ΓΔ: 1970.41 -0.76% Τζίρος: 179.10 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 17:25:03
trofima, pota, supermarket
Φώτο: Shutterstock

Πτώση 2,9% στις πωλήσεις τροφίμων και ποτών τον Δεκέμβριο 2021

«Άντεξαν» τα ζυμαρικά με αύξηση πωλήσεων 19,5%, ενώ οι πωλήσεις για το σύνολο του οργανωμένου λιανικού εμπορίου τροφίμων εμφάνισαν πτώση που άγγιξε το 1%.

Μειωμένες κατά 1% ήταν οι πωλήσεις στο σύνολο του οργανωμένου λιανεμπορίου τροφίμων τον μήνα Δεκέμβριο του 2021 σε σχέση με τον αντίστοιχο περυσινό. Σημειώνεται ότι ο τελευταίος μήνας του χρόνου έχει ιδιαίτερη βαρύτητα για κλάδο, καθώς κατά την διάρκεια αυτού πραγματοποιείται πάνω από το 10% του ετήσιου τζίρου αυτού.

Σύμφωνα με τα στοιχεία της εταιρείας ερευνών NielsenIQ, μείωση πωλήσεων 2,4% παρουσίασαν τα ταχυκίνητα καταναλωτικά προϊόντα, γεγονός το οποίο οφείλεται κατά κύριο λόγο στη πιο συγκρατημένη συνολική ζήτηση για την κατηγορία των τροφίμων και ποτών (-2,9% σε αξία). Σημειώνεται ότι όλες τις εβδομάδες του Δεκεμβρίου τα FMCGs σημείωσαν αρνητική τάση, με εξαίρεση την τελευταία εβδομάδα (27/12-02/01), στην οποία σημειώθηκε αύξηση των πωλήσεων 5,1%, σε σχέση με την αντίστοιχη περυσινή (28/12-03/01), ωστόσο αυτό αιτιολογείται κυρίως από το γεγονός ότι η φετινή εβδομάδα είχε μία επιπλέον ημέρα λειτουργίας των καταστημάτων τροφίμων.

Τα προϊόντα Bazaar σημείωσαν τον υψηλότερο ρυθμό ανάπτυξης 14,9%, ενώ μόνο την τελευταία εβδομάδα του Δεκεμβρίου η αύξηση των πωλήσεων έφτασε στο 39,9%. Αντιθέτως, τα φρέσκα και επί ζυγίω προϊόντα παρουσίασαν μείωση πωλήσεων 0,9% στο σύνολο του μήνα.

Σε επίπεδο επιμέρους κατηγοριών ξεχώρισαν τα ζυμαρικά, τα οποία τον τελευταίο μήνα του έτους παρουσίασαν διψήφιο αύξηση πωλήσεων 19,5%, υπερδιπλάσια από αυτόν που σημείωσαν για το σύνολο του έτους, ενώ η πολύ καλή απόδοση της κατηγορίας του τσαγιού & των αφεψημάτων τον μήνα αυτό (αύξηση 9,8%) κατάφερε να συγκρατήσει την αρνητικά κινούμενη ετήσια πορεία της κατηγορίας (-1,1%).

Τέλος, ορισμένες κατηγορίες προσωπικής υγιεινής και περιποίησης, όπως οι βαφές μαλλιών ή τα καλλυντικά έκαναν βουτιά στις πωλήσεις τους κατά -20,8% και -35,9% αντίστοιχα, καθώς εφέτος τον μήνα Δεκέμβριο δεν ίσχυαν τα περιοριστικά μέτρα του 2020.

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Σκληρός ανταγωνισμός για τα 400 εκατ. της ελληνικής αγοράς αναψυκτικών

Αυξήθηκε το 2022 ο όγκος των πωλήσεων μη αλκοολούχων ποτών, παρά τη γενική πτώση της κατανάλωσης. Μεγάλοι και μικρότεροι παίκτες ανταγωνίζονται σκληρά για τα μερίδια, ενώ κέρδισαν πολύ έδαφος τα προϊόντα private label.
trofima, pota, supermarket
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

«Φτωχό» το πρώτο καλάθι του νοικοκυριού, δεν θα έχει μεγάλες προσφορές

Η πρώτη λίστα προϊόντων που θα διαμορφωθεί για την Τετάρτη, 2 Νοεμβρίου δεν θα περιλαμβάνει μεγάλες προσφορές για πολλά προϊόντα, λόγω έλλειψης χρόνου για προετοιμασία. Θα υπάρχουν αρκετά προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας.
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Μέχρι και 25% ακριβότερο θα είναι φέτος το πασχαλινό τραπέζι

Εκτιμάται πάντως πως, έως 25% ακριβότερα, θα πληρώσουν φέτος τα νοικοκυριά το πασχαλινό τραπέζι και, σε συνδυασμό με τις άλλες αυξήσεις για τα πασχαλινά δώρα, θα φτάσει τα 300 ευρώ για μια τετραμελή οικογένεια.