Στην υλοποίηση λύσης για την πληρωμή εισιτηρίων με κάρτα στο Μετρό Θεσσαλονίκης, αλλά και στην προτεραιότητα της δυτικής επέκτασης του έργου, αναφέρθηκε ο υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών Νίκος Ταχιάος, μιλώντας σε ημερίδα της voria.gr.
Ο κ. Ταχιάος εξέφρασε την εκτίμηση ότι σύντομα θα ξεκινήσουν οι τεχνικές εργασίες που απαιτούνται, ώστε να ενεργοποιηθεί η δυνατότητα πληρωμής εισιτηρίων με POS.
Όπως εξήγησε, το πρόβλημα δεν σχετίζεται πλέον με τον ΟΣΕΘ ή τη ΔΙΑΣ ΑΕ, αλλά με τον αρχικό σχεδιασμό του έργου, στον οποίο δεν είχε προβλεφθεί ασφαλής διασύνδεση με το διατραπεζικό σύστημα.
Το υφιστάμενο κλειστό σύστημα του Μετρό δεν επιτρέπει εξωτερικές συνδέσεις, ώστε να διατηρηθεί η εγγύηση του εξοπλισμού. «Έχει επιλεγεί λύση και σύντομα θα ξεκινήσουν οι εργασίες», δήλωσε.
Ο υφυπουργός επιβεβαίωσε ότι οι εργασίες στην επέκταση Καλαμαριάς προχωρούν κανονικά και ότι η παράδοση του έργου προβλέπεται για τον Φεβρουάριο του 2026.
Όσον αφορά τις μελλοντικές επεκτάσεις, τόνισε ότι προτεραιότητα δίνεται στην ανάπτυξη του δικτύου στη βορειοδυτική Θεσσαλονίκη. Όπως είπε, οι χωροταξικές μελέτες έχουν σχεδόν ολοκληρωθεί, ενώ ξεκινούν και οι ηλεκτρομηχανολογικές μελέτες.
Μετά την παρουσίαση των μελετών στους δημάρχους της περιοχής, θα ακολουθήσουν οι μελέτες σκοπιμότητας και βιωσιμότητας, ώστε να διασφαλιστεί χρηματοδότηση από κάποιο επενδυτικό εργαλείο.
Για τη σύνδεση του Μετρό με το αεροδρόμιο «Μακεδονία», σημείωσε ότι αρχικά η προβλεπόμενη επιβατική κίνηση δεν δικαιολογούσε την επέκταση, αλλά για να καταστεί βιώσιμη, εντάχθηκαν και άλλοι σταθμοί, όπως το Mediterranean Cosmos και το Ιατρικό Διαβαλκανικό.
Ο κ. Ταχιάος χαρακτήρισε «μεγάλο στοίχημα» την παραχώρηση της Εγνατίας Οδού έως τα τέλη του 2025. Τόνισε ότι απαιτείται εκτεταμένη συντήρηση και νέα έργα, όπως το τμήμα Χαλάστρα – Εύζωνοι. Ο παραχωρησιούχος θα μπορεί να επιταχύνει τις διαδικασίες, αξιοποιώντας τους απαιτούμενους πόρους.
Παράλληλα, προειδοποίησε πως οι δημόσιοι πόροι είναι περιορισμένοι και μελλοντικά δεν θα υπάρχουν πολλά έργα κλασικής δημόσιας χρηματοδότησης, ειδικά στον τομέα των οδικών υποδομών.
Επισήμανε τη σημασία των ΣΔΙΤ, όπως το flyover, που χρηματοδοτείται από ιδιωτικά κεφάλαια. Ωστόσο, σημείωσε ότι υπάρχει πλαφόν στις πληρωμές διαθεσιμότητας, που περιορίζει τις δυνατότητες για νέα έργα ΣΔΙΤ.
Ο υφυπουργός παραδέχθηκε ότι καθυστερήσεις στα μεγάλα έργα δεν είναι αποκλειστικό φαινόμενο της Θεσσαλονίκης. Επισήμανε ότι η πολιτικοποίηση έργων, όπως συνέβη με τον σταθμό Βενιζέλου, οδήγησε σε τετραετή καθυστέρηση.
«Κάποια έργα πρέπει απλώς να γίνονται και να τελειώνουν», υπογράμμισε, ενώ στάθηκε θετικά στην ύπαρξη πολλών υφυπουργών από τη Θεσσαλονίκη, που ενισχύουν τις διεκδικήσεις της πόλης.
Ολοκληρώνοντας την τοποθέτησή του, ο κ. Ταχιάος επισήμανε την ανάγκη απομάκρυνσης των σιδηροδρομικών γραμμών από τον πυκνό αστικό ιστό της πόλης, λόγω των συχνών διακοπών κυκλοφορίας που προκαλούνται από διελεύσεις εμπορικών αμαξοστοιχιών.
Συνέδεσε το θέμα με την ανάπλαση της περιοχής του παλιού σιδηροδρομικού σταθμού και τη δημιουργία του Μουσείου Ολοκαυτώματος. Τόνισε ότι η πόλη πρέπει να αξιοποιήσει τα ιδιωτικά κεφάλαια που είναι διαθέσιμα, και να θέσει σαφείς προτεραιότητες για τη διεκδίκηση επενδύσεων και έργων.