ΓΔ: 1968.72 -0.08% Τζίρος: 158.43 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 17:25:03
Φώτο: Ο υπουργός Ανάπτυξης Αδ. Γεωργιάδης

Γεωργιάδης: Κανόνες για τη σήμανση των προϊόντων που θα είναι στο καλάθι

Ο υπουργός Ανάπτυξης και Επενδύσεων σημείωσε πως υπήρξαν περιπτώσεις όπου πολλές αλυσίδες βάζανε ασπρόμαυρο ταμπελάκι πολύ μικρό στα προϊόντα που βρίσκονται στο καλάθι του νοικοκυριού. Προανήγγειλε και πρόστιμα

Σήμερα σχεδιάζεται να κατατεθεί στη Βουλή από τον υπουργό Ανάπτυξης και Επενδύσεων Άδωνι Γεωργιάδη η τροπολογία για την αντιμετώπιση των προβλημάτων που διαπιστώθηκαν την πρώτη εβδομάδα εφαρμογής του καλαθιού του νοικοκυριού.

Η τροπολογία προβλέπει συγκεκριμένες διαστάσεις στις ετικέτες σήμανσης των προϊόντων του καλαθιού, καθώς και ότι θα πρέπει να είναι έγχρωμες, μιας και αρκετά καταστήματα είχαν πολύ μικρές ασπρόμαυρες ετικέτες δυσχεραίνοντας έτσι τους καταναλωτές να εντοπίσουν τα προϊόντα.

Επίσης προβλέπει ότι οι αλυσίδες σούπερ μάρκετ θα πρέπει να διαθέτουν επαρκείς ποσότητες των προϊόντων που εντάσσουν στο καλάθι τους ώστε να μην παρατηρούνται ελλείψεις και αντικατάσταση των προϊόντων με άλλα ακριβότερα. Ο υπουργός, που επισκέφθηκε το πρωί κατάστημα της αλυσίδας Μασούτης, δήλωσε ότι εφόσον εξαντληθεί κάποιο προϊόν θα πρέπει να αντικαθίσταται με άλλο στην ίδια τιμή, σημειώνοντας πως «οι αλυσίδες έχουν ευθύνη τα προϊόντα που δηλώνουν στο καλάθι, να τα έχουν σε επαρκείς ποσότητες για να τα βρίσκει ο καταναλωτής. Αν μένουν από ένα προϊόν στο ράφι, θα είναι υποχρεωμένοι να φέρουν άλλο προϊόν εφάμιλλο στην ίδια τιμή, όχι σε μεγαλύτερη».

Εμφανίστηκε ικανοποιημένος για την πορεία εφαρμογής του μέτρου δηλώνοντας ότι η συνολική αξία για το "καλάθι του νοικοκυριού" ανά σούπερ μάρκετ σε σύγκριση με την προηγούμενη εβδομάδα, είναι μικρότερη.

Συγκεκριμένα δήλωσε ότι 541 προϊόντα έχουν την ίδια τιμή, 101 προϊόντα μικρότερη και μόνο σε 2 προϊόντα αυξήθηκε η τιμή. Επίσης είπε ότι 150 προϊόντα είναι διαφορετικά από την προηγούμενη εβδομάδα. Όπως ανέφερε χαρακτηριστικά, «Από τα προϊόντα που είχαν μπει στο καλάθι του νοικοκυριού την περασμένη εβδομάδα, 644 έμειναν ακριβώς τα ίδια. Η ίδια συσκευασία, το ίδιο προϊόν, άρα η σύγκριση είναι πολύ εύκολη.  Από αυτά τα 644, δύο προϊόντα ανέβηκαν σε μία αλυσίδα,η οποία όμως είχε μεγάλες μειώσεις σε όλα τα άλλα. 101 προϊόντα έχουν μικρότερη τιμή αυτήν την εβδομάδα απ’ ότι είχαν την προηγούμενη εβδομάδα και 541 έχουν τις ίδιες τιμές με την περασμένη εβδομάδα. 

