεν θα καταβάλλονται έως ότου το έργο και οι σχετικές υπηρεσίες πληρούν τις προδιαγραφές διαθεσιμότητας της σύμβασης σύμπραξης, όπως αυτό θα πιστοποιηθεί από ανεξάρτητο ελεγκτή. Επίσης, στις πληρωμές διαθεσιμότητας θα επιβάλλονται απομειώσεις, σε περίπτωση που οι επιδόσεις του έργου αποκλίνουν από τις τεθείσες προδιαγραφές απόδοσης της σύμβασης σύμπραξης».

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Yπουργείο Υποδομών
ΠΟΛΙΤΙΚΗ

Δήμας: Οι ΣΔΙΤ οδηγούν την υλοποίηση μεγάλων έργων υποδομής

Ο υπουργός Υποδομών Χρίστος Δήμας ανέδειξε τον ρόλο των ΣΔΙΤ ως ευέλικτο και αποδοτικό μηχανισμό για την υλοποίηση εμβληματικών έργων, με στόχο την ανάπτυξη και την ενίσχυση των υποδομών της χώρας.
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Μεγάλα έργα με πρόταση από εταιρείες αλλά χωρίς δημόσια χρηματοδότηση

Νομοθετικές αλλαγές για να προχωρήσουν οι πρότυπες προτάσεις για έργα άνω των 200 εκατ. ευρώ. Θα αφορούν μόνο ΣΔΙΤ και παραχωρήσεις, δηλαδή δεν θα υπάρχει χρηματοδότηση από το κράτος. Μέτρα για διαφάνεια.
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Αρχίζει το πρόγραμμα ύψους 128 εκατ. ευρώ για την κατασκευή 17 σχολείων

Μέσα σε δυο χρόνια θα έχουν κατασκευαστεί οι σχολικές μονάδες στην Κ. Μακεδονία σύμφωνα με τα όσα δήλωσε ο υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών, αρμόδιος για τις υποδομές, Νίκος Ταχιάος που υπογράμμισε την σημασία του προγράμματος «Μαριέττα Γιαννάκου».
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

«Βροχή» έργων με ιδιωτικά κεφάλαια: Εννέα ΣΔΙΤ ύψους 2,3 δισ. ευρώ

Τρία φράγματα, οδικοί άξονες, σύστημα ηλεκτρονικών διοδίων και πολλές κτηριακές εγκαταστάσεις προωθούνται με συμπράξεις δημόσιου και ιδιωτικού τομέα. Ήδη ανατέθηκαν δέκα άλλα έργα με προϋπολογισμό 1,73 δισ. ευρώ.
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Στην τελική ευθεία η «ιπτάμενη» περιφερειακή οδός στη Θεσσαλονίκη

Η νέα Ανατολική Περιφερειακή της Θεσσαλονίκης (Flyover) θα αποτελεί τη μεγαλύτερη εναέρια οδό στην Ελλάδα, με συνολικό μήκος έργου 13 χιλιόμετρα. Κατατέθηκαν δεσμευτικές προσφορές και για το έργο «Καλαμάτα – Ριζόμυλος – Πύλος – Μεθώνη».