ΓΔ: 1970.41 -0.76% Τζίρος: 179.10 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 17:25:03

Καραμανλής: Το 2022 θα έτοιμοι οι σταθμοί του μετρό στον Πειραιά

Κατηγορώντας την προηγούμενη κυβέρνηση για καθυστερήσεις στα έργα επέκτασης της Γραμμής 3 του μετρό, ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Κώστας Αχ. Καραμανλής, ανακοίνωσε ότι το 2022 θα μπορούν να παραδοθούν οι 3 νέοι σταθμοί.

Το εργοτάξιο της επέκτασης της Γραμμής 3 του Μετρό, στο σταθμό «Πειραιάς», επισκέφθηκε σήμερα το πρωί ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Κώστας Αχ. Καραμανλής, παρουσία στελεχών του υπουργείου και της τοπικής αυτοδιοίκησης.

Μιλώντας στους δημοσιογράφους, μετά την ολοκλήρωση της επιθεώρησης ο υπουργός τόνισε σε δηλώσεις του πως «όταν παραλάβαμε πριν από πεντέμισι μήνες τη διακυβέρνηση της χώρας, παραλάβαμε μια καθυστέρηση τουλάχιστον ενάμισι έτους. Αυτό το έργο έχει περάσει από σαράντα κύματα. Ήρθαμε εδώ και είδαμε ότι ένα έργο που έπρεπε κανονικά να είχε παραδοθεί το 2019, δεν είχε ούτε τα σκυροδέματα. Αυτό σημαίνει ότι η συμβατική υποχρέωση για την ολοκλήρωση των τριών σταθμών στον Πειραιά, δηλαδή Μανιάτικα, Δημοτικό Θέατρο και Πειραιάς, ενώ είναι για το 2021, στην πραγματικότητα αυτό είναι μάλλον δύσκολο. Εμείς πρέπει με απόλυτη ειλικρίνεια να πούμε στους πολίτες του Πειραιά ότι το έργο αυτό δεν θα είναι έτοιμο το 2021 και θα κάνουμε μια τεράστια προσπάθεια να παραδοθεί μέσα στο 2022. Νομίζω ότι όταν κάποιος αναλαμβάνει ένα τέτοιο πόστο, πρέπει πρώτα να λέει την αλήθεια, τι παραλαμβάνουμε δηλαδή και πότε θα παραδώσουμε, γιατί στο τέλος από αυτό θα κριθούμε όλοι».

Ο υπουργός σε ερώτηση για τους τρεις πρώτους σταθμούς στην περιοχή του Πειραιά (Αγία Βαρβάρα, Κορυδαλλός, Νίκαια) ανέφερε ότι αυτοί θα είναι έτοιμοι στις αρχές του καλοκαιριού ωστόσο όπως τόνισε «συμβαίνει κάτι παράλογο», αφού, όπως εξήγησε, ενώ οι σταθμοί θα είναι έτοιμοι, το κόμιστρο και η διαδικασία του εισιτηρίου, δεν είναι συμβατή με το υπόλοιπο κεντρικό σύστημα του Μετρό. «Κινδυνεύουμε δηλαδή να έχουμε τους σταθμούς έτοιμους και να μη μπορούμε να τους λειτουργήσουμε. Γίνεται ένας τεράστιος αγώνας δρόμου από τον ΟΑΣΑ έτσι ώστε να επιτευχθεί αυτή η συμβατότητα του συστήματος» ανέφερε χαρακτηριστικά ο κ. Καραμανλής.

Σε ερώτηση για το τραμ, ο υπουργός ανέφερε πως είναι έτοιμο, ενώ οι πολίτες του Πειραιά βλέπουν ήδη τα πρώτα δοκιμαστικά δρομολόγια. Ο κ. Καραμανλής εξήγησε ότι μπορεί άμεσα να τεθεί σε λειτουργία το τραμ, ωστόσο υπάρχει ένα ζήτημα καθώς στο Δέλτα του Φαλήρου, η Περιφέρεια Αττικής θα ξεκινήσει μέσα στον Ιανουάριο κάποια έργα τα οποία θα διαρκέσουν σύμφωνα με τον σχετικό προγραμματισμό τέσσερις με έξι μήνες. «Το ζήτημα είναι λοιπόν κατά πόσο θα ήταν σκόπιμο να ξεκινήσει το τραμ για ένα μήνα, να κλείσει και να ξανανοίξει. Γι' αυτό τον λόγο θα πραγματοποιήσουμε μια συνάντηση με όλους τους αρμόδιους φορείς για να αποφασίσουμε από κοινού για τις κινήσεις μας», κατέληξε.

