ΓΔ: 2449.29 -0.10% Τζίρος: 260.02 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 17:25:01
Σημαία και άγαλμα Ουκρανίας

Ουκρανία: Ρεκόρ εισαγωγών ηλεκτρικής ενέργειας με άνοδο 40% τον Ιανουάριο

Τον Ιανουάριο 2026, οι εισαγωγές ρεύματος στην Ουκρανία αυξήθηκαν κατά 40% αγγίζοντας τις 894 γιγαβατώρες, λόγω ρωσικών επιθέσεων στο ενεργειακό δίκτυο. Η Ουγγαρία παρείχε το 45% των εισαγωγών, σύμφωνα με την ExPro.

Σημαντική αύξηση κατά 40% κατέγραψαν οι εισαγωγές ηλεκτρικής ενέργειας της Ουκρανίας τον Ιανουάριο του 2026, σε σχέση με τον Δεκέμβριο του 2025, φθάνοντας σε ιστορικό υψηλό των 894 γιγαβατωρών. Τα στοιχεία αυτά προκύπτουν από ανακοίνωση της εταιρείας αναλύσεων ExPro, εν μέσω διαρκών ρωσικών επιθέσεων στο ουκρανικό ενεργειακό σύστημα.

Η ExPro επισημαίνει ότι «αυτό είναι το υψηλότερο ποσοστό εισαγωγών για την περίοδο του πλήρους κλίμακας πολέμου», ενώ η Ουγγαρία διατηρεί το μεγαλύτερο μερίδιο, καλύπτοντας το 45% των συνολικών εισαγωγών. Η αύξηση των προμηθειών αφορά όλες τις κατευθύνσεις, εκτός από τη Μολδαβία.

Το τελευταίο διάστημα, η Ρωσία έχει εντείνει τις επιθέσεις της στον ουκρανικό ενεργειακό τομέα, στοχεύοντας σταθμούς παραγωγής και διανομής ενέργειας, καθώς και υποδομές φυσικού αερίου.

Δύο διαδοχικές επιθέσεις σε εγκαταστάσεις παραγωγής και θερμικής ενέργειας στην πρωτεύουσα Κίεβο άφησαν 6.000 πολυκατοικίες χωρίς θέρμανση. Ο διαχειριστής του δικτύου ηλεκτρικής ενέργειας αναγκάστηκε να διακόψει την παροχή σε ολόκληρες περιοχές για δεκάδες ώρες.

Η αποκατάσταση της θέρμανσης στα περισσότερα κτίρια διήρκησε αρκετές εβδομάδες, ενώ πάνω από 200 παραμένουν χωρίς θέρμανση, εν μέσω έντονου ψύχους.

Την προηγούμενη εβδομάδα, μετά από ειρηνευτικές συνομιλίες στο Άμπου Ντάμπι και αίτημα του προέδρου των ΗΠΑ Ντόναλντ Τραμπ, η Μόσχα ανακοίνωσε ότι συμφώνησε να σταματήσει τις επιθέσεις σε ενεργειακούς στόχους της Ουκρανίας έως και την Κυριακή.

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Έκρηξη στην Ουκρανία
ΔΙΕΘΝΗ

Ρωσία: Διακοπή λειτουργίας του διυλιστηρίου NORSI μετά από ουκρανική επίθεση

Το διυλιστήριο NORSI στη Ρωσία ανέστειλε τη λειτουργία του μετά από επίθεση ουκρανικών drones, γεγονός που αναμένεται να επιδεινώσει τις ελλείψεις καυσίμων, σύμφωνα με πηγές. Ο Πούτιν κατηγόρησε την Ουκρανία για προβοκάτσια.
πύργος ηλεκτρικής ενέργειας
ΔΙΕΘΝΗ

Διακοπές ρεύματος στην Κριμαία από ουκρανικές επιθέσεις σε υποδομές

Προγραμματισμένες διακοπές ρεύματος θα υπάρξουν σε όλη την Κριμαία μετά από ουκρανικές επιθέσεις σε ενεργειακές υποδομές, ανακοίνωσε ο Σεργκέι Αξιόνοφ, διαβεβαιώνοντας ότι θα είναι στοχευμένες και ότι υπάρχει επάρκεια τροφίμων και φαρμάκων.
Κατεστραμμένο εργοστάσιο έκρηξη
ΔΙΕΘΝΗ

Ζημιές σε εγκαταστάσεις DTEK στη Ντνιπροπετρόφσκ από ρωσικές επιθέσεις

Ρωσικές επιθέσεις με drones και πυροβολικό προκάλεσαν σοβαρές ζημιές σε ενεργειακές εγκαταστάσεις της DTEK στη Ντνιπροπετρόφσκ, με πυρκαγιές σε κάποιες από αυτές, όπως ανακοίνωσε η εταιρεία μέσω Telegram την Παρασκευή.
Βολοντίμιρ Ζελένσκι ομιλία
ΔΙΕΘΝΗ

Ζελένσκι: Ουκρανικό χτύπημα σε ρωσικές πετρελαϊκές και χημικές εγκαταστάσεις

Η Ουκρανία πραγματοποίησε νυχτερινά πλήγματα σε ρωσική πετρελαϊκή εγκατάσταση στη Γιάροσλαβλ και στο εργοστάσιο χημικών Azot στην Τούλα, σύμφωνα με τον Βολοντίμιρ Ζελένσκι. Πλήγματα δέχθηκε και το δίκτυο επιμελητείας του ρωσικού στρατού.