ΓΔ: 2086.27 -0.01% Τζίρος: 62.46 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 14:13:37
Εγκαίνια-Ολυμπίας
Φώτο: Ολυμπία Οδός

Παραδόθηκε το τελευταίο τμήμα Πάτρα–Πύργος μήκους 10 χιλιομέτρων

Το τμήμα Μιντιλόγλι–Καμίνια παραδόθηκε, ολοκληρώνοντας τον άξονα Πάτρα–Πύργος. Η ηγεσία του Υπουργείου Υποδομών τόνισε τη σημασία του έργου για ασφάλεια, συνδεσιμότητα και ανάπτυξη στη Δυτική Ελλάδα.

Στην κυκλοφορία παραδόθηκε σήμερα το τελευταίο τμήμα Μιντιλόγλι – Καμίνια, μήκους 10 χιλιομέτρων, του νέου αυτοκινητόδρομου Πάτρα – Πύργος, παρουσία της πολιτικής ηγεσίας του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών

Η παράδοση πραγματοποιήθηκε με την παρουσία του Υπουργού Χρίστου Δήμα, του Υφυπουργού Νίκου Ταχιάου, του Γενικού Γραμματέα Υποδομών Δημήτρη Αναγνώπουλου και του Ειδικού Γραμματέα Υδραυλικών Έργων και Κτιρίων Χαράλαμπου Μυγδάλη.

Κατά τη διάρκεια της τελετής, ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών επισήμανε ότι το συγκεκριμένο τμήμα ήταν το πλέον απαιτητικό τεχνικά, καθώς η χάραξη συνέπιπτε με την Παλαιά Εθνική Οδό και η κατασκευή έγινε υπό κυκλοφορία, απαιτώντας πολλαπλάσια τεχνικά έργα σε σχέση με τα υπόλοιπα τμήματα. 

Ενδεικτικά, μόνο στα πρώτα 9 χιλιόμετρα κατασκευάστηκαν 10 κάτω διαβάσεις, 25 τοίχοι αντιστήριξης και χρησιμοποιήθηκαν περίπου 30.000 κυβικά μέτρα σκυροδέματος, ποσότητα τριπλάσια ανά χιλιόμετρο σε σχέση με το πεδινό τμήμα που παραδόθηκε τον Ιούλιο.

Ο κ. Δήμας τόνισε τη σημασία του έργου για την ενίσχυση της οδικής ασφάλειας και της κοινωνικής συνοχής, υπογραμμίζοντας ότι η ολοκλήρωση του αυτοκινητόδρομου συνδέει απρόσκοπτα την Αθήνα με την Κόρινθο, την Ελευσίνα, την Πάτρα και τον Πύργο. 

Η κατασκευή του χαρακτηρίστηκε ως εμβληματική, καθώς η υλοποίησή της δεν ήταν δεδομένη πριν από έξι χρόνια, ενώ η ευρωπαϊκή συνδρομή και η συμβολή του έλληνα φορολογούμενου υπήρξαν καθοριστικές.

Ο Υφυπουργός Υποδομών, Νίκος Ταχιάος, αναφέρθηκε στην αξία του μοντέλου των Παραχωρήσεων για την ταχεία και αποτελεσματική ολοκλήρωση μεγάλων οδικών αξόνων, τονίζοντας ότι η σημερινή παράδοση του έργου αποτελεί επιβεβαίωση της επιλογής αυτής. 

Επεσήμανε επίσης τη σημασία της χρηματοδοτικής ισορροπίας που προσφέρει το μοντέλο, καθώς το κόστος δεν επιβαρύνει αδικαιολόγητα τους πολίτες που δεν χρησιμοποιούν τον αυτοκινητόδρομο, ενώ διασφαλίζεται η λειτουργία του έργου.

Ο Περιφερειάρχης Δυτικής Ελλάδας, Νεκτάριος Φαρμάκης, χαρακτήρισε τον αυτοκινητόδρομο ως “δρόμο ζωής”, με αναπτυξιακή διάσταση που ενώνει ανθρώπους και τόπους, διευκολύνει τις μεταφορές και ανοίγει νέους ορίζοντες για την περιοχή. 

Τόνισε τη σημασία της ασφάλειας για τους πολίτες και ευχαρίστησε όσους εργάστηκαν για την ολοκλήρωση του έργου, καθώς και τους πολίτες για την υπομονή τους κατά τη διάρκεια της κατασκευής.

Τεχνικά χαρακτηριστικά και συμπληρωματικά έργα

Το συνολικό έργο αφορά την κατασκευή του τμήματος Πάτρα – Πύργος μήκους 74,8 χιλιομέτρων. Στα πρώτα 13 χιλιόμετρα πραγματοποιήθηκε διαπλάτυνση της υφιστάμενης Εθνικής Οδού, ενώ τα υπόλοιπα περίπου 62 χιλιόμετρα κατασκευάστηκαν σε νέα χάραξη. 

Ο αυτοκινητόδρομος διαθέτει διαχωρισμένο οδόστρωμα, ελεγχόμενη πρόσβαση σε όλο το μήκος του, 9 ανισόπεδους κόμβους και στόχο την ενίσχυση της οδικής ασφάλειας και της ομαλής ροής κυκλοφορίας.

Στο έργο περιλαμβάνονται 11 γέφυρες, 41 κάτω διαβάσεις, 28 άνω διαβάσεις, 1 τεχνική βάση στον Πύργο, 4 Σταθμοί Εξυπηρέτησης Αυτοκινητιστών, 2 Σημεία Εξυπηρέτησης Πελατών και οι ακόλουθοι 9 κόμβοι: Μιντιλόγλι, ΒΙΠΕ, Αλισσός, Κάτω Αχαΐα, Βάρδα, Κυλλήνη, Γαστούνη, Αμαλιάδα και Πύργος.

Στο πλαίσιο της σύμβασης παραχώρησης εγκρίθηκαν και χρηματοδοτήθηκαν συμπληρωματικές εργασίες για την ενίσχυση της λειτουργικότητας του έργου, λαμβάνοντας υπόψη τις προτάσεις των τοπικών φορέων. 

Μεταξύ αυτών, περιλαμβάνονται ασφαλτοστρώσεις παράπλευρου οδικού δικτύου, κατασκευή νέων κλάδων και διαβάσεων, αναβάθμιση υφιστάμενων οδικών τμημάτων και αντιπλημμυρικά έργα σε 14 περιοχές κατάντι του αυτοκινητοδρόμου.

Ο προϋπολογισμός του έργου ανήλθε σε 295 εκατ. ευρώ και μαζί με τις συμπληρωματικές εργασίες, η συνολική δαπάνη έφτασε τα 385 εκατ. ευρώ. Το έργο συγχρηματοδοτήθηκε από το ΕΣΠΑ με 143 εκατ. ευρώ.

Υπενθυμίζεται ότι το έργο εντάχθηκε εκ νέου στην παραχώρηση της Ολυμπίας Οδού το 2021 και η νέα σύμβαση κατασκευής υπεγράφη τον Μάρτιο του 2022.

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Χρήστος Δήμας πορτρέτο
ΠΟΛΙΤΙΚΗ

Δήμας: Επενδύουμε στο BIM και στον ψηφιακό μετασχηματισμό των υποδομών

Ο Υπουργός Υποδομών Χρίστος Δήμας τόνισε ότι η υιοθέτηση της τεχνολογίας BIM αποτελεί κεντρικό βήμα για τον ψηφιακό μετασχηματισμό των κατασκευών, με στόχο βιώσιμα και αποτελεσματικά έργα.