Ο δήμαρχος Πειραιά Γιάννης Μώραλης, από την πλευρά του, έκανε λόγο για τον δυσκολότερο σταθμό του Μετρό που έχει φτιαχτεί στην Ελλάδα λόγω των νερών που υπάρχουν γύρω-γύρω, ενώ δήλωσε ικανοποιημένος από τις δηλώσεις του υπουργού καθώς, όπως ανέφερε, «άκουσα αλήθειες -είναι καλύτερα να λέμε στον κόσμο την αλήθεια, παρά να δημιουργούμε προσδοκίες για άλλες ημερομηνίες. Για τόσο μεγάλα έργα, τόσο μεγάλης σημασίας που αλλάζουν προς το καλύτερο τη λειτουργία μιας πόλης και του μεγάλου λιμανιού της χώρας, αξίζει να περιμένεις. Θα το παρακολουθούμε», είπε ο κ. Μώραλης.

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Σταθμός Μετρό Αθήνας
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Μετρό: Έμειναν από... χρήμα οι επεκτάσεις για 800.000 νέους επιβάτες

Ακόμα και ο διαγωνισμός για το Ίλιον έχει βαλτώσει, ενώ εξετάζονται σενάρια επέκτασης στο Ελληνικό και στο κυβερνητικό πάρκο Υμηττού. Αγορές συρμών για τη γραμμή αεροδρομίου, αλλά σε μια τριετία.
Haris Doukas PASOK-KINAL-Dimos Athinaion
ΠΟΛΙΤΙΚΗ

Ανοιχτή επιστολή Χάρη Δούκα στο υπουργείο Μεταφορών για το μετρό

Ο δήμαρχος Αθηναίων επιδιώκει την παρέμβασή του, ώστε η «Ελληνικό Μετρό Α.Ε.» να τηρήσει τις δικαστικές αποφάσεις για ασφαλείς διαδρόμους πρόσβασης οχημάτων έκτακτης ανάγκης στη Θεμιστοκλέους.
Chistos Staikouras
ΚΟΙΝΩΝΙΑ

Χρ. Σταϊκούρας: Σήμερα οι υπογραφές για 300 νέα λεωφορεία στην Αττική

Όπως ανέφερε ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, μέχρι το 2025 ο στόλος των λεωφορείων θα έχει ενισχυθεί με 950 νέα οχήματα. Την Δευτέρα ξεκινάει η κυκλοφορία 211 νέων λεωφορείων σε Ανατολική και Δυτική Αττική.
Σταθμός Μετρό Αθήνας
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Μετρό: «Έμφραγμα» στη γραμμή αεροδρομίου, ζητούνται επειγόντως λύσεις

Εναλλακτικές λύσεις για συχνότερα δρομολόγια του μετρό στο αεροδρόμιο εξετάζει η ΣΤΑΣΥ, «κόβοντας» τη διαδρομή των 46,5 χλμ. ως τον Πειραιά. Μόνιμη λύση στις συχνότητες του μετρό θα είναι μόνο η προμήθεια νέων συρμών.
ΚΟΙΝΩΝΙΑ

Πώς η Γραμμή 4 του Μετρό θα αλλάξει το κυκλοφοριακό στην Αθήνα

Η Γραμμή αυτή θα συνδέει το Άλσος Βείκου στο Γαλάτσι με το Γουδή περνώντας μέσα από τις πιο πυκνοκατοικημένες συνοικίες της Αθήνας όπως η Κυψέλη, τα Εξάρχεια και το Κολωνάκι και θα εξυπηρετεί καθημερινά χιλιάδες πολίτες.
Σταθμός μετρό Αθήνας
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Μετρό: Οι 15 σύγχρονοι σταθμοί και οι καινοτομίες που φέρνει η Γραμμή 4

Η νέα Γραμμή, στην πρώτη φάση της ανάπτυξής της, που θα συνδέει το ‘Αλσος Βεΐκου με το Γουδή, και αναμένεται να ολοκληρωθεί το 2029, θα αποτελείται από 15 σύγχρονους σταθμούς και σιδηρόδρομο διπλής τροχιάς, μήκους 12,8 χιλιομέτρων.