Τα αμιγώς ηλεκτρικά αυτοκίνητα αποτελούν την πιο αποτελεσματική λύση για τη μείωση των επικίνδυνων ρύπων που προέρχονται από τη χρήση ιδιωτικών οχημάτων.
Παρά τη συνεχή εξέλιξη στους θερμικούς κινητήρες βενζίνης και ντίζελ, οι εκπομπές ρύπων παραμένουν σε υψηλά επίπεδα, επιβαρύνοντας σημαντικά το περιβάλλον.
Ωστόσο, η διείσδυση των ηλεκτρικών αυτοκινήτων στην αγορά παραμένει περιορισμένη. Βασικοί λόγοι είναι η περιορισμένη αυτονομία τους και οι ελλείψεις στο δημόσιο δίκτυο φόρτισης, γεγονός που δεν καλύπτει πλήρως τις ανάγκες μετακίνησης των καταναλωτών.
Για την αντιμετώπιση αυτών των προκλήσεων, οι αυτοκινητοβιομηχανίες ενισχύουν τις επενδύσεις τους στην ανάπτυξη μπαταριών στερεάς κατάστασης. Στόχος είναι η σημαντική αύξηση της αυτονομίας των ηλεκτρικών οχημάτων, ακόμη και σε διαδρομές αυτοκινητοδρόμου με υψηλές ταχύτητες.
Η Mercedes-Benz πραγματοποιεί δοκιμές σε πραγματικές συνθήκες με τεχνολογία μπαταριών στερεάς κατάστασης. Σύμφωνα με ανακοίνωση της εταιρείας, ένα τροποποιημένο δοκιμαστικό όχημα EQS, εξοπλισμένο με μπαταρία λιθίου-μετάλλου στερεάς κατάστασης, διένυσε 1.205 χιλιόμετρα από τη Στουτγάρδη στη Γερμανία έως το Μάλμε στη Σουηδία, χωρίς καμία στάση για φόρτιση.
Το επίτευγμα αυτό υπογραμμίζει ότι η νέα τεχνολογία αποδίδει όχι μόνο σε εργαστηριακές συνθήκες αλλά και στον δρόμο. Το EQS ξεπέρασε κατά τρία χιλιόμετρα το προηγούμενο ρεκόρ που είχε θέσει το Vision EQXX στη διαδρομή Στουτγάρδη-Σίλβερστοουν, φτάνοντας στο Μάλμε με υπολειπόμενη αυτονομία 137 χιλιομέτρων. Αυτό το αποτέλεσμα αναδεικνύει τις προοπτικές των μπαταριών στερεάς κατάστασης για τα μελλοντικά οχήματα παραγωγής.
Η συγκεκριμένη διαδρομή εντάσσεται σε ένα ευρύτερο πρόγραμμα επικύρωσης της τεχνολογίας στη Mercedes-Benz. Πέρα από τις ψηφιακές προσομοιώσεις και τις δοκιμές σε υπερσύγχρονες εγκαταστάσεις, το όχημα και η μπαταρία αξιολογούνται σε πραγματικές συνθήκες και διαφορετικά κλιματικά περιβάλλοντα. Στόχος είναι η επιτάχυνση της μετάβασης στη μαζική παραγωγή και η διασφάλιση της αξιοπιστίας σε σενάρια μεγάλων αποστάσεων.
Στον τομέα της βιώσιμης κινητικότητας, ο όμιλος Volkswagen μαζί με τις θυγατρικές του PowerCo και Elli, αναπτύσσουν τεχνολογίες «made in Europe». Στην έκθεση IAA Mobility 2025 παρουσιάστηκαν καινοτόμες λύσεις, όπως το πρώτο δοκιμαστικό όχημα του ομίλου με μπαταρία στερεάς κατάστασης.
Η Unified Cell της PowerCo, που θα χρησιμοποιηθεί στα νέα ηλεκτρικά μοντέλα των Volkswagen, Skoda και Cupra, είναι έτοιμη για μαζική παραγωγή. Ο συνδυασμός νέου συστήματος μπαταριών αναμένεται να προσφέρει άλμα στην απόδοση, την οικονομική αποδοτικότητα και την ευελιξία. Ο όμιλος Volkswagen διευρύνει συνεχώς την τεχνογνωσία του στην ηλεκτρική κινητικότητα, διαθέτοντας πλέον το πιο πλήρες φάσμα τεχνολογιών στην αγορά, από θερμικούς κινητήρες και PHEV, έως πλήρως ηλεκτρικά οχήματα και προηγμένες τεχνολογίες μπαταριών.