ΓΔ: 2096.92 -0.47% Τζίρος: 21.17 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 11:09:38
Φωτο: Shutterstock

Ήρθε για να μείνει η τάση athleisure, στροφή στα αθλητικά ρούχα

Προτεραιότητα είναι πλέον η άνεση και στο γραφείο για ολοένα περισσότερους εργαζόμενους, μέσω της επιλογής ανάλογων ενδυμάτων. Η ένταξη της άσκησης στην καθημερινότητα φέρνει διεύρυνση της αγοράς αθλητικών ειδών και στην Ελλάδα.

Κάποιες -καλές- συνήθειες που αποκτήθηκαν στην διάρκεια της πανδημίας φαίνεται ότι ήρθαν για να μείνουν. Πρόσφατη μελέτη της εταιρείας GlodalData πιστοποιεί τη διαχρονικότητα που απέκτησαν τα ρούχα που συνδυάζουν την άνεση μέσα στο σπίτι με την αθλητική δραστηριότητα -γνωστά διεθνώς ως κατηγορία ενδυμάτων athleisure- καθώς μεγάλο τμήμα του πληθυσμού εξακολουθεί να εργάζεται από το σπίτι σε σημαντικό βαθμό, αν όχι εξ ολοκλήρου, τρία χρόνια μετά το ξέσπασμα της πανδημίας. Επιπλέον, οι αναλυτές παρατηρούν ότι ακόμη και για τους εργαζόμενους που εξακολουθούν να επισκέπτονται το γραφείο τακτικά, η επιλογή της αμφίεσης είναι πιο άνετη και χαλαρή, αφήνοντας σε δεύτερη θέση κοστούμια και πιο επίσημα φορέματα.

Σύμφωνα με τα στοιχεία της GlobalData η συγκεκριμένη κατηγορία ρούχων αναμένεται να αποσπάσει ποσοστό 23,6% της συνολικής αγοράς ενδυμάτων διεθνώς, τα επόμενα χρόνια, καθώς ποσοστό 55% των ερωτηθέντων στην σχετική έρευνα ανέφεραν ότι εξακολουθούν να επιλέγουν ρούχα athleiisure ακόμη κι όταν δεν αθλούνται. Εκτιμάται δε ότι, καθώς ολοένα και περισσότεροι άνδρες επιλέγουν αθλητικά υποδήματα αλλά και ελαφριά φούτερ κάτω από τα σακάκια  για το γραφείο, η τάση οδηγεί την αγορά ειδών athleisure σε εντυπωσιακή άνθιση, με εκτιμώμενο μέσο ετήσιο ρυθμό της τάξεως του 25,1% στο διάστημα μεταξύ 2021 και 2025, και συνολική αξία τα 552 δισ δολάρια.

Όπως είναι αναμενόμενο, εξαιρετική είναι η προοπτική ανάπτυξης και για την αγορά των αμιγών αθλητικών ειδών παγκοσμίως, τροφοδοτούμενη από την ανάγκη φροντίδας της υγείας και της ενσωμάτωσης της άσκησης στην καθημερινότητα ολοένα και περισσότερων πολιτών, απόρροια επίσης της πανδημίας. Σύμφωνα με πρόσφατη μελέτη της Future Market Insights, η παγκόσμια αγορά αθλητικών ειδών αναμένεται να αγγίξει σε αξία τα 384,8 δισ δολάρια το 2032, από 210,8 δισ δολάρια το 2022, αναπτυσσόμενη με μέσο ετήσιο ρυθμό 6,2% την προσεχή δεκαετία. Έχοντας υποστεί σημαντικές απώλειες κατά την οξεία φάση του ξεσπάσματος της πανδημίας διεθνώς, λόγω των κλειστών γυνανστηρίων και χώρων άθλησης αλλά και των περιορισμών στις μετακινήσεις, η αγορά των αθλητικών ειδών επανέκαμψε μέσα στο 2022.

