Τα αφιερωματικά γραμματόσημα των ΕΛΤΑ με τη μορφή του Σταύρου Ξαρχάκου απονεμήθηκαν στον κορυφαίο δημιουργό από τον πρόεδρο της Βουλής, Νικήτα Κακλαμάνη, σε μια τελετή τιμής και αναγνώρισης της συμβολής του στην ελληνική μουσική και πολιτιστική κληρονομιά.
«Για τους μεγάλους και σημαντικούς ανθρώπους τα πολλά λόγια είναι φτώχεια» ανέφερε ο πρόεδρος της Βουλής, απονέμοντας τα τιμητικά γραμματόσημα στον συνθέτη, μαέστρο και ενορχηστρωτή, του οποίου οι μουσικές δημιουργίες «έχουν νικήσει» τον χρόνο και συνεχίζουν να συγκινούν γενιές.
Ο Σταύρος Ξαρχάκος, συνοδευόμενος από τη σύζυγό του, την ερμηνεύτρια Ηρώ Σαΐα, τα παιδιά του και στενούς συνεργάτες, παρέλαβε με συγκίνηση τα γραμματόσημα.
Όπως δήλωσε χαρακτηριστικά: «Μέχρι τώρα έχω λάβει πάρα πολλές επιστολές... Αλλά ότι θα γινόμουν γραμματόσημο δεν το περίμενα… Ένα γραμματόσημο που κουβαλά όμως έναν προορισμό... προσπαθώ να τον προφυλάξω από Λαιστρυγόνες και Κύκλωπες, αγαπητέ Νικήτα.»
Ευχαρίστησε θερμά τον πρόεδρο της Βουλής για την τιμητική διάκριση, τονίζοντας τη σημασία της αναγνώρισης αυτής για την πορεία του.
Η αναγνώριση από τα ΕΛΤΑ
Ο πρόεδρος του Διοικητικού Συμβουλίου των ΕΛΤΑ, Δανιήλ Μπερναδούτ, παρουσίασε τη σειρά των αφιερωματικών γραμματοσήμων, επισημαίνοντας ότι «η έκδοση ενός γραμματοσήμου αποτελεί πάντοτε μια πράξη δημόσιας αναγνώρισης».
Όπως πρόσθεσε, πρόκειται για έναν τρόπο με τον οποίο η Πολιτεία και η κοινωνία τιμούν πρόσωπα που με το έργο και την προσφορά τους άφησαν ανεξίτηλο αποτύπωμα στην ιστορία και τον πολιτισμό της χώρας.
Απευθυνόμενος στον Σταύρο Ξαρχάκο, υπογράμμισε ότι «το σημερινό γραμματόσημο αφιερώνεται στον μουσικό, στον συνθέτη, στον ενορχηστρωτή, στον μαέστρο Σταύρο Ξαρχάκο, ως ελάχιστος φόρος τιμής στην τέχνη και το έργο σας».
Στην εκδήλωση παρευρέθηκαν επίσης ο γ’ αντιπρόεδρος της Βουλής, Αθανάσιος Μπούρας, και ο γενικός γραμματέας του Κοινοβουλίου, Βασίλειος Μπαγιώκος, επιβεβαιώνοντας τον επίσημο χαρακτήρα και τη βαρύτητα της τελετής.