ΓΔ: 1968.72 -0.08% Τζίρος: 158.43 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 17:25:03
Φώτο: ΑΔΜΗΕ

Μέσα στο 2020 η ηλεκτρική διασύνδεση της Κρήτης

«Επιδίωξή μας είναι να ηλεκτρίσουμε όσο το δυνατό νωρίτερα εντός του 2020 και σε κάθε περίπτωση πριν το τέλος του έτους», σημείωσε ο αντιπρόεδρος του ΑΔΜΗΕ αναφερόμενος στην πορεία των εργασιών για την ηλεκτρική διασύνδεση Κρήτης - Πελοποννήσου.

Η μείωση της επιβάρυνσης των καταναλωτών για τη λειτουργία των ακριβών μονάδων ηλεκτροπαραγωγής στην Κρήτη, η αντιμετώπιση των προβλημάτων ηλεκτροδότησης που παρουσιάζονται τους καλοκαιρινούς μήνες στο νησί, είναι μερικά από τα θετικά στοιχεία που φέρνει η ηλεκτρική διασύνδεση της Κρήτης σύμφωνα με τον αντιπρόεδρο του ΑΔΜΗΕ Ιωάννη Μάργαρη. 

Σε συνέντευξη που παραχώρησε στο "Ράδιο Κρήτη", ο αντιπρόεδρος του ΑΔΜΗΕ, ανέφερε πως «το σύστημα της Κρήτης κοστίζει σε όλους τους καταναλωτές στην Ελλάδα περίπου 300 εκατ. ευρώ ετησίως. Αυτό σημαίνει ότι για κάθε μέρα που η Κρήτη δεν είναι διασυνδεδεμένη, οι καταναλωτές πληρώνουμε 1 εκατ. ευρώ. Μετά την κατασκευή και της διασύνδεσης Κρήτης-Αττικής, δεν θα χρειάζεται να λειτουργούν μεγάλες θερμικές μονάδες πάνω στο νησί και άρα αυτό το κόστος των καυσίμων παύει να επιβαρύνει τους καταναλωτές».

Ενημερώνοντας για την πορεία των έργων ο κ. Μάργαρης σημείωσε πως η διασύνδεση Κρήτης-Πελοποννήσου έχει ξεκινήσει εδώ και ενάμιση, περίπου, χρόνο και αυτή τη στιγμή βρίσκονται σε εξέλιξη εντατικές εργασίες στην Κρήτη. Η πόντιση του υποβρυχίου καλωδίου μεταξύ Πελοποννήσου (Νεάπολη) και Κρήτης (Νωπήγεια) θα γίνει τους καλοκαιρινούς μήνες. Τον Ιούνιο θα ξεκινήσει η πόντιση από τα άκρα της διασύνδεσης, δηλαδή θα ξεκινήσει να ποντίζεται το καλώδιο στο βυθό και θα ολοκληρωθεί σε διάστημα 2-2,5 μηνών. Στη συνέχεια, θα γίνει η προστασία του καλωδίου μέχρι τα 100 μέτρα βάθος.Το υπόγειο καλώδιο θα φτάσει έως τον υποσταθμό των Χανίων, και από την άλλη, πραγματοποιούνται εργασίες επέκτασης του υποσταθμού των Χανίων για να μπορεί να υποδεχθεί την ισχύ της διασύνδεσης.

«Μέχρι στιγμής έχουν ολοκληρωθεί εργασίες στην Κρήτη σε μήκος περίπου 13 χλμ. από περίπου τα 30 συνολικά που είναι κατά μήκος του ΒΟΑΚ. Καθώς η συγκεκριμένη περιοχή παρουσιάζει τουριστική ανάπτυξη, ο ΑΔΜΗΕ αποφάσισε να μην εγκαταστήσει εναέριες γραμμές αλλά υπόγειες, οι οποίες ειρήσθω εν παρόδω δεν έχουν κανενός είδους όχληση και επιβάρυνση, όπως οπτική όχληση κ.λπ.», ανέφερε ο αντιπρόεδρος του ΑΔΜΗΕ.

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Θερμόμετρο με ήλιο
ΚΟΙΝΩΝΙΑ

Σύσκεψη στο υπουργείο Περιβάλλοντος για τον επερχόμενο καύσωνα

Ο υπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας, συγκάλεσε έκτακτη σύσκεψη με ΑΔΜΗΕ, ΔΕΔΔΗΕ και ΡΑΑΕΥ για τον συντονισμό μέτρων ενόψει του καύσωνα, ώστε να διασφαλιστεί η ομαλή ηλεκτροδότηση της χώρας.
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

ΑΔΜΗΕ: Παρουσίασε τη μελέτη του GSI για το τμήμα Κύπρου -Ισραήλ

Παρουσιάστηκε στις Ρυθμιστικές Αρχές του Ισραήλ και της Κύπρου η μελέτη κόστους-οφέλους του GSI για το τμήμα Κύπρου-Ισραήλ. Μέχρι το τέλος Ιουλίου θα υποβληθεί ο πλήρης φάκελος στις συναρμόδιες Ρυθμιστικές Αρχές.
Ηλεκτρική διασύνδεση ΑΔΜΗΕ
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

ΑΔΜΗΕ: Επιτυχής πρεμιέρα της διασύνδεσης Κρήτης - Αττικής με μεταφορά 320 MW

Με επιτυχία πραγματοποίησαν ο ΑΔΜΗΕ και η Ariadne Interconnection τη μεταφορά ηλεκτρικών φορτίων 320 MW από την Κρήτη προς την Αττική, μέσω της νέας υποθαλάσσιας διασύνδεσης υψηλής τάσης συνεχούς ρεύματος (HVDC) που τέθηκε πρόσφατα σε λειτουργία.