Πέραν της επικράτησης των ρούχων athleisure, η συγκεκριμένη αγορά επωφελήθηκε επιπλέον από την διάθεση των wearable συσκευών, δηλαδή φορέσιμων gadgets που συμβάλλουν στην βελτίωση των επιδόσεων των ασκούμενων, καταγράφοντας μετρήσεις ζωτικών στοιχείων του οργανισμού, όπως οι καρδιακοί παλμοί και η αρτηριακή πίεση, κατά την διάρκεια της άθλησης. Η αμερικανική αγορά εκτιμάται ότι παρουσιάζει τις πιο πολλά υποσχόμενες προοπτικές ανάπτυξης για τις εταιρείες αθλητικών ειδών, σύμφωνα με την Future Insights, ενώ ακολουθούν Ευρώπη και Ασία. Οι αναλυτές εκτιμούν μάλιστα ότι, δεδομένου του ισχυρότατου ανταγωνισμού στον συγκεκριμένο κλάδο διεθνώς, αναμένεται να πληθύνουν οι συμφωνίες αποκλειστικής συνεργασίας με ομάδες, αλλά και οι συγχωνεύσεις κι οι εξαγορές τους επόμενους μήνες.

Αξίζει να σημειωθεί ότι η αγορά αθλητικών ειδών αναπτύσσεται δυναμικά και στην χώρα μας, τα τελευταία χρόνια, καθώς οι Έλληνες ενσωματώνουν ολοένα και πιο συνειδητά την άσκηση στην καθημερινότητά τους. Σύμφωνα με τα στοιχεία της Ελληνικής Στατιστικής Υπηρεσίας, ο τζίρος του λιανικού εμπορίου αθλητικού εξοπλισμού σε εξειδικευμένα καταστήματα ανήλθε σε 540 εκατ ευρώ το 2019, για να περιοριστεί σε 511,3 εκατ ευρώ το 2020 και να εκτιναχθεί σε 637 εκατ ευρώ το 2021. Αντίστοιχα, για το πρώτο εξάμηνο του 2022 εκτιμάται ότι ο τζίρος άγγιξε ήδη τα 307,7 εκατ ευρώ, προϊδεάζοντας για καλύτερες επιδόσεις στο σύνολο του έτους.

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

μηχάνημα κλωστοϋφαντουργίας επιλεκτός
ΔΙΕΘΝΗ

Η Διεθνής Αμνηστία καλεί εταιρείες ένδυσης να προστατεύσουν τα δικαιώματα εργαζομένων

Η Διεθνής Αμνηστία καλεί εταιρείες μόδας και κυβερνήσεις τεσσάρων ασιατικών χωρών να διασφαλίσουν τα δικαιώματα και αξιοπρεπείς μισθούς στους εργαζόμενους, με βάση εκθέσεις για εκτεταμένες παραβιάσεις και καταστολή σε εργοστάσια.
Αστυνομικό όχημα Ελλάδας
ΚΟΙΝΩΝΙΑ

Σύλληψη 34χρονης για κλοπές σε καταστήματα με λεία 15.000 ευρώ

Η ΕΛΑΣ συνέλαβε 34χρονη στην Κηφισιά για διακεκριμένες κλοπές προϊόντων μεγάλης αξίας από καταστήματα τεχνολογίας και ένδυσης στην Αττική. Είχε συλληφθεί μετά από προσπάθεια κλοπής ρούχων, ενώ υπήρχε ένταλμα εις βάρος της.
Ρούχα σε κατάστημα
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Οι εισαγωγές από Κίνα αυξάνουν την πίεση στη βιομηχανία ένδυσης της ΕΕ

Η ενίσχυση των εισαγωγών ρούχων από την Κίνα κατά 17% το πρώτο εξάμηνο του 2025 αυξάνει τον ανταγωνισμό για την ευρωπαϊκή βιομηχανία ένδυσης, η οποία καταγράφει πτώση παραγωγής και εξαγωγών.
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Zara: Κυρίαρχη στην ελληνική αγορά ένδυσης με πωλήσεις 800 εκατ. ευρώ

Το ένα πέμπτο του συνολικού τζίρου του κλάδου ένδυσης ανήκει στην ITX Hellas. Επενδύει σε καινοτόμα καταστήματα, ψηφιακή ανάπτυξη και στρατηγική επέκτασης μέσω των brands Zara, Bershka, Pull & Bear, Massimo Dutti, Stradivarius, Oysho.