Η Toyota Motor Corp. κατέγραψε τον Ιούλιο νέο ρεκόρ παραγωγής και πωλήσεων, συνεχίζοντας για έβδομο διαδοχικό μήνα την ανοδική της πορεία.
Η ισχυρή ζήτηση στις Ηνωμένες Πολιτείες και την Κίνα αντιστάθμισε τις αβεβαιότητες του διεθνούς εμπορίου.
Σύμφωνα με την ανακοίνωση της εταιρείας, οι παγκόσμιες πωλήσεις –συμπεριλαμβανομένων των θυγατρικών Daihatsu Motor Co. και Hino Motors Ltd., αυξήθηκαν κατά 4% σε σχέση με πέρυσι, φτάνοντας τις 963.796 μονάδες.
Στην Ιαπωνία οι πωλήσεις υποχώρησαν κατά 2%, ωστόσο στις αγορές του εξωτερικού σημείωσαν αύξηση 6%.
Ιδιαίτερα ισχυρές ήταν οι επιδόσεις στη Βόρεια Αμερική, όπου τα Toyota και Lexus κατέγραψαν άνοδο 20%, με την αυξημένη ζήτηση για SUV, φορτηγάκια και υβριδικά μοντέλα να δίνει ώθηση. Στην Κίνα, οι πωλήσεις αυξήθηκαν κατά 5,7%.
Παράλληλα, η παγκόσμια παραγωγή αυξήθηκε κατά 2,6%, στις 947.943 μονάδες, με την πτώση στην εγχώρια αγορά να υπερκαλύπτεται από την άνοδο στο εξωτερικό.
Το 2025, η Toyota ευνοήθηκε από την ισχυρή ζήτηση για υβριδικά, αλλά και από την τάση των καταναλωτών να προχωρούν σε αγορές πριν τεθούν σε ισχύ οι νέοι δασμοί του προέδρου Ντόναλντ Τραμπ σε εισαγόμενα αυτοκίνητα και εξαρτήματα.
Τα ιαπωνικά αυτοκίνητα στις ΗΠΑ επιβαρύνονται πλέον με 15% δασμό, αντί για 25% που είχε αρχικά ανακοινωθεί. Παρά τη μείωση, το βάρος παραμένει σημαντικό για τις κορυφαίες μάρκες του κλάδου.
Νωρίτερα μέσα στον μήνα, η Toyota αναθεώρησε προς τα κάτω την πρόβλεψη κερδοφορίας της, προειδοποιώντας για πλήγμα 1,4 τρισ. γιεν (9,5 δισ. δολάρια) από τους αμερικανικούς δασμούς.
Έτσι, εκτιμά λειτουργικά κέρδη ύψους 3,2 τρισ. γιεν για το οικονομικό έτος που λήγει τον Μάρτιο του 2026, χαμηλότερα από την αρχική πρόβλεψη των 3,8 τρισ.
Παρά τις επιτυχίες στα υβριδικά, η Toyota, όπως και οι υπόλοιποι Ιάπωνες κατασκευαστές, αντιμετωπίζει όλο και πιο σκληρό ανταγωνισμό από τα ηλεκτρικά μοντέλα υψηλής τεχνολογίας που προσφέρουν η κινεζική BYD Co. και η Tesla Inc. του Ίλον Μασκ.