ΓΔ: 1985.52 0.18% Τζίρος: 198.73 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 17:25:00
Unismack-SnackCraft-Stratakis-Dimitris
Φωτο: Unismack

Η εταιρεία σνακ από το Κιλκίς που μπήκε στην αμερικανική αγορά

Ο διευθύνων σύμβουλος της Unismack κ. Δημήτρης Στρατάκης μίλησε στο BD για τα υγιεινά σνακ, την πορεία στην αμερικάνικη αγορά, τα σχέδια για το μέλλον και τους δασμούς Τραμπ.

Η αγορά των υγιεινών σνακ όσο περνάνε τα χρόνια είναι διαρκώς αυξανόμενη με την προοπτική μέχρι το 2030 να φτάσει σχεδόν τα 3 δισ. δολάρια. Μάλιστα Millennials και Gen Z οι γενιές που καθορίζουν τις τάσεις στην αγορά, επιλέγουν πλέον όλο και συχνότερα τα σνακ για ένα καθημερινό γρήγορο γεύμα.

Σε αυτήν την αγορά έχει μπει ιδιαίτερα δυναμικά στις ΗΠΑ, η ελληνική Unismack από το Κιλκίς, με τη SnackCraft LLC με έδρα τις ΗΠΑ. Η SnackCraft εγκαινίασε στις αρχές του 2023 τη μονάδα της στο Michigan, σε εγκαταστάσεις 12.000 τ.μ., μια αρχική επένδυση της τάξης των 18 εκατ. ευρώ.

Όσον αφορά τη Unismack διανύει μία περίοδο δυναμικής ανάπτυξης, μέσω της Snackcraft στην αμερικανική αγορά να αποτελεί βασικό στρατηγικό της πυλώνα. Το 2023 ήταν έτος επενδύσεων, ενώ το 2024 επικεντρώθηκε στην επέκταση της πελατειακής βάσης και στη δημιουργία νέων συνεργασιών. Η παραγωγική της ικανότητα έχει αυξηθεί σημαντικά, με την αμερικανική μονάδα να φτάνει έξι φορές το μέγεθος της ελληνικής και να απασχολεί σχεδόν 200 εργαζομένους.

Τα προϊόντα της εταιρείας είναι πλέον διαθέσιμα σε όλες τις μεγάλες αλυσίδες των ΗΠΑ, ενώ η ζήτηση αυξάνεται, οδηγώντας στην ανάγκη για επιπλέον γραμμές παραγωγής.

Η Unismack ειδικεύεται στην παραγωγή ιδιωτικής ετικέτας, προσφέροντας καινοτόμα προϊόντα που δεν μπορούν εύκολα να αντιγραφούν, λόγω της μοναδικής τεχνογνωσίας της. Εστιάζει σε υγιεινά σνακ χωρίς αλλεργιογόνα, υψηλής πρωτεΐνης, vegan και προϊόντα με λαχανικά.

Η εταιρεία έχει επεκταθεί σε διεθνείς αγορές, με σημαντικές συνεργασίες στη Γερμανία, τη Νότια Αφρική, τη Μεγάλη Βρετανία και την Αυστραλία. Επίσης αναμένεται σημαντική ανάπτυξη το 2025, με στόχο κύκλο εργασιών 75 εκατ. ευρώ και για τις δύο εταιρείες με αύξηση 70%. Παράλληλα, βρίσκονται σε εξέλιξη συζητήσεις με τους κολοσσούς Tesco και Walmart για νέες τοποθετήσεις προϊόντων, ενώ διερευνώνται νέες αγορές όπως η Ισπανία και τα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα.

Unismack-Snackcraft-USA

Τα σνακ που τρώει όλη η Αμερική

Όπως τόνισε μιλώντας στο BD ο διευθύνων σύμβουλος της Unismack κ. Δημήτρης Στρατάκης «τα προϊόντα μας πλέον διατίθενται στο σύνολο της αμερικάνικης αγοράς σε όλες τις μεγάλες αλυσίδες σούπερ μάρκετ και τα brands που συνεργαζόμαστε έχουν καθολική παρουσία σε όλες τις ΗΠΑ. Με μια γκάμα προϊόντων πολύ καινοτόμων, πολύ premium».

Μάλιστα όπως σημείωσε ο κ. Δημ. Στρατάκης, υπάρχει πολύ μεγάλη ανταπόκριση για τα προϊόντα αυτά στις ΗΠΑ. Η εταιρεία έχει τέσσερις γραμμές παραγωγής οι δύο γραμμές είναι στο 100% capacity και οι άλλες δύο είναι στο 25 – 30% ωστόσο αναμένεται να αυξηθεί η κάλυψη, καθώς ήδη γίνονται στρατηγικές συζητήσεις με κάποιους από τους πελάτες που ζητάνε να εγκαταστήσουν κι άλλες γραμμές παραγωγής ώστε να εξυπηρετήσουν περαιτέρω ανάπτυξη.

«Μπορεί να παράγουμε ιδιωτική ετικέτα. Αλλά έχουμε μία διαφορά, αυτό που κάνουμε σαν εταιρεία είναι η καινοτομία, η ανάπτυξη και η συνεργασία με μεγάλες εταιρείες για να παράξουμε εμείς για αυτές. Αυτό που φτιάχνουμε έχει δική μας τεχνογνωσία, intellectual property. Κι αυτό δίνει μεγαλύτερη αξία και βέβαια σημαίνει ότι τα προϊόντα που παράγουμε επειδή είναι και δικές μας συνταγές δεν είναι αντιγράψιμα εύκολα από τρίτους και μας δίνουν την δυνατότητα να αναπτυχθούμε με ένα διαφορετικό τρόπο από ότι αν είχαμε ένα μαζικό προϊόν», επισήμανε ο CEO της Unismack.

