ΓΔ: 2112.46 0.57% Τζίρος: 393.59 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 17:25:02
Φρίντριχ Μερτς ομιλία
Φωτογραφία Shutterstock

Γερμανία: Πακέτο φοροελαφρύνσεων 46 δισ. για τόνωση της οικονομίας

Η Γερμανία ανακοινώνει πακέτο 46 δισ. ευρώ σε φορολογικά κίνητρα για επιχειρήσεις ως το 2029, με στόχο την ενίσχυση των επενδύσεων και την επανεκκίνηση της οικονομίας μετά τη στασιμότητα.

Η νέα κυβέρνηση της Γερμανίας προωθεί πακέτο φορολογικών ελαφρύνσεων ύψους €46 δισ., με στόχο την επανεκκίνηση της μεγαλύτερης οικονομίας της Ευρωζώνης, η οποία παραμένει σε φάση στασιμότητας. 

Το σχέδιο, που θα παρουσιαστεί στο Υπουργικό Συμβούλιο την Τετάρτη από τον Υπουργό Οικονομικών και Σοσιαλδημοκράτη Λαρς Κλίνγκμπαϊλ, περιλαμβάνει σημαντικά φορολογικά κίνητρα για επενδύσεις σε νέο εξοπλισμό και ηλεκτρικά οχήματα, σύμφωνα με τους FT.

Σύμφωνα με το προσχέδιο νομοσχεδίου, στόχος είναι η «σημαντική αύξηση του δυναμικού της γερμανικής οικονομίας» και η αποστολή ενός ισχυρού μηνύματος για την ενίσχυση της ανταγωνιστικότητας της χώρας, τόσο βραχυπρόθεσμα όσο και μακροπρόθεσμα.

Το νέο αυτό πακέτο προστίθεται στο ήδη τεράστιο σχέδιο δημόσιων δαπανών ύψους άνω του €1 τρισ., το οποίο περιλαμβάνει επενδύσεις στην άμυνα και στις υποδομές — κεντρικά σημεία της οικονομικής στρατηγικής του Καγκελαρίου Φρίντριχ Μερτς.

Ο ηγέτης των Χριστιανοδημοκρατών, που εξελέγη με φιλοεπιχειρηματική ατζέντα, έχει δεσμευτεί και για επιδοτήσεις στο κόστος ηλεκτρικής ενέργειας της δοκιμαζόμενης βιομηχανίας της χώρας.

Η κυβέρνηση σχεδιάζει επίσης τη δημιουργία υπουργείου για τη μείωση της γραφειοκρατίας και την επιτάχυνση του ψηφιακού μετασχηματισμού της δημόσιας διοίκησης.

Το φορολογικό πακέτο περιλαμβάνει:

Από 1η Ιουλίου, επιχειρήσεις θα μπορούν να εκπέσουν το 30% του κόστους νέου εξοπλισμού από τον φόρο τους για τις χρήσεις 2025-2027.

Από το 2028, ο ομοσπονδιακός εταιρικός φόρος (15%) θα μειώνεται κατά 1% ετησίως έως το 2032, φτάνοντας το 10%. Με τον πρόσθετο δημοτικό φόρο, ο συνολικός φορολογικός συντελεστής θα διαμορφωθεί στο 24%, ευθυγραμμιζόμενος με τον μέσο όρο του ΟΟΣΑ.

Για τα ηλεκτρικά οχήματα, θα επιτρέπεται απόσβεση του 75% της αξίας τους στον πρώτο χρόνο, μειώνοντας αντίστοιχα τη φορολογητέα βάση.

Θα εισαχθούν νέα κίνητρα για επενδύσεις σε Έρευνα & Ανάπτυξη (R&D).

 

 

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Κτήριο Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου
ΔΙΕΘΝΗ

Η ΕΕ ομόφωνα εγκρίνει άτοκο δάνειο στην Ουκρανία, δηλώνει ο Μερτς

Οι 27 της ΕΕ ενέκριναν ομόφωνα άτοκο δάνειο 90 δισ. ευρώ για τις ανάγκες της Ουκρανίας, το οποίο θα αποπληρωθεί μόνο αν καταβληθούν ρωσικές επανορθώσεις, ενώ η ΕΕ διατηρεί δικαίωμα χρήσης δεσμευμένων ρωσικών κεφαλαίων.
Γερμανικός στρατός παρέλαση
ΔΙΕΘΝΗ

Ολοκληρώθηκε ο σκελετός κτιρίου της Bundeswehr στο Ρουντνίνκαϊ

Ολοκληρώθηκε ο σκελετός κτιρίου για νέο στρατώνα στη Λιθουανία, ένα χρόνο μετά την έναρξη των έργων για γερμανική ταξιαρχία. Παρόντες στην τελετή ήταν ο Υπ. Άμυνας Κάουνας και ο ταξίαρχος Χούμπερ. Το έργο ενισχύει την ασφάλεια της περιοχής.
Φρίντριχ Μερτς ομιλία
ΔΙΕΘΝΗ

Μερτς: «Να μην εξαρτώμαστε από τις μεγάλες δυνάμεις για την Ουκρανία»

Ο καγκελάριος Φρίντριχ Μερτς τόνισε ότι Γερμανία και ΕΕ πρέπει να έχουν ηγετικό ρόλο στη νέα παγκόσμια τάξη, αυξάνοντας την αμυντική τους ισχύ και αξιοποιώντας «παγωμένα» ρωσικά περιουσιακά στοιχεία για τη στήριξη της Ουκρανίας.
Κυριάκος Μητσοτάκης ομιλία Βουλή
ΠΟΛΙΤΙΚΗ

Μητσοτάκης: Δίνουμε μάχη με τις παθογένειες του παρελθόντος στον ΟΠΕΚΕΠΕ

Ο Κυριάκος Μητσοτάκης δήλωσε ότι η κυβέρνηση δίνει μάχη με τις παθογένειες του παρελθόντος στον ΟΠΕΚΕΠΕ, δεσμευόμενος για διαφάνεια και αξιοποίηση της τεχνολογίας στις πληρωμές.
Βολοντίμιρ Ζελένσκι πορτρέτο
ΔΙΕΘΝΗ

Ο Ζελένσκι επισκέπτεται το Βερολίνο τη Δευτέρα 15 Δεκεμβρίου

Ο πρόεδρος της Ουκρανίας, Βολοντίμιρ Ζελένσκι, αναμένεται να συναντήσει τον καγκελάριο Φρίντριχ Μερτς τη Δευτέρα στο Βερολίνο. Έχουν ληφθεί αυστηρά μέτρα ασφαλείας, χωρίς η κυβέρνηση να έχει επιβεβαιώσει ακόμη την επίσκεψη.
Ανεφοδιασμός αυτοκινήτου βενζίνη
ΔΙΕΘΝΗ

Γερμανία: Προς ανατροπή της απαγόρευσης κινητήρων εσωτερικής καύσης

Η ΕΕ φαίνεται να αποσύρει την πλήρη απαγόρευση κινητήρων εσωτερικής καύσης από το 2035, προτείνοντας πιο ευέλικτους στόχους μείωσης CO2 κατά 90%. Η σχετική πρόταση θα κατατεθεί σύντομα από την Κομισιόν σύμφωνα με δηλώσεις του Μ. Βέμπερ.