ΓΔ: 1967.02 0.57% Τζίρος: 274.26 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 17:25:02
Φωτο: Shutterstock

Σε «χαμηλό υψόμετρο» θα είναι η αεροπορική κίνηση μέχρι το 2023

Η ταχύτητα που θα ανοίξουν τα σύνορα θα καθορίσουν το πόσο μεγάλο θα είναι το πλήγμα για τις πτήσεις μεγάλων αποστάσεων.

Δεν αναμένεται να επανέλθουν στα επίπεδα κυκλοφορίας τους οι αεροπορικές μεταφορές πριν από το 2023 με μια επανεκκίνηση πρώτα στις εσωτερικές συνδέσεις το καλοκαίρι, την οποία θα ακολουθήσει μια πολύ πιο αργή επανεκκίνηση της διεθνούς κυκλοφορίας, εκτίμησε σήμερα η Διεθνής Ένωση Αερομεταφορών (ΙΑΤΑ).

Το 2021, ο οργανισμός που αριθμεί 290 αεροπορικές εταιρίες μέλη του, εκτιμά ότι η επιβατική κίνηση (μετριέται με τον δείκτη RPK /Revenue passenger per kilometre που αντιπροσωπεύει τα έσοδα ανά χιλιομετρικό επιβάτη), αναμένεται να είναι χαμηλότερη κατά 24% του επιπέδου του 2019, στη βάση μιας ανάκαμψης που μπορεί να ξεκινήσει το τρίτο τρίμηνο του 2020 με την επαναλειτουργία των εσωτερικών συνδέσεων.

Ωστόσο, η ανάκαμψη εξαρτάται από την ταχύτητα με την οποία θα ανοίξουν τα σύνορα και από τον ρυθμό της παγκόσμιας ανάπτυξης και ο αντίκτυπος στο τμήμα των πτήσεων μεγάλων αποστάσεων «θα είναι πολύ πιο σοβαρός και θα διαρκέσει περισσότερο», υπογραμμίζει ο οργανισμός.

Σε ένα πιο απαισιόδοξο σενάριο, όπου οι περιορισμοί της κυκλοφορίας θα συνεχιστούν το τρίτο τρίμηνο της φετινής χρονιάς, η ΙΑΤΑ προβλέπει ότι η κυκλοφορία σε RPK (ανά χιλιομετρικό επιβάτη) θα μειωθεί κατά 34% το 2021. Σύμφωνα με δημοσκόπηση που διενήργησε η ΙΑΤΑ, το 58% των ερωτηθέντων επιβατών θα περιόριζε αρχικά τις μετακινήσεις του σε διαμονές στη χώρα του.

«Αυτό καθιστά τα κοινά μέτρα υγειονομικής ασφάλειας για το αεροπορικό ταξίδι ακόμη πιο σημαντικά», δήλωσε ο γενικός διευθυντής της IATA Αλεξάντρ ντε Ζινιάκ, φοβούμενος τον αντίκτυπο μονομερών μέτρων. Σύμφωνα με τον ίδιο, διεξάγονται συζητήσεις σε διεθνές επίπεδο για τον καθορισμό ορισμένου αριθμού μέτρων ελέγχου και κοινών υγειονομικών μέτρων.

Η IATA τάσσεται υπέρ του συνδυασμού διαφορετικών μέτρων, όπως η χρήση μάσκας και ο έλεγχος της θερμοκρασίας των επιβατών, εν αναμονή της εύρεσης εμβολίου, ανοσοποιητικά διαβατήρια ή διαγνωστικά τεστ για την Covid-19, διαθέσιμα σε μεγάλη κλίμακα.

Ο οργανισμός δηλώνει, ωστόσο, εντελώς αντίθετος με τα μέτρα καραντίνας των επιβατών κατά την άφιξη. Σύμφωνα με την IATA, «το 69% των ταξιδιωτών φέρεται να αρνείται να ταξιδέψει σε περίπτωση που τεθεί σε καραντίνα 14 ημερών», σύμφωνα με δημοσκόπηση που έγινε σε επιβάτες.

Στην Ισπανία, όσοι φθάνουν από το εξωτερικό θα τίθενται σε καραντίνα 14 ημερών από την Παρασκευή και καθ' όλη τη διάρκεια της κατάστασης έκτακτης ανάγκης.

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Αεροπλάνο Aegean Airlines
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

AEGEAN: Το στοίχημα της Ινδίας και τα 4 δισ. ευρώ σε νέα αεροσκάφη

Η Aegean ξεκινά από τα τέλη Μαρτίου πτήσεις στο Νέο Δελχί και από τον Μάιο στη Μουμπάι, ανοίγοντας τον δρόμο για νέες αγορές της Κεντρικής Αφρικής και της Ασίας. Εκτός πλάνου τα υπερατλαντικά ταξίδια.
Κτίριο της Boeing
ΔΙΕΘΝΗ

Χωρίς τέλος τα προβλήματα και οι κλυδωνισμοί για τη Boeing το 2024

Το 2024 είναι μια χρονιά που θέλει να αφήσει πίσω η Boeing. Από τα σοβαρά συμβάντα ασφάλειας εν πτήση αεροσκαφών της εταιρείας μέχρι το διαστημικό φιάσκο του φιάσκο του Starliner, αποτυχίες που κόστισαν δισεκατομμύρια.