Όπως εξήγησε «για εμάς η Αμερική δεν ήταν μόνο πυλώνας ανάπτυξης όχι μόνο γιατί είναι η μεγαλύτερη αγορά των σνακ αλλά είναι η αγορά στόχος από την οποία μπορούμε και αναπτυσσόμαστε και σε άλλες αγορές».

Παράλληλα όπως σημείωσε, η τοποθέτηση της Unismack με δύο μονάδες, μία στην Αμερική και μία στην Ελλάδα, επιτρέπει στην εταιρεία να κάνει συνεργασίες σε πολύ μεγαλύτερο εύρος με πολύ μεγαλύτερους πελάτες. «Μας βλέπουν σοβαρά πολύ πιο γρήγορα. Γιατί άλλο να βλέπεις μία εταιρεία με μία μονάδα στο Κιλκίς στην Ελλάδα και αλλιώς βλέπεις έναν όμιλο με δύο μονάδες», επισήμανε ο κ. Στρατάκης.

Ωστόσο αυτή η ανάπτυξη έχει φέρει πολλαπλάσια θετικά αποτελέσματα και στις συνεργασίες που αναπτύσσει η Unismack και από Ελλάδα.

Οι δασμοί Τραμπ

Όσον αφορά τους δασμούς και την πολιτική του προέδρου των ΗΠΑ Ντόναλντ Τραμπ, όπως σημείωσε ο κ. Δημ. Στρατάκης, «μας ανησυχούν προφανώς γιατί δεν είναι στην στρατηγική μας να αδειάσουμε το εργοστάσιο στην Ελλάδα και να πούμε σαν όμιλος ότι παράγουμε μόνο στις ΗΠΑ»

Επίσης συμπλήρωσε ότι σε αυτή την στρατηγική των δασμών μπορεί να έχουν τη δυνατότητα να το αντιμετωπίσουν καλύτερα λόγω της αμερικάνικης παραγωγής όμως «δεν θα ήταν και ιδανικό περιβάλλον να κάνουμε business ούτε για εμάς ούτε για άλλες εταιρείες να υπάρχουν τέτοιες πολιτικές».

“The House of snacks”

Σχετικά με την Ελλάδα, στη Unismack έχουν ολοκληρωθεί οι επενδύσεις που ήταν ανοιχτές το 2022-2023, ενώ εγκαταστάθηκε μία νέα γραμμή παραγωγής.

Το επόμενο επίπεδο επενδύσεων έχει να κάνει με την ενίσχυση του κομματιού της καινοτομίας, καθώς η Ελλάδα θα αποτελέσει τον «πόλο». «Θα ενισχύσουμε το κέντρο καινοτομίας που έχουμε στην Unismack ώστε να αποτελεί ένα πρότυπο κέντρο και να ενισχύσουμε την τεχνογνωσία που δημιουργούμε και από εκεί και πέρα την κάνουμε εμπορική μέσα από τις δύο μονάδες που έχουμε», επισήμανε ο CEO της εταιρείας.

Αυτό που «δένει» την όλη στρατηγική της Unismack και της Snackcraft είναι το “The House of snacks” που έχουν και οι δύο εταιρείες στον τίτλο τους. «Ο στόχος μας είναι κάτω από το ίδιο “σπίτι” να βρει ένας συνεργάτης μας τη δυνατότητα να παράξει διαφορετικούς τύπους σνακ. Τοποθετούμαστε ως παραγωγοί ευρείας γκάμας τεχνολογιών σνακ και του δίνουμε τη δυνατότητα να αναπτύξει προϊόντα μαζί μας. Κάτι το οποίο είναι δύσκολο να βρεθεί στην αγορά. Η καινοτομία σπάνια αναπτύσσεται σε αυτό το επίπεδο που έχουμε κάνει εμείς. Να μπορεί ένα brand μεγάλο να βρει αυτό το service», κατέληξε ο κ. Δημ. Στρατάκης. 

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΚΟΙΝΩΝΙΑ

Νέα πρωτοποριακή τεχνική αγροτικής καλλιέργειας σε συνθήκες σκότους

Επιστημονική ομάδα στις ΗΠΑ, αποτελούμενη από βιολόγους μηχανικούς και ηλεκτροχημικούς, προχώρησαν στην ανάπτυξη θεωρητικoύ μοντέλου προς την κατεύθυνση δημιουργίας καινοτόμου γεωργικής μεθόδου παραγωγής τροφίμων.
Unismack-SnackCraft-Stratakis-Dimitris
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Ελληνικά υγιεινά σνακ στην αγορά των ΗΠΑ με επένδυση 35 εκατ. δολαρίων

Το αμερικανικό όνερο της Unismack από το Κιλκίς, που εξάγει σνακ υψηλής διατροφικής αξίας σε 16 χώρες: Ίδρυσε θυγατρική στις ΗΠΑ και ολοκλήρωσε με επιτυχία την εγκατάσταση της πρώτης γραμμής παραγωγής την 1η Νοεμβρίου.
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Η ελληνική Unismack «πατάει πόδι» στις ΗΠΑ με μονάδα παραγωγής σνακ

Η ελληνική εταιρεία που έχει το εργοστάσιό της στη Βόρεια Ελλάδα εξάγει το 98% της παραγωγής της καλύπτοντας μεγάλες αγορές όπως οι ΗΠΑ, η Βρετανία, η Νέα Ζηλανδία, η Σκανδιναβία και η Ιαπωνία.