Πάνω από τις εκτιμήσεις κινήθηκαν οι πωλήσεις της Unilever κατά το πρώτο τρίμηνο του 2025, με κινητήριο δύναμη την αύξηση των τιμών, τη σταθερή ζήτηση για premium προϊόντα και την ενίσχυση της απόδοσης σε επιμέρους αγορές. Η πολυεθνική, ιδιοκτήτρια εμπορικών σημάτων όπως το Ben & Jerry’s, ανακοίνωσε αύξηση 3% στις υποκείμενες πωλήσεις, υπερβαίνοντας τις προσδοκίες των αναλυτών.
Η εταιρεία, η οποία τον Μάρτιο προχώρησε σε αλλαγή ηγεσίας με τον Fernando Fernandez να αναλαμβάνει τη θέση του CEO, επιβεβαίωσε το guidance για το σύνολο του έτους, αναμένοντας αύξηση πωλήσεων κατά 3%-5%.
Η Unilever βρίσκεται σε φάση στρατηγικής μεταστροφής, με στόχο την εστίαση σε τομείς υψηλής ανάπτυξης και την αποεπένδυση από μη αποδοτικά σήματα. Στο πλαίσιο αυτό, έχει προχωρήσει σε περικοπές θέσεων εργασίας και διαχωρισμό της μονάδας παγωτού, η οποία αναμένεται να εισαχθεί στο χρηματιστήριο του Άμστερνταμ την 1η Ιουλίου με την επωνυμία The Magnum Ice Cream Company.
Παρά τις προκλήσεις από την αύξηση του κόστους και τη μείωση της καταναλωτικής δαπάνης, η Unilever συνεχίζει να προχωρά σε τιμολογιακές αυξήσεις. Ειδικά στη Βόρεια Αμερική, οι πωλήσεις ενισχύθηκαν κατά 6,2% κατά το τρίμηνο, με θετική συμβολή και από την αύξηση των όγκων, κυρίως στον τομέα της προσωπικής περιποίησης.
Η διοίκηση εκτιμά ότι οι πρόσφατοι αμερικανικοί δασμοί θα έχουν περιορισμένο και διαχειρίσιμο αντίκτυπο στην κερδοφορία. Αντίθετα, πιέσεις καταγράφηκαν στις αναδυόμενες αγορές, οι οποίες αντιστοιχούν στο 60% των συνολικών εσόδων του ομίλου. Ειδικότερα, οι πωλήσεις στη Λατινική Αμερική μειώθηκαν κατά 3%, επηρεαζόμενες από τα υψηλά επιτόκια και τη μείωση αποθεμάτων, ενώ σημαντική πτώση σημειώθηκε και στην Κίνα και την Ινδονησία. Η εταιρεία ωστόσο παραμένει αισιόδοξη για σταδιακή ανάκαμψη των δύο αυτών αγορών στο δεύτερο εξάμηνο του έτους.
Για το σύνολο του 2025, η Unilever αναμένει βελτίωση του υποκείμενου περιθωρίου λειτουργικού κέρδους σε σχέση με το 18,4% του προηγούμενου έτους. Οι μετοχές της εταιρείας έχουν καταγράψει άνοδο άνω του 24% τους τελευταίους 12 μήνες.