ΓΔ: 2104.74 0.67% Τζίρος: 178.44 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 17:25:00
Φωτο: Pixabay

Να «παγώσουν» για έξι μήνες τα έργα ζητούν κατασκευαστικές εταιρείες

Οι ακραίες ανατιμήσεις στα υλικά αναγκάζουν τις μεσαίες και μικρές τεχνικές εταιρείες να ζητούν από τον υπουργό Υποδομών Κ. Καραμανλή να κλείσει για έξι μήνες τα εργοτάξια, ώστε να σταματήσουν τις παραγγελίες.

Πυκνώνουν οι πιέσεις των μεσαίων και μικρών τεχνικών εταιρειών στο υπουργείο Υποδομών ώστε να παρέμβει για την αντιμετώπιση των υψηλών τιμών στα οικοδομικά υλικά και το πετρέλαιο που διευρύνουν τις ζημιές σε δεκάδες εργοτάξια ανά την Ελλάδα. Μάλιστα, η διοίκηση του Πανελληνίου Συνδέσμου Τεχνικών Εταιρειών (ΣΑΤΕ) ετοιμάζεται να στείλει επιστολή στο υπουργό Υποδομών Κ. Καραμανλή με την οποία θα ζητεί να επιτρέπεται ακόμα και εξαμηνιαίο πάγωμα εργοταξίων! Έτσι, οι εργολάβοι δεν θα προχωρούν σε παραγγελίες υλικών για το επόμενο εξάμηνο με την ελπίδα πως στη συνέχεια θα υποχωρήσουν οι τιμές.

Οι διαμαρτυρίες είναι έντονες μεταξύ των μελών του ΣΑΤΕ και των άλλων εργοληπτικών οργανώσεων που εκπροσωπούν κατασκευαστές που αναλαμβάνουν έργα σε δήμους και περιφέρειες. Στις περισσότερες περιπτώσεις έχουν αναλάβει τα συγκεκριμένα έργα με τεράστιες εκπτώσεις (άνω του 45%) με αποτέλεσμα να έχουν ελάχιστα περιθώρια κέρδους. Μετά τις νέες αυξήσεις τιμών στα υλικά κατασκευών, με αφορμή και την εκτίναξη του πετρελαίου, οι συγκεκριμένες εταιρείες εγκαταλείπουν τα εργοτάξια αφού έχουν τεράστιες ζημιές.

Την Πέμπτη που συνεδρίασε το διοικητικό συμβούλιο του ΣΑΤΕ για να συζητήσει το θέμα του νέου γύρου αυξήσεων στα υλικά, ο πρώην πρόεδρος του συνδέσμου Ζαχ. Αθουσάκης επανέλαβε όσα αναφέρει σε πρόσφατη επιστολή του. Όπως επισημαίνει στην επιστολή, το πρόβλημα εντοπίζεται κυρίως στα «έργα που έχουν αναληφθεί από τις εταιρείες 6ης τάξης και κάτω, που κατά μέσο όρο έχουν αναληφθεί με εκπτώσεις γύρω στο 45%, δεδομένου ότι τα μεγάλα έργα και κυρίως μεγάλου κύκλου εργασιών έχουν αναληφθεί με τιμές που δεν τους δημιουργούν ιδιαίτερο πρόβλημα».

Προσθέτει πως «όλα σχεδόν τα εκτελούμενα έργα από Δήμους και Περιφέρειες, έχουν πλέον αδυναμία ολοκλήρωσης και αυτό θα επιδεινωθεί στο ερχόμενο διάστημα». Κατά την άποψη του κ. Αθουσάκη και άλλων μελών του Δ.Σ. του ΣΑΤΕ μέχρι σήμερα το αρμόδιο Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών αντιμετώπισε αποσπασματικά το θέμα της αναθεώρησης τιμών, καθορίζοντας αναθεώρηση για ελάχιστα υλικά όπως ο σίδηρος, χαλκός, πλαστικοί σωλήνες και ελάχιστα άλλα, για τα πρώτα τρία τρίμηνα του 2021. «Αγνοήθηκαν μεγάλες αυξήσεις του πετρελαίου κίνησης που επηρεάζουν σημαντικά, όλες τις χωματουργικές εργασίες, αδρανή υλικά, σκυροδέματα, ασφαλτοσκυροδέματα, μονωτικά υλικά και κατ’ επέκταση τσιμέντο και τούβλα κ.α.». Επίσης «η αναμενόμενη αναθεώρηση για το 4° τρίμηνο 2021 και στη συνέχεια του τρέχοντος 1ου τριμήνου του 2022 δεν ήλθε ποτέ».

Μετά την έκρηξη του πολέμου στην Ουκρανία υπήρξε νέος γύρος αυξήσεων σε πλήθος υλικών όπως ο σίδηρος (10%), ο χαλκός (20%) και κυρίως στο πετρέλαιο που κατά τον κ. Αθουσάκη «καθιστούν αναγκαία την διακοπή των έργων αφού είναι αδύνατη η ολοκλήρωση αυτών». Ως μέση οδός προτείνεται να υπάρχει δυνατότητα εξάμηνης διακοπής της σύμβασης και παγώματος του εργοταξίου ώστε να μην επιβαρυνθούν οι εργολήπτες με τις υψηλές τιμές υλικών και να δοθεί χρόνος στο υπουργείο Υποδομών για να προχωρήσει στις σχετικές αναθεωρήσεις τιμών.

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Ολομέλεια Βουλής άδεια
ΠΟΛΙΤΙΚΗ

Στη Βουλή οι συμβάσεις της Εγνατίας Οδού, της Αττικής Οδού και του Νέου Αερολιμένα Ηρακλείου

Κατατέθηκε στη Βουλή το νομοσχέδιο του Υπ. Υποδομών & Μεταφορών για την κύρωση και τροποποίηση συμβάσεων της Εγνατίας Οδού, Αττικής Οδού και του Νέου Αεροδρομίου Ηρακλείου.
Εγκαίνια-Ολυμπίας
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Παραδόθηκε το τελευταίο τμήμα Πάτρα–Πύργος μήκους 10 χιλιομέτρων

Το τμήμα Μιντιλόγλι–Καμίνια παραδόθηκε, ολοκληρώνοντας τον άξονα Πάτρα–Πύργος. Η ηγεσία του Υπουργείου Υποδομών τόνισε τη σημασία του έργου για ασφάλεια, συνδεσιμότητα και ανάπτυξη στη Δυτική Ελλάδα.
Χρίστος Δήμας
ΠΟΛΙΤΙΚΗ

Δήμας: Εκτεταμένο πρόγραμμα έργων υποδομής στις Περιφέρειες της χώρας

Ο Χρίστος Δήμας παρουσιάζει την πρόοδο στα μεγάλα έργα υποδομής, από αυτοκινητοδρόμους και Μετρό έως φράγματα και σχολεία, τονίζοντας ότι υλοποιείται ολοκληρωμένο σχέδιο για ανάπτυξη και ενίσχυση της Τοπικής Αυτοδιοίκησης.
Χρήστος Δήμας πορτρέτο
ΠΟΛΙΤΙΚΗ

Δήμας: Επενδύουμε στο BIM και στον ψηφιακό μετασχηματισμό των υποδομών

Ο Υπουργός Υποδομών Χρίστος Δήμας τόνισε ότι η υιοθέτηση της τεχνολογίας BIM αποτελεί κεντρικό βήμα για τον ψηφιακό μετασχηματισμό των κατασκευών, με στόχο βιώσιμα και αποτελεσματικά έργα.