ΓΔ: 1970.41 -0.76% Τζίρος: 179.10 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 17:25:03
Μετρό Αθήνας τρένο
Το τρένο του Μετρό στην Αθήνα στο σταθμό Συντάγματος.

Παρέμβαση του Κ. Μητσοτάκη για το Μετρό Θεσσαλονίκης

Απαγορεύεται από το δίκαιο της Πνευμ. Ιδιοκτησίας η καθ΄οιονδήποτε τρόπο παράνομη χρήση/ιδιοποίηση του παρόντος, με βαρύτατες αστικές και ποινικές κυρώσεις για τον παραβάτη.
Ενημέρωση από τη διοίκηση της Αττικό Μετρό ζήτησε με επιστολή ο πρωθυπουργός, για την απίστευτη κατάσταση στα έργα που προωθεί η εταιρεία και ειδικά στο Μετρό Θεσσαλονίκης.

Επιστολή προς τη διοίκηση της Αττικό Μετρό έστειλε την προηγούμενη εβδομάδα το πρωθυπουργικό γραφείο, ζητώντας ενημέρωση για την απίστευτη κατάσταση στα έργα που προωθεί η εταιρεία και ειδικά στο Μετρό Θεσσαλονίκης. Η ανησυχία του Μεγάρου Μαξίμου συνδέεται με τις δεσμεύσεις που έχει δώσει ο ίδιος ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης για λειτουργία του μετρό Θεσσαλονίκης τον Απρίλιο του 2023.

Πρόκειται για δέσμευση, η οποία βασίστηκε στα όσα μεταφέρθηκαν στον πρωθυπουργό από τη νέα διοίκηση της Αττικό Μετρό. Από τότε μέχρι σήμερα, όμως, η διοίκηση ασχολείται κυρίως με τις επιστολές της αναδόχου κοινοπραξίας με τις οποίες ενημερώνει για καθυστερήσεις, με υπαιτιότητα της κρατικής εταιρείας, και προειδοποιεί για μεγάλες αποζημιώσεις!

Οι εργασίες κατασκευής, εξαιτίας των καθυστερήσεων σε πολλούς διαγωνισμούς που έπρεπε να υλοποιήσει η Αττικό Μετρό, εκτελούνται με ρυθμούς χελώνας, τόσο στην βασική γραμμή, όσο και στην επέκταση προς Καλαμαριά. Ειδικά για την επέκταση προς Καλαμαριά, η ανάδοχος κοινοπραξία υπό την ΑΚΤΩΡ έστειλε προ ημερών νέα επιστολή στην οποία αναφέρει πως ζημιώνεται με 25.000 ευρώ την ημέρα! Στο μεταξύ, αναμένονται οι αναλυτικές μελέτες για να προσδιοριστεί το κόστος και ο χρόνος υλοποίησης του σταθμού Βενιζέλου, με μεταφορά και επανατοποθέτηση των αρχαιοτήτων.

Η προηγούμενη κυβέρνηση, η οποία σήμερα είναι «στα κάγκελα» και υποστηρίζει πως τα αρχαία πρέπει να παραμείνουν στη θέση τους, δεν είχε ολοκληρώσει τις απαραίτητες τεχνικές μελέτες, ούτε είχε υπογράψει τη συμπληρωματική σύμβαση με την ανάδοχο κοινοπραξία. Το δύσκολο καθήκον πέφτει πλέον στη διοίκηση των κ.κ. Ταχιάου και Κουρέτα, όπως προκύπτει και από την επιστολή για ενημέρωση που έλαβαν από το Μέγαρο Μαξίμου.

Ενδεικτικά του μοντέλου λειτουργίας της Αττικό Μετρό είναι και όσα συμβαίνουν με την επέκταση της γραμμής 3 του μετρό Αθήνας, στο τμήμα Χαϊδάρι – Πειραιάς, έργο που είναι άγνωστο πότε θα ολοκληρωθεί. Πρόσφατα, μάλιστα, διαπιστώθηκε πως στο συγκεκριμένο τμήμα είχε προβλεφθεί η εγκατάσταση συστήματος ηλεκτρονικού εισιτηρίου που δεν είναι συμβατό με το υπόλοιπο δίκτυο του μετρό. Συνεπώς, όποιος έμπαινε στο Σύνταγμα δεν θα μπορούσε να βγει από τις πύλες στον υπό κατασκευή σταθμό Νίκαια.

