ΓΔ: 1985.52 0.18% Τζίρος: 198.73 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 17:25:00
Σύγχρονα αυτοκίνητα σειράς
Φωτογραφία Shutterstock

Η Ευρώπη καίει 19 εκατ. μπουκάλια ηλιέλαιο και κραμβέλαιο στα αυτοκίνητα

Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή προωθεί επί του παρόντος τα βιοκαύσιμα στην προσπάθειά της να μειώσει τις εκπομπές ρύπων από τα συμβατικά αυτοκίνητα.

Η Ευρώπη καίει περισσότερους από 17.000 τόνους κραμβέλαιου και ηλιέλαιου κάθε μέρα στα αυτοκίνητα, που ισοδυναμεί με 19 εκατομμύρια μπουκάλια. Όμως ο πόλεμος στην Ουκρανία έχει αλλάξει τις ισορροπίες με αποτέλεσμα την αύξηση της τιμής, που συμβάλλει ανάλογα στην τιμή του λίτρου καυσίμου στην αντλία.

Σήμερα η Ουκρανία αντιπροσωπεύει το 40% των παγκόσμιων εξαγωγών ηλιελαίου και είναι επίσης ο μεγαλύτερος προμηθευτής κραμβέλαιου στην Ευρώπη. Από την άλλη τα μαγειρικά λάδια συγκαταλέγονται στις έξι κατηγορίες τροφίμων με τη μεγαλύτερη αύξηση τιμών.

Η όλη κατάσταση επιδεινώνεται από τη χρήση φυτικών ελαίων στα βιοκαύσιμα. Το 18% της παγκόσμιας παραγωγής φυτικών ελαίων πηγαίνει στο βιοντίζελ. Τα τελευταία χρόνια, η Ευρώπη χρησιμοποιεί το 58% του συνόλου των σπόρων ελαιοκράμβης και το 9% του συνόλου του ηλιελαίου για την παραγωγή βιοκαυσίμων.

Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή προωθεί επί του παρόντος τα βιοκαύσιμα στην προσπάθειά της να μειώσει τις εκπομπές ρύπων από τα συμβατικά αυτοκίνητα. Το τρέχον ανώτατο όριο για τα βιοκαύσιμα καλλιεργειών έχει οριστεί στο 7%, που είναι στα ίδια επίπεδα με αυτό που ίσχυε το 2020. Τόσο τα βιοκαύσιμα, όσο και τα συνθετικά καύσιμα αναμένεται τα επόμενα χρόνια να παίξουν σημαντικό ρόλο στην προσπάθεια μείωσης των εκπομπών ρύπων. Τα τελευταία μάλιστα αναμένεται να παίξουν σημαντικότατο ρόλο μετά το 2035 όπου τα αυτοκίνητα με κινητήρα εσωτερικής καύσης θα χρησιμοποιούν αποκλειστικά συνθετικά καύσιμα.

Είναι γνωστό ότι τα πράσινα καύσιμα είναι υγρά καύσιμα χαμηλού αποτυπώματος άνθρακα, που δεν προέρχονται από το πετρέλαιο, έχουν μικρές εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα και παίζουν σημαντικό στρατηγικό ρόλο για την μετάβαση σε μια κλιματικά ουδέτερη οικονομία. Σήμερα αναμιγνύονται όλο και περισσότερο με ορυκτά καύσιμα. Όταν τα πράσινα καύσιμα αντικαταστήσουν πλήρως τα ορυκτά καύσιμα που πωλούνται στην αντλία, τότε σε ένα μεγάλο βαθμό τα υγρά καύσιμα θα είναι κλιματικά ουδέτερα.

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΙΕΘΝΗ

Η κοινή χρήση αυτοκινήτου μειώνει την κυκλοφοριακή συμφόρηση

Η τάση του carsharing εξαπλώνεται σε όλο τον κόσμο και παρατηρείται κυρίως σε περιοχές υψηλής αστικοποίησης, καθώς οι καταναλωτές και οι επιχειρήσεις επιθυμούν να επωφεληθούν από τις λύσεις αστικής μετακίνησης.
ydrogono
ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ

Πώς η χρήση υδρογόνου θα μειώσει τους ρύπους των αυτοκινήτων

Τα οφέλη της τεχνολογίας του υδρογόνου είναι ο γρήγορος χρόνος ανεφοδιασμού (σε σύγκριση με τη βενζίνη) και η μεγάλη απόσταση οδήγησης με ένα μόνο γέμισμα, ωστόσο υπάρχουν αρκετά μειονεκτήματα που εμποδίζουν την ανάπτυξή του.
ΚΟΙΝΩΝΙΑ

Πώς θα αναγνωρίζουν οι οδηγοί τα σημάδια νοθείας καυσίμων

Ο αντιπρόεδρος της Ομοσπονδίας Βενζινοπωλών Ελλάδος, Αθανάσιος Παπαδόπουλος ανέφερε πως η νοθεία καυσίμων έχει πάρει ανησυχητικές διαστάσεις. Να προβληματίζονται οι οδηγοί αν βλέπουν μεγάλες αποκλίσεις τιμών σημειώνει.