ΓΔ: 2002.91 -0.42% Τζίρος: 176.68 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 17:25:04
Karamanlis, Ypourgeio Ypodomon kai Metaforon
Φωτο: Menelaos Myrillas / SOOC

Κ. Καραμανλής: Αυξάνονται οι ξένες επενδύσεις σε ενέργεια και υποδομές

Ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών ανέφερε ότι έχει τεθεί σε εφαρμογή το φιλόδοξο πρόγραμμα έργων ύψους 13 δισ. ευρώ που στόχο έχει να μετατρέψει τη χώρα σε σύγχρονο κόμβο υποδομών και μεταφορών της ΝΑ Ευρώπης.

Στα μεγάλα έργα υποδομής, που αναβαθμίζουν τον ρόλο της χώρας και την καθιστούν πυλώνα σταθερότητας στη Νοτιοανατολική Ευρώπη, αναφέρθηκε ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Κώστας Καραμανλής, και επισήμανε τον ρόλο των έργων υποδομών στο brain gain, σημειώνοντας ότι από το 2021 και μετά επιστρέφουν στην Ελλάδα μηχανικοί, που είχαν μεταναστεύσει τα χρόνια της κρίσης.

Μιλώντας στο 26ο ετήσιο συνέδριο του Economist, ο κ. Καραμανλής αναφερόμενος και στη σημερινή επέτειο των 3 ετών από τις εκλογές του 2019, τόνισε επίσης, ότι αυτά τα τρία χρόνια ο κατασκευαστικός και ενεργειακός κλάδος έχει κεντρίσει το ενδιαφέρον των ξένων επενδυτών και οι μεγάλοι διεθνείς παίκτες τοποθετούνται στην Ελλάδα. Εκτίμησε δε, ότι ο βασικός λόγος που αυξάνονται οι ξένες επενδύσεις, ιδίως σε τομείς όπως η ενέργεια και οι υποδομές, είναι ότι υπάρχει μία σταθερή οικονομία και μία σταθερή κυβέρνηση. Σχολίασε εξάλλου ότι με την κυβέρνηση του Κυριάκου Μητσοτάκη η Ελλάδα έγινε από αποδιοπομπιαίος τράγος παράδειγμα προς μίμηση και εκτίμησε ότι ο πρωθυπουργός εγγυάται τη σταθερότητα, που είναι αναγκαία για επενδύσεις.

Ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών υπενθύμισε ότι τα τρία τελευταία χρόνια έχει τεθεί σε εφαρμογή ένα από τα πιο φιλόδοξα προγράμματα έργων, ύψους 13 δισ. ευρώ, τα περισσότερα εκ των οποίων είναι φιλοπεριβαλλοντικά. Υπογράμμισε ότι έχουν ήδη δημοπρατηθεί έργα ύψους 8 δισ. ευρώ και έχουν συμβασιοποιηθεί -που σημαίνει ότι ήδη υλοποιούνται- έργα ύψους 3,2 δισ. ευρώ. Και τόνισε ότι τα έργα της πράσινης μετάβασης έχουν κεντρικό πρωταγωνιστικό ρόλο στο σχεδιασμό της κυβέρνησης. 

Σημείωσε ότι αυτό το ολοκληρωμένο πρόγραμμα έργων έχει στόχο να γίνει η χώρα μας ένας σύγχρονος κόμβος υποδομών και μεταφορών της Νοτιοανατολικής Ευρώπης. Υπογράμμισε ότι κεντρική θέση έχουν στον σχεδιασμό αυτό τα σιδηροδρομικά έργα, ύψους 4,5 δισ. ευρώ, τα οποία υπηρετούν ένα διπλό στόχο. Αφενός, μεταφορές με μηδενικό αποτύπωμα άνθρακα και αφετέρου τη στρατηγική της κυβέρνησης να γίνει η Ελλάδα κόμβος υποδομών και συνδυασμένων μεταφορών της Νοτιοανατολικής Ευρώπης.