Σημειώνεται, πάντως, ότι για το ζήτημα αυτό ο κ. Κ. Τριανταφύλλης από πλευράς της INDRA SISTEMAS τονίζει, σε δήλωσή του στο Business Daily, ότι «είναι απολύτως ψευδή και ανυπόστατα» όσα αναφέρονται περί ασυμβατότητας. Και προσθέτει: «Η INDRA SISTEMAS  βρίσκεται στην Ελλάδα από το 2004 όπου και έχουμε εκτελέσει δύο έργα Συλλογής Κομίστρου στην Αττικό Μετρό και εκτελούμε και το Σύστημα Συλλογής Κομίστρου για το έξυπνο εισιτήριο της Θεσσαλονίκης. Στην δεύτερη σύμβασή μας του 2009 με την Αττικό Μετρό, η οποία έχει εκτελεστεί μερικώς, συμβατική υποχρέωσή μας είναι και η διασύνδεση του συστήματός μας με το σύστημα ηλεκτρονικού εισιτηρίου του ΟΑΣΑ με ανάδοχο την ΤΕΡΝΑ-LG. Η διασύνδεση έγινε επιτυχώς τον Ιούλιο του 2018 όπως φαίνεται από το email που εστάλη από τον τεχνολογικό πάροχο της κοινοπραξίας του ηλεκτρονικού εισιτηρίου LG και εκτός αυτού μέχρι και σήμερα υπάρχουν μηχανήματα INDRA τα οποία εκδίδουν και επαναφορτίζουν έξυπνα εισιτήρια που οι επιβάτες χρησιμοποιούν σε όλο το δίκτυο των αστικών συγκοινωνιών».

Τέλος, η ανάγκη ενίσχυσης της κρατικής εταιρείας με εξειδικευμένο προσωπικό για τη στενότερη παρακολούθηση των εν εξελίξει εργολαβιών κρίνεται απαραίτητη. Ειδικά όταν βρίσκεται σε εξέλιξη ο διαγωνισμός για το μεγαλύτερο έργο των τελευταίων ετών, το πρώτο τμήμα της νέας γραμμής 4 του μετρό Αθήνας, από το Άλσος Βεϊκου μέχρι το Γουδή.

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Σταθμός μετρό Αθήνας
ΚΟΙΝΩΝΙΑ

Στον σταθμό Ευαγγελισμού φτάνει ο Μετροπόντικας τέλη 2025 με αρχές 2026

Το ΤΒΜ «Νίκη» αναμένεται να φτάσει στο σταθμό Γαλάτσι έως το τέλος του μήνα, όπου θα γίνουν εργασίες συντήρησης, και στη συνέχεια θα συνεχίσει προς τον Σταθμό Ελικώνος, με προορισμό να φτάσει εκεί μέσα στο καλοκαίρι.
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Προχωρά το «λίφτινγκ» στον ηλεκτρικό, ψάχνουν χρήμα για συρμούς μετρό

Πρόστιμο στην ισπανική εταιρεία που ανακαινίζει 14 συρμούς του ηλεκτρικού, παραδίδεται τον Σεπτέμβριο το πρότυπο βαγόνι. «Σαφάρι» για 300 εκατ., ώστε να μπουν 15 καινούργιοι συρμοί στις Γραμμές 2 και 3.
Train
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Αρχίζουν έλεγχοι... υγείας σε 40 πεζογέφυρες του μετρό από τη ΣΤΑΣΥ

Στο μικροσκόπιο η δομική υγεία γερασμένων πεζογεφυρών, συνολικού μήκους σχεδόν μισού χιλιομέτρου, στις γειτονιές της Αθήνας. Δεν έχει επιθεωρηθεί ως τώρα η μεταλλική πεζογέφυρα 43,5 μέτρων πάνω από τη Δουκίσσης Πλακεντίας.
Σταθμός Μετρό Αθήνας
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Μετρό: Έμειναν από... χρήμα οι επεκτάσεις για 800.000 νέους επιβάτες

Ακόμα και ο διαγωνισμός για το Ίλιον έχει βαλτώσει, ενώ εξετάζονται σενάρια επέκτασης στο Ελληνικό και στο κυβερνητικό πάρκο Υμηττού. Αγορές συρμών για τη γραμμή αεροδρομίου, αλλά σε μια τριετία.