ΓΔ: 2052.29 -1.18% Τζίρος: 96.49 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 14:15:35
Εκθεσιακός χώρος Renault αυτοκινήτων
Φώτο: Shutterstock

Η Renault προχωρά σε περικοπή 3.000 θέσεων εργασίας για μείωση κόστους

Η Renault σχεδιάζει εθελοντική αποχώρηση 3.000 εργαζομένων στο πλαίσιο εξοικονόμησης κόστους, ενώ αντιμετωπίζει κυβερνοεπίθεση και έντονες πιέσεις στην παγκόσμια αγορά.

Η Renault προχωρά σε σχέδιο περικοπής περίπου 3.000 θέσεων εργασίας μέσω εθελοντικών αποχωρήσεων σε υποστηρικτικές λειτουργίες, σύμφωνα με δημοσίευμα του L' Informe.

Στο πλαίσιο του προγράμματος εξοικονόμησης κόστους με την ονομασία Arrow, η γαλλική αυτοκινητοβιομηχανία στοχεύει στη μείωση του προσωπικού κατά 15% σε τομείς όπως το ανθρώπινο δυναμικό, τα οικονομικά και το μάρκετινγκ. Οι περικοπές αναμένεται να επηρεάσουν κυρίως τα κεντρικά γραφεία στο Παρίσι, αλλά και άλλες εγκαταστάσεις παγκοσμίως, βάσει πληροφοριών του Automotive News Europe.

Πηγή που γνωρίζει το θέμα ανέφερε πως η τελική απόφαση για τις περικοπές θα ληφθεί έως το τέλος του έτους.

Η Renault επιβεβαίωσε ότι εξετάζει επιλογές για μείωση του κόστους, σημειώνοντας ωστόσο πως αυτή τη στιγμή δεν έχουν ληφθεί τελικές αποφάσεις.

Εκπρόσωπος της εταιρείας δήλωσε στις 4 Οκτωβρίου: «Δεδομένων των αβεβαιοτήτων στην αγορά αυτοκινήτων και του εξαιρετικά ανταγωνιστικού περιβάλλοντος, επιβεβαιώνουμε ότι εξετάζουμε τρόπους για να απλοποιήσουμε τις λειτουργίες μας, να επιταχύνουμε την εκτέλεση και να βελτιστοποιήσουμε τα πάγια κόστη μας».

Στο τέλος του 2024, η Renault απασχολούσε 98.636 υπαλλήλους σε παγκόσμιο επίπεδο.

Η εταιρεία ανακοίνωσε τον Ιούλιο καθαρές ζημίες ύψους 11,13 δισ. ευρώ για το πρώτο εξάμηνο του έτους, συμπεριλαμβανομένης απομείωσης 9,3 δισ. ευρώ που σχετίζεται με τη συνεργασία με τη Nissan, σύμφωνα με τη «The Sun».

Εξαιρουμένης της απομείωσης, τα καθαρά κέρδη διαμορφώθηκαν στα 460,31 εκατ. ευρώ, δηλαδή σε λιγότερο από το ένα τρίτο του αντίστοιχου περυσινού επιπέδου. Η μείωση αποδίδεται σε ασθενέστερη ζήτηση για βαν, αυξημένο κόστος ηλεκτρικών οχημάτων και εντεινόμενο ανταγωνισμό.

Ο νέος επικεφαλής της Renault, Φρανσουά Προβό, που ανέλαβε καθήκοντα τον Ιούλιο μετά την αποχώρηση του Λούκα ντε Μέο για τον όμιλο Kering, καλείται να ενισχύσει τα περιθώρια κέρδους και να επαναφέρει την πιστοληπτική αξιολόγηση της εταιρείας σε επενδυτική βαθμίδα. Παράλληλα, πρέπει να αντιμετωπίσει τις προκλήσεις που δημιουργούν οι αμερικανικοί δασμοί και ο αυξανόμενος ανταγωνισμός από κινεζικές αυτοκινητοβιομηχανίες.

Πρόσφατα, η Renault και η αδελφή εταιρεία Dacia αποτέλεσαν στόχο κυβερνοεπίθεσης, όπως αναφέρει η «The Sun».

Κατά την επίθεση, ενδέχεται να εκλάπησαν δεδομένα πελατών, όπως ονόματα, διευθύνσεις, email, αριθμοί τηλεφώνου και πινακίδες κυκλοφορίας. Η εταιρεία προειδοποίησε τους πελάτες για πιθανές απόπειρες phishing ή άλλες απάτες.

Η Renault διαβεβαιώνει πως δεν παραβιάστηκαν οικονομικά στοιχεία, όπως τραπεζικοί λογαριασμοί ή κωδικοί πρόσβασης.

Η παραβίαση σημειώθηκε μέσω τρίτου παρόχου που διαχειρίζεται δεδομένα, χωρίς να επηρεαστούν τα εσωτερικά συστήματα της εταιρείας. Η επίθεση έχει πλέον περιοριστεί και τα βασικά συστήματα της Renault παραμένουν ασφαλή.

Ωστόσο, ορισμένοι Βρετανοί πελάτες ενδέχεται να επηρεαστούν και η εταιρεία έχει εκδώσει σχετική προειδοποίηση για αυξημένη προσοχή σε ύποπτα email ή τηλεφωνήματα.

Το περιστατικό ακολούθησε μεγάλης κλίμακας κυβερνοεπίθεση στη Jaguar Land Rover, η οποία προκάλεσε διακοπή παραγωγής τον Σεπτέμβριο.

Η Renault αποδίδει τις οικονομικές απώλειες στις «αβεβαιότητες στην αγορά αυτοκινήτων και το εξαιρετικά ανταγωνιστικό περιβάλλον».

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