ΓΔ: 1996.23 0.44% Τζίρος: 235.08 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 17:25:04
Φώτο: Shutterstock

Πάνε πίσω δύο διαγωνισμοί για μεγάλα οδικά έργα ΣΔΙΤ στη Β. Ελλάδα

Οι οδικοί άξονες Θεσσαλονίκη – Έδεσσα και Δράμα – Αμφίπολη, εκτιμώμενου κόστους άνω των 650 εκατ. ευρώ, προωθούνται με ΣΔΙΤ, αλλά η ωρίμανση των φακέλων έχει καθυστερήσει.

Σχεδόν ένα χρόνο μετά τις εξαγγελίες του πρωθυπουργού Κυριάκου Μητσοτάκη για την υλοποίηση δύο νέων οδικών αξόνων με Σύμπραξη Δημοσίου και Ιδιωτικού Τομέα (ΣΔΙΤ) στη Βόρεια Ελλάδα, η προετοιμασία βρίσκεται σε αρχικό στάδιο.

Πρόκειται για τους οδικούς άξονες Θεσσαλονίκη – Έδεσσα και Δράμα – Αμφίπολη, εκτιμώμενου κόστους άνω των 650 εκατ. ευρώ, που προωθούνται με ΣΔΙΤ και πληρωμές διαθεσιμότητας, αλλά η ωρίμανση των φακέλων ώστε να κατατεθούν στη γενική γραμματεία ΣΔΙΤ έχει καθυστερήσει. Όπως φαίνεται, τα δύο έργα δεν πρόκειται να εγκριθούν πριν από το τέλος του χρόνου, αν και καταβάλλεται προσπάθεια για δημοπράτηση εντός της προεκλογική φετινής χρονιάς.

Πριν από λίγες ημέρες στο υπουργείο Υποδομών προχώρησαν τη διαδικασία για την επιλογή τεχνικών συμβούλων για το τμήμα Δράμα – Αμφίπολη. Οι σύμβουλοι θα αναλάβουν την επικαιροποίηση / αναθεώρηση υδραυλικών μελετών, μελετών οδοποιίας ώστε να μελετηθούν σειρά ζητημάτων όπως οι κόμβοι στο παράπλευρο δίκτυο, κ.α.

Προκηρύχθηκε, επίσης, ο διαγωνισμός για την επιλογή χρηματοοικονομικού συμβούλου για το έργο ώστε να καταρτιστεί ο φάκελος για την ένταξη του έργου «Μελέτη, Κατασκευή, Χρηματοδότηση, Λειτουργία και Συντήρηση του Κάθετου Άξονα Δράμα-Αμφίπολη» στα ΣΔΙΤ. Ο ίδιος σύμβουλος θα υποστηρίξει το υπουργείο στο σύνολο της διαδικασίας ανάθεσης της σύμβασης.

Η συνολική δαπάνη, με βάση τις πρώτες εκτιμήσεις για τον άξονα Δράμα – Αμφίπολη προσεγγίζει τα 280 εκατ. ευρώ με τον ανάδοχο να υπογράφει σύμβαση παραχώρησης για 27 χρόνια. Ο ανάδοχος θα αναλάβει την αναβάθμιση του τμήματος Παλαιοκώμη – Μαυρολεύκη και Μαυρολεύκη – Δράμα, συνολικού μήκους 43 χιλιομέτρων.

Στα έργα περιλαμβάνεται αποκατάσταση και διαπλάτυνση τμημάτων της υφιστάμενης οδού ή και κατασκευή εντελώς νέων τμημάτων όπου απαιτείται.  Συγκεκριμένα υπάρξει αποκατάσταση της υπάρχουσας οδοποιίας για περίπου 13,5 χιλιόμετρα και κατασκευή περίπου 29,5 χιλιόμετρα νέων τμημάτων ώστε να παρακάμπτονται οι οικισμοί Ροδολίβος και Πρώτης Σερρών, από την οποία κατάγεται και ο υπουργός Υποδομών Κ. Καραμανλής. 

Στην πρόσληψη χρηματοοικονομικού και τεχνικού συμβούλου έχει προχωρήσει το υπουργείο Υποδομών και για τον οδικό άξονα Θεσσαλονίκη – Έδεσσα, εκτιμώμενου κόστους 380 εκατ. ευρώ. Ο ανάδοχος θα αναλάβει να αναβαθμίσει το τμήμα Μαυροβούνι – Έδεσσα, την παράκαμψη Γιαννιτσών και την παράκαμψη Χαλκηδόνας. Στο έργο συμπεριλαμβάνεται και η λειτουργία-συντήρηση του τμήματος Γέφυρας Αξιού ποταμού-Έδεσσας.

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Σοφία Ζαχαράκη πορτρέτο
ΠΟΛΙΤΙΚΗ

Ζαχαράκη: Νέες σχολικές υποδομές με ΣΔΙΤ για 5.000 μαθητές στην Κ Μακεδονία

Το υπό ανέγερση 1ο ΓΕΛ Πολίχνης είναι ένα από τα 17 νέα σχολεία που κατασκευάζονται με ΣΔΙΤ στην Κεντρική Μακεδονία. Η Σοφία Ζαχαράκη υπογράμμισε τη σημασία των σύγχρονων υποδομών και της επένδυσης στην εκπαίδευση.
Πυροσβεστικό όχημα επιχειρεί
ΚΟΙΝΩΝΙΑ

Δέντρο ξεριζώθηκε στην Άνω Τούμπα Θεσσαλονίκης και καταπλάκωσε αυτοκίνητο

Ένα δέντρο έπεσε τα ξημερώματα στην Άνω Τούμπα, προκαλώντας ζημιές σε αυτοκίνητο χωρίς να υπάρξουν τραυματισμοί. Στο σημείο επενέβη η Πυροσβεστική και η Αστυνομία για απομάκρυνση και ρύθμιση κυκλοφορίας.
Άποψη Θεσσαλονίκης πόλης
ΔΙΕΘΝΗ

Θεσσαλονίκη: Συνεργασία Βαλκανίων και Μεσογείου μέσω του Interreg

Στην εκδήλωση για τα 35 χρόνια Interreg, συζητήθηκαν οι συνεργασίες στα Βαλκάνια με παραδείγματα από τις Πρέσπες, ενώ τονίστηκε η σημασία τέτοιων προγραμμάτων στη διασυνοριακή συνοχή, όπως η νέα διάβαση Πρεσπών που μειώνει το χρόνο διέλευσης.