Δηλαδή στα 644, δύο μόνο προϊόντα είχαν μία μικρή αύξηση. Όλα τα άλλα προϊόντα είχανή μεγάλη μείωση ή παρέμειναν στην ίδια τιμή. Αυτό για όσους πιστεύουν ότι το καλάθι δεν λειτουργεί.  Υπάρχουν περίπου άλλα 150 προϊόντα που είναι διαφορετικά από εβδομάδα σε εβδομάδα και δεν θέλω να αδικήσω τις αλυσίδες και να κάνω σύγκριση, μπορεί να είναι πιο μεγάλη ποσότητα, να είναι άλλη μάρκα και τα λοιπά, η σύγκριση είναι λίγο πιο δύσκολη και εκεί όμως είχαμε πολύ καλές τιμές». 

Όσοι νομίζουν ότι το καλάθι δεν θα λειτουργήσει κάνουν λάθος είπε ο κ. Γεωργιάδης και δεσμεύτηκε ότι έως το τέλος του χειμώνα θα επισκέπτεται κάθε Τετάρτη το σούπερ μάρκετ με τη χαμηλότερη αξία καλαθιού.

Υπενθυμίζεται ότι έχουν αναρτηθεί στην ειδική ιστοσελίδα (e-katanalotis) του υπουργείου Ανάπτυξης και Επενδύσεων, από τα σούπερ μάρκετ, οι νέες λίστες των προϊόντων που μπαίνουν στο καλάθι του νοικοκυριού και ισχύουν μέχρι και την ερχόμενη, Τρίτη 15 Νοεμβρίου. Η λίστα, πλέον, περιλαμβάνει δίπλα από κάθε προϊόν και ένα νέο πεδίο, στο οποίο καταγράφεται η διακύμανση της τιμής από τις 2 Νοεμβρίου έως τις 9 Νοεμβρίου.

Τέλος, όπως έχει πει ο υπουργός, σήμερα το μεσημέρι θα συναντηθεί με εκπροσώπους της βιομηχανίας τροφίμων: «Θα έχουμε μια συζήτηση, δεν θέλω να κατηγορήσω κανέναν, θέλω μια ανθρώπινη συνεννόηση, η συνεννόηση μπορεί να βοηθήσει και θα οδηγήσει τη βιομηχανία να μπει πιο γερά στα καλάθι, δεν έχω αμφιβολία» τόνισε ο κ. Γεωργιάδης.

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

super-market
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Έφυγε το πλαφόν στα περιθώρια κέρδους, έρχεται ανταγωνισμός στα ράφια

Ένταση του ανταγωνισμού στα σούπερ μάρκετ περιμένουν οι παράγοντες της αγοράς από σήμερα, καθώς καταργείται το πλαφόν στα κέρδη και απελευθερώνεται η τιμολογιακή πολιτική των επιχειρήσεων.
Καλάθι σούπερ μάρκετ
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Άρχισε η μείωση τιμών στα σούπερ μάρκετ, τι συμβαίνει με τα τρόφιμα

Η υποχώρηση των τιμών στις τρεις κατηγορίες προϊόντων ήταν 0,1% στο οκτάμηνο. Όμως, προήλθε από τις μειώσεις σε είδη προσωπικής υγιεινής και σπιτιού, ενώ στα τρόφιμα καταγράφεται μικρή αύξηση 0,7%.
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Τι περιμένει η αγορά από τον Θεοδωρικάκο: Μηνύματα μέσω... προστίμων

Πολιτική... μαστιγίου ακολουθεί ο νέος υπουργός Ανάπτυξης, με κατακόρυφη αύξηση των προβλεπόμενων προστίμων, παρότι οι τιμές βρίσκονται ήδη σε πτώση και αναμένεται να υποχωρήσουν ταχύτερα από τον Οκτώβριο.
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Τα ραντεβού Θεοδωρικάκου για την ακρίβεια και ο νέος στόχος της κυβέρνησης

Ποιοι ήταν οι πρώτοι παράγοντες της αγοράς που συνάντησε ο νέος υπουργός Ανάπτυξης και ποιο μήνυμα μετέφερε. Στόχος πλέον δεν είναι είναι να συγκρατηθεί ο πληθωρισμός τροφίμων, αλλά να γίνει αρνητικός.