Σε μεγάλο παίκτη της ελληνικής αγοράς ακινήτων μετατρέπεται η Blueground, που θέλει να εκμεταλλευτεί την ανοδική τάση που καταγράφεται στη βραχυχρόνια μίσθωση στη χώρα. Η ελληνική startup με την παγκόσμια επιτυχία, αθόρυβα έχει καταφέρει να διαθέτει πάνω από 1.500 διαμερίσματα και στοχεύει ακόμα υψηλότερα με ένα νέο προϊόν που έχει στα σκαριά.
Σύμφωνα με τα στοιχεία της εταιρείας, το 2024 η Αθήνα βρέθηκε στην κορυφή των αγορών που δραστηριοποιείται με 1.548 διαμερίσματα. Η εταιρεία που δραστηριοποιείται στη διαχείριση επιπλωμένων διαμερισμάτων για βραχυχρόνιες ενοικιάσεις έκλεισε την χρονιά που πέρασε με περισσότερα από 20.000 διαμερίσματα σε 46 πόλεις σε όλο τον κόσμο, έχοντας θέσει τον πήχη για υπερδιπλασιασμό των διαμερισμάτων το 2025.
Όπως αναφέρει ο CEO και συνιδρυτής της Blueground Αλ. Χατζηελευθερίου σε ανάρτησή του στο LinkedIn «αυτή η ανάπτυξη θα προέλθει από το δικό μας απόθεμα κατοικιών αλλά και από τους συνεργάτες μας».
Την έντονη δραστηριοποίηση της εταιρείας στην Ελλάδα έχουν διαπιστώσει και στελέχη της αγοράς που σημειώνουν στο BD ότι «η Blueground εξελίσσεται σε τεράστιο παίκτη στη βραχυχρόνια μίσθωση», θέλοντας να εκμεταλλευτεί το μομέντουμ που έχει δημιουργηθεί στην αγορά. Όπως επισημαίνουν, η βραχυχρόνια μίσθωση αναμένεται να ξεφύγει από το τουριστικό προϊόν, καθώς έχει δημιουργηθεί ένα ολοένα αυξανόμενο κομμάτι που περιλαμβάνει άλλες δραστηριότητες. «Η Ελλάδα είναι ένας θελκτικός προορισμός όχι μόνο για τουρίστες, αλλά και για digital nomads, και φοιτητές που θέλουν να κάνουν το Erasmus σε ένα πιο ευχάριστο και θερμό κλίμα».
Στην Αθήνα όπου η Blueground αυξάνει την παρουσία της, η αγορά της βραχυχρόνιας μίσθωσης έχει ήδη εξελιχθεί καθώς επίσης ένα μεγάλο μέρος του πληθυσμού έρχεται από την επαρχία στην πρωτεύουσα για σοβαρές ιατρικές θεραπείες ή να γεννήσουν, ενώ υπάρχουν και εργαζόμενοι που έρχονται στη χώρα για να δουλέψουν για ένα μικρό χρονικό διάστημα. Παράλληλα και η ίδρυση των ιδιωτικών πανεπιστημίων που θα υπάρξει τα επόμενα χρόνια πρόκειται να φέρουν τουλάχιστον 40.000 επιπλέον φοιτητές σύμφωνα με εκτιμήσεις της μεσιτικής αγοράς.
Η Blueground ωστόσο δεν επεκτείνεται μόνο στην Ελλάδα, αλλά και παγκοσμίως, με τον κ. Χατζηελευθερίου να αναφέρει πως η εταιρεία προχώρησε σε συμφωνίες franchise με μεγάλους φορείς εκμετάλλευσης, ανοίγοντας την πόρτα για την είσοδο σε αγορές της Ασίας και της Μ. Ανατολής, ενώ το δίκτυο συνεργατών της έφτασε τα 7.000 μέλη.
Το νέο προϊόν
Με την Blueground να αντλεί πάνω από το 50% των εσόδων της από διαμονές άνω των 6 μηνών, ο επίδοξος «μονόκερος», ετοιμάζει και ένα νέο προϊόν το οποίο όπως σημείωσε στο LinkedIn, ο κ. Χατζηελευθερίου, πρόκειται να αποτελέσει "game changer" για την εταιρεία αλλά και την αγορά κατοικίας.
Ο διευθύνων σύμβουλος της Blueground σημείωσε πως σύμφωνα με έρευνα της εταιρείας οι «ευέλικτοι ενοικιαστές» αποτελούν περίπου το 10% της αγοράς και είναι έτοιμοι για μια λύση μακροχρόνιας επιπλωμένης στέγασης, τονίζοντας ότι υπάρχει «ανεκμετάλλευτη ζήτηση από άτομα που αγαπούν το προϊόν μας, αλλά θέλουν μια πιο οικονομική επιλογή». Σε αυτό το πλαίσιο η Blueground ετοιμάζεται να παρουσιάσει ένα νέο προϊόν για επιπλωμένα σπίτια που θα είναι πιο ακριβά κατά 250 δολάρια από τα μη επιπλωμένα ενοίκια, και τον κ. Χατζηελευθερίου να αναφέρει ότι για το προϊόν έχει ήδη δημιουργηθεί μια μακρά λίστα αναμονής.
Όπως σημείωσε ο κ. Χατζηελευθερίου, η εταιρεία ξεκίνησε το «Blueground On-Demand, επιτρέποντας στους επισκέπτες να εξασφαλίσουν πλήρως επιπλωμένα σπίτια σε σχεδόν οποιαδήποτε πόλη των ΗΠΑ, συμπεριλαμβανομένων των παραδοσιακά υποεξυπηρετούμενων περιοχών. Στόχος μας είναι να επεκτείνουμε αυτή την υπηρεσία σε περισσότερες από 1.000 πόλεις, παρέχοντας επιπλωμένες ενοικιάσεις κατά παραγγελία – οπουδήποτε».