ΓΔ: 1970.7 -0.75% Τζίρος: 119.07 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 16:37:32
Φωτο: Shutterostock

Αδυναμία να εκτελέσουν έργα δηλώνουν οι κατασκευαστικές εταιρείες

Ο πρόεδρος του ΣΑΤΕ, Γ. Βλάχος ζητά τη χορήγηση αυτοδίκαιης παράτασης στα έργα τεσσάρων έως έξι μηνών και τη θεσμοθέτηση σύγχρονου και σοβαρού συστήματος αναθεώρησης των τιμών στα υλικά.

Τη χορήγηση αυτοδίκαιης παράτασης τεσσάρων έως έξι μηνών μετά από αίτηση των εργοληπτικών επιχειρήσεων, καθώς και τη θεσμοθέτηση σύγχρονου και σοβαρού συστήματος αναθεώρησης των τιμών εντός του συγκεκριμένου χρονικού διαστήματος, ζητά με δήλωσή του ο Γεώργιος Βλάχος, πρόεδρος του Πανελληνίου Συνδέσμου Τεχνικών Εταιρειών (ΣΑΤΕ).

Οι διαμαρτυρίες για τις ανατιμήσεις στα υλικά είναι έντονες μεταξύ των μελών του ΣΑΤΕ και των άλλων εργοληπτικών οργανώσεων που εκπροσωπούν κατασκευαστές που αναλαμβάνουν έργα σε δήμους και περιφέρειες. Στις περισσότερες περιπτώσεις έχουν αναλάβει τα συγκεκριμένα έργα με τεράστιες εκπτώσεις (άνω του 45%) με αποτέλεσμα να έχουν ελάχιστα περιθώρια κέρδους. Μετά τις νέες αυξήσεις τιμών στα υλικά κατασκευών, με αφορμή και την εκτίναξη του πετρελαίου, οι συγκεκριμένες εταιρείες εγκαταλείπουν τα εργοτάξια αφού έχουν τεράστιες ζημιές. 

Αναλυτικά όπως σημειώνει ο κ. Βλάχος στη δήλωσή του: «Οι συνεχείς ανατιμήσεις των υλικών που ενσωματώνονται στα τεχνικά έργα (σίδηρος, τσιμέντο, ξυλεία, χαλκός, άσφαλτος, πολυαιθυλένιο, PVC, αλουμίνιο, πετρελαιοειδή γενικά κλπ) ακολουθούν φρενήρεις ρυθμούς τον τελευταίο ενάμιση χρόνο.

Οι συνεχείς αυξήσεις που έχουν υπερβεί το τελευταίο διάστημα σε ποσοστό το 100% είναι αναμφισβήτητο γεγονός. Η κατάσταση επιπλέον έχει επιδεινωθεί τον τελευταίο μήνα λόγω του πολέμου στην Ουκρανία. Έχουμε πλέον φθάσει στο σημείο εταιρείες προμηθειών να αρνούνται να δώσουν καν προσφορά για δομικά υλικά.

Είναι εμφανές ότι οι τεχνικές εταιρείες βρίσκονται προ αδιεξόδου και ουσιαστικής αντικειμενικής αδυναμίας να προχωρήσουν στην ομαλή εκτέλεση των έργων.

Ζητάμε:

Α) Τη χορήγηση αυτοδίκαιης παράτασης τεσσάρων έως έξι μηνών μετά από αίτηση των εργοληπτικών επιχειρήσεων.
Β) Τη θεσμοθέτηση σύγχρονου και σοβαρού συστήματος αναθεώρησης των τιμών εντός του συγκεκριμένου χρονικού διαστήματος.

Είναι δεδομένο ότι εάν δεν τηρηθούν οι ανωτέρω προϋποθέσεις οι περισσότερες εργοληπτικές επιχειρήσεις θα προβούν σε διάλυση των συμβάσεων έργων παράλληλα με αίτημα αποζημίωσης».

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Μετρό: Βέβαιη η καθυστέρηση στη γραμμή 4, «πόκερ» Δημοσίου - αναδόχων

Σε αναμονή για την πρώτη αναθεώρηση του χρονοδιαγράμματος του μεγάλου έργου που θα ενώσει το Άλσος Βεΐκου με το Γουδή. Νέος κύκλος διαπραγμάτευσης μεταξύ υπουργείου - Αττικό Μετρό και αναδόχου.
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Χρόνο και χρήμα ζητούν τα νέα έργα υποδομών: Το στοίχημα του υπ. Υποδομών

Νέο μείγμα πόρων αναζητεί το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, καθώς οι πόρτες του Ταμείου Ανάκαμψης έχουν κλείσει. Αύξηση ΠΔΕ και στροφή σε ιδιωτικά κεφάλαια για να καλυφθούν οι ανάγκες.