ΓΔ: 2080.64 -0.28% Τζίρος: 45.35 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 12:57:37
Φωτο: Shutterstock

Εκτίναξη του δείκτη εμπιστοσύνης των Ελλήνων καταναλωτών

Τα επίπεδα του ευρωπαϊκού δείκτη προσεγγίζει ο δείκτης καταναλωτικής εμπιστοσύνης της χώρας μας, ο οποίος ενισχύεται σημαντικά το 3ο τρίμηνο 2019, φτάνοντας τις 84 μονάδες, 12 παραπάνω σε σχέση με το προηγούμενο τρίμηνο.

Στις 84 μονάδες διαμορφώθηκε ο δείκτης καταναλωτικής εμπιστοσύνης στην Ελλάδα το 3ο τρίμηνο 2019, πλησιάζοντας για πρώτη φορά τον ευρωπαϊκό δείκτη, που διαμορφώθηκε στις 88 μονάδες. Σύμφωνα με τα αποτελέσματα έρευνας της Nielsen, ο δείκτης σημειώνει αύξηση κατά 12 μονάδες σε σχέση με το 2ο τρίμηνο 2019.

Και οι τρεις επιμέρους μεταβλητές, βάσει των οποίων υπολογίζεται ο δείκτης, έχουν σημειώσει βελτίωση. Σημαντικά βελτιώνεται η εκτίμηση των Ελλήνων για την προσωπική τους οικονομική κατάσταση τους επόμενους 12 μήνες, με αύξηση 13 ποσοστιαίες μονάδες (46%) σε σχέση με το 2ο τρίμηνο 2019.

Σημειώνεται ότι το 56% των Ελλήνων αμφιβάλουν ότι η χώρα θα καταφέρει να βγει από την οικονομική κρίση μέσα στους επόμενους 12 μήνες, ποσοστό σημαντικά μειούμενο σε σχέση με την αντίστοιχη περσινή περίοδο όπου το 72% εξέφραζε την ανάλογη αμφιβολία. Επτά στους δέκα Έλληνες (68%) πιστεύουν ότι η χώρα βρίσκεται σε οικονομική ύφεση, ποσοστό σταθεροποιημένο από το 1ο τρίμηνο του 2018.

Μεταξύ των ευρωπαϊκών χωρών, η Ελλάδα καταλαμβάνει την πρώτη θέση αναφορικά με την εργασιακή ανασφάλεια. Τρεις στους δέκα Έλληνες ανησυχούν για την οικονομία (31%) και την εργασία (31%), ενώ ακολουθούν οι ανησυχίες για την προσωπική υγεία (22%).

Έξι στους δέκα Έλληνες (63%) προσπαθούν να περικόψουν τα έξοδα του νοικοκυριού τους. Οι δύο κύριες ενέργειες των Ελλήνων για συγκράτηση των εξόδων, συνεχίζουν να εντοπίζονται μέσω των περικοπών στα έξοδα για διασκέδαση εκτός σπιτιού (62%, στα ίδια επίπεδα με το 3o τρίμηνο 2018) και στα έξοδα για ρουχισμό (59% σε ανάλογα ποσοστά το 3o τρίμηνο 2018 με 56%).

Τέλος, το 54% των Ελλήνων αναφέρει ότι καταφεύγει σε αγορά φθηνότερων ταχυκίνητων καταναλωτικών προϊόντων, σημαντικά μειωμένο ποσοστό αναφορών σε σχέση με την αντίστοιχη περσινή περίοδο (71% το 3o τρίμηνο 2018).

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Ράφια σούπερ μάρκετ
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Σούπερ μάρκετ: Πάνω από 13 δισ. ευρώ οι πωλήσεις το 2024

Το 2024 οι πωλήσεις σούπερ μάρκετ έφτασαν τα 13,06 δισ. ευρώ, αυξημένες κατά 4,38% σε σχέση με το 2023, σύμφωνα με το «Πανόραμα των Ελληνικών Σούπερ Μάρκετ». Ο κλάδος παρουσίασε θετική κερδοφορία παρά τις πιέσεις κόστους.
λιμάνι με κοντέινερ
ΔΙΕΘΝΗ

Κίνα: Βελτίωση εφοδιαστικών αλυσίδων για καλύτερη ισορροπία αγοράς

Έξι υπουργεία στην Κίνα ανακοίνωσαν σχέδιο δράσης για βελτίωση της εφοδιαστικής αλυσίδας καταναλωτικών αγαθών. Στόχος είναι η ενίσχυση της κατανάλωσης και η δημιουργία ισχυρών εμπορικών κέντρων έως το 2027 και το 2030.
Με γυναίκα σε μαγαζί
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Klarna: Ανεβαίνει η αγοραστική διάθεση των καταναλωτών για Black Friday

Η έρευνα της Klarna δείχνει αυξημένη πρόθεση αγορών για τη Black Friday, με έμφαση σε μόδα και τεχνολογία. Οι καταναλωτές στρέφονται στο online, θέτουν όρια δαπανών και ελέγχουν τιμές πριν τις προσφορές.
Αμερικανική σημαία Καπιτώλιο
ΔΙΕΘΝΗ

Ρεκόρ δαπανών στις ΗΠΑ τα Χριστούγεννα παρά τις πιέσεις από πληθωρισμό

Οι χριστουγεννιάτικες δαπάνες στις ΗΠΑ αναμένεται να ξεπεράσουν για πρώτη φορά το 1 τρισ. δολάρια, με ισχυρή ώθηση από το e-commerce, την AI και την ανταγωνιστική αγορά, παρά πληθωρισμό και δασμούς.