«Συνδέουμε όλα τα μεγάλα λιμάνια μας με το οδικό και το σιδηροδρομικό δίκτυο. Ώστε να μπορέσουν να αναπτυχθούν επιτέλους στη χώρα μας υψηλού επιπέδου υπηρεσίες logistics», είπε και πρόσθεσε: «Φανταστείτε, Θεσσαλονίκη, Καβάλα, το λιμάνι της Αλεξανδρούπολης, όλα να συνδέονται. Αυτό είναι, όχι απλά το σχέδιο, είναι κάτι που ήδη προχωράμε».

Ο κ. Καραμανλής εκτίμησε ειδικότερα ότι η Θεσσαλονίκη μπορεί να γίνει πύλη των Βαλκανίων και υπογράμμισε ότι τα έργα υποδομής διαδραμάτισαν καθοριστικό ρόλο στην αναβάθμιση της Αλεξανδρούπολης, αναδεικνύοντας το σημαντικό γεωπολιτικό της ρόλο. «Με τις πρόσφατες εξελίξεις με τον πόλεμο στην Ουκρανία, καταλαβαίνουμε πόσο σημαντικό είναι να έχουμε αυτές τις μονάδες FSRU στην Αλεξανδρούπολη», τόνισε, επισημαίνοντας ότι προχωρά και το project της σύνδεσης του λιμανιού της Αλεξανδρούπολης με τα λιμάνια της Μαύρης Θάλασσας. 

Ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών αναφέρθηκε επίσης στην πολιτική της κυβέρνησης για τη μείωση των ρύπων και την αύξηση της ηλεκτροκίνησης στην Ελλάδα. Μεταξύ άλλων τόνισε ότι μεγάλο μέρος των 1.300 νέων λεωφορείων, που θα αρχίσει να παραλαμβάνει η χώρα σταδιακά από το 2023, θα είναι ηλεκτροκίνητα και όλα τα υπόλοιπα χαμηλών εκπομπών.

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Χρήστος Δήμας πορτρέτο
ΠΟΛΙΤΙΚΗ

Δήμας: Επενδύουμε στο BIM και στον ψηφιακό μετασχηματισμό των υποδομών

Ο Υπουργός Υποδομών Χρίστος Δήμας τόνισε ότι η υιοθέτηση της τεχνολογίας BIM αποτελεί κεντρικό βήμα για τον ψηφιακό μετασχηματισμό των κατασκευών, με στόχο βιώσιμα και αποτελεσματικά έργα.
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Aνάσα στο κυκλοφοριακό χάος της Δ. Αττικής θα δώσει ο τριπλός κόμβος Σκαραμαγκά

Στην τελική ευθεία η προκήρυξη του κόμβου Σκαραμαγκά, μετά από 20 χρόνια καθυστερήσεων. Το έργο θα αποσυμφορήσει τη Δυτική Αττική από εκατοντάδες φορτηγά βελτιώνοντας την κυκλοφοριακή ροή από και προς Ασπρόπυργο, Θριάσιο, Σχιστό και Πειραιά.
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Κατασκευές: Το Ταμείο Ανάκαμψης τελειώνει, οι εθνικοί πόροι δεν φτάνουν

Ο κατασκευαστικός κλάδος ανησυχεί και αναζητά νέα χρηματοδοτικά εργαλεία με μεγαλύτερη συμμετοχή ιδιωτικών κεφαλαίων καθώς το Ταμείο Ανάκαμψης οδεύει προς ολοκλήρωση και οι εθνικοί πόροι δεν φτάνουν.
Δρόμος
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Ανάσα στους οδηγούς από την διπλή έξοδο στον κόμβο Μεταμόρφωσης Αττικής Οδού

Εντός του 2026 θα ολοκληρωθούν οι εργασίες για τη δεύτερη έξοδο στον κόμβο Μεταμόρφωσης, χωρίς επίπτωση στα διόδια της Αττικής Οδού. Ξεκινά εντός Οκτωβρίου ο διαγωνισμός για τον τριπλό κόμβο Σκαραμαγκά.
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Έξι χρόνια μετά την καταστροφή θα ολοκληρωθούν τα έργα στη Θεσσαλία

Χρειάστηκαν 17 μήνες για να πάρουν τον δρόμο για το Ελεγκτικό Συνέδριο οκτώ συμβάσεις έργων και δύο για συμβούλους, ενώ μαίνεται η «μάχη» κατασκευαστικών εταιρειών που μπορεί να φτάσει ως το ΣτΕ.