ΓΔ: 2104.74 0.67% Τζίρος: 178.44 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 17:25:00
Φωτο: Shutterstock

Πιθανές οι ανατιμήσεις για είδη ένδυσης και υπόδησης το επόμενο διάστημα

Σύμφωνα με τον Σύνδεσμο Επιχειρήσεων Πλεκτικής & Έτοιμου Ενδύματος (ΣΕΠΕΕ), το μεταφορικό κόστος από τις περιοχές της Ασίας έχει σχεδόν επταπλασιαστεί, ενώ και το κόστος των πρώτων υλών έχει αυξηθεί έως και 40%, σε κάποιες κατηγορίες.

Μείωση κατά 9,9% κατέγραψε το 2020 η συνολική μηνιαία δαπάνη των νοικοκυριών σύμφωνα  με την έρευνα των οικογενειακών προϋπολογισμών της ελληνικής στατιστικής αρχής (ΕΛΣΤΑΤ), συμπαρασύροντας και τις πωλήσεις ενδυμάτων στην χώρα μας. 

Ειδικότερα, η μέση μηνιαία δαπάνη το 2020 υποχώρησε σε 1.332 ευρώ από 1.478 ευρώ το 2019, ενώ η κατανάλωση ενδυμάτων – υποδημάτων υποχώρησε το 2020 εξ' αιτίας της πανδημίας κατά 27,4%, συγκριτικά με το προηγούμενο έτος, καταγράφοντας τις μεγαλύτερες απώλειες μετά τον τουρισμό και την εστίαση. Μάλιστα, η μέση ετήσια δαπάνη ανά άτομο στην Ελλάδα για είδη ένδυσης – υπόδησης υποχώρησε σε 295 ευρώ από 403 ευρώ το 2019, ενώ η συνολική ετήσια κατανάλωση για την ένδυση - υπόδηση ανήλθε στην χώρα μας σε 3,1 δις το 2020, έναντι 4,2 δισ ευρώ το 2019.

Το μεγαλύτερο μέρος των δαπανών κατέλαβαν τα είδη διατροφής των οποίων το ποσοστό ανέβηκε σε 23,1% από 20% το 2019. Ακολουθούν οι δαπάνες στέγασης με 15,3%, οι μεταφορές με 13,4%, η υγεία με 8%,η εστίαση με 8% και στην 6η θέση οι δαπάνες ένδυσης- υπόδησης με 4,7%.

Σύμφωνα πάντως με τον Σύνδεσμο Επιχειρήσεων Πλεκτικής & Έτοιμου Ενδύματος (ΣΕΠΕΕ), δεν αποκλείεται να δούμε ανατιμήσεις στα είδη ένδυσης/κλωστοϋφαντουργίας το επόμενο διάστημα, και στην χώρα μας, με δεδομένο ότι το μεταφορικό κόστος από τις περιοχές της Ασίας έχει σχεδόν επταπλασιαστεί, ενώ και το κόστος των πρώτων υλών έχει αυξηθεί έως και 40%, σε κάποιες κατηγορίες. Με αυτά τα δεδομένα, οι ελληνικές επιχειρήσεις του κλάδου ένδυσης θα δυσκολευτούν να απορροφήσουν τα επιπρόσθετα κόστη, με το ενδεχόμενο των ανατιμήσεων, σύμφωνα πάντα με τον ΣΕΠΕΕ, να είναι αρκετά ισχυρό. Το ύψος τους δε εκτιμάται ότι θα κυμανθεί μεταξύ 5% και 15%, αναλόγως του είδους. 

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Γυναικεία ρούχα βιτρίνας
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Πιέσεις στον κλάδο ένδυσης: Υποτονικές πωλήσεις και πτώση εξαγωγών στο 9μηνο

Ο κλάδος ένδυσης και κλωστοϋφαντουργίας παραμένει σε πίεση, με οριακή αύξηση λιανικών πωλήσεων και πτώση στις συνολικές εξαγωγές. Το υψηλό κόστος λειτουργίας και η συρρίκνωση του βαμβακιού επιβαρύνουν τις επιχειρήσεις που βασίζονται στην εγχώρια αγορά.
Ράφια σούπερ μάρκετ
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Σούπερ μάρκετ: Πάνω από 13 δισ. ευρώ οι πωλήσεις το 2024

Το 2024 οι πωλήσεις σούπερ μάρκετ έφτασαν τα 13,06 δισ. ευρώ, αυξημένες κατά 4,38% σε σχέση με το 2023, σύμφωνα με το «Πανόραμα των Ελληνικών Σούπερ Μάρκετ». Ο κλάδος παρουσίασε θετική κερδοφορία παρά τις πιέσεις κόστους.
λιμάνι με κοντέινερ
ΔΙΕΘΝΗ

Κίνα: Βελτίωση εφοδιαστικών αλυσίδων για καλύτερη ισορροπία αγοράς

Έξι υπουργεία στην Κίνα ανακοίνωσαν σχέδιο δράσης για βελτίωση της εφοδιαστικής αλυσίδας καταναλωτικών αγαθών. Στόχος είναι η ενίσχυση της κατανάλωσης και η δημιουργία ισχυρών εμπορικών κέντρων έως το 2027 και το 2030.