Το αυγοτάραχο Trikalinos έχει καταξιωθεί διεθνώς ως ένα από τα πιο εκλεκτά παραδοσιακά ελληνικά προϊόντα, εκπροσωπώντας με επιτυχία τη σύγχρονη γαστρονομία της Ελλάδας. Διαθέτοντας 160 χρόνια ιστορίας και αδιαπραγμάτευτης αφοσίωσης στην ποιότητα, η εταιρεία έχει συνδέσει το όνομά της τόσο με τη διατήρηση της παράδοσης όσο και με την καινοτομία στη διεθνή αγορά γκουρμέ προϊόντων.
Η ιστορία της Trikalinos ξεκινά το 1856, όταν οι αδελφοί Τρικαλινοί ίδρυσαν το πρώτο εργαστήριο παραγωγής αυγοτάραχου στο Αιτωλικό. Αυτή η μακρόχρονη διαδρομή εξελίχθηκε σε πρότυπο διαχρονικότητας και εξωστρέφειας για τον κλάδο. Σταθμό αποτελεί το 1997, οπότε και εγκαινιάστηκαν οι πρώτες πιστοποιημένες εγκαταστάσεις παραγωγής αυγοτάραχου στην Ελλάδα. Έκτοτε, το brand «Trikalinos» έχει λάβει σημαντικές διεθνείς διακρίσεις, μεταξύ των οποίων το «Superior Taste Award» και το βραβείο «Walter Scheel Medaille», για τη συμβολή του στη διάσωση και προβολή της ευρωπαϊκής γαστρονομικής κληρονομιάς.
Διεθνής αναγνώριση και εξαγωγική δυναμική
Σήμερα, η Trikalinos υπό τη διοίκηση του Ζαφείρη Τρικαλινού, επεκτείνει την παρουσία της σε 42 χώρες διεθνώς. Το αυγοτάραχο Trikalinos αναγνωρίζεται ως πρεσβευτής της ελληνικής γαστρονομίας και έχει καθιερωθεί ως προϊόν υψηλής διατροφικής αξίας και gourmet χαρακτήρα. Από τις ΗΠΑ και τη Γαλλία μέχρι την Ιαπωνία και την Ταϊβάν, έχει καταφέρει να διεισδύσει ακόμη και στις πιο απαιτητικές αγορές, κερδίζοντας τη θέση του ως προϊόν εκλεκτής ποιότητας και απαράμιλλης γεύσης.
Το αυγοτάραχο Trikalinos ξεχωρίζει ως premium delicatessen προϊόν, το οποίο έχει καταφέρει να φτάσει μέχρι και το Κογκρέσο των ΗΠΑ. Βρίσκεται στα μενού κορυφαίων εστιατορίων παγκοσμίως, ενώ έχει τιμηθεί για την καινοτομία του στη διεθνή έκθεση Sial στο Παρίσι και έχει συμπεριληφθεί στα 30 καλύτερα και πιο υγιεινά τρόφιμα του κόσμου από τον παγκοσμίου φήμης σεφ Ferran Adrià, στο βιβλίο του «Fragile Feast».
Επιχειρηματική ανάπτυξη και στρατηγικές επενδύσεις
Η Trikalinos αντλεί σήμερα το 42% του συνολικού της τζίρου από εξαγωγικές δραστηριότητες, φιλοδοξώντας να ξεπεράσει το 50% τα επόμενα χρόνια. Η Γαλλία αποτελεί τη μεγαλύτερη αγορά της εταιρείας, ενώ σημαντική δυναμική παρουσιάζεται στην Ασία, ιδιαίτερα σε Ταϊβάν και Ιαπωνία. Η πρόσφατη είσοδος στην αγορά της Τουρκίας, παρά τις αρχικές προκλήσεις, καθώς και οι εν εξελίξει προσπάθειες ενίσχυσης της παρουσίας σε Πορτογαλία και Γερμανία (όπου οι πολιτισμικές διαφορές στην κατανάλωση ψαριού αποτελούν πρόκληση) σηματοδοτούν τη συνεχιζόμενη διεθνή εξάπλωση της Trikalinos.
Ο κύκλος εργασιών για το 2024 διαμορφώθηκε στα 2 εκατ. ευρώ, σημειώνοντας άνοδο κατά 1,2%, ενώ το πρώτο τετράμηνο του 2025 καταγράφηκε επιπλέον αύξηση της τάξης του 10%. Για το σύνολο της χρονιάς, ο στόχος είναι η υπέρβαση των 2,15 εκατ. ευρώ. Η αναπτυξιακή πορεία διατηρείται αμείωτη, παρά τις διεθνείς προκλήσεις, όπως η αποχώρηση από τις αγορές της Ρωσίας και του Ισραήλ και η γενικότερη ανασφάλεια σταθεροποιημένων αγορών λόγω γεωπολιτικών εξελίξεων, δασμολογικών πιέσεων και αυξημένου μεταφορικού κόστους.
Κεντρικό στοιχείο της στρατηγικής της εταιρείας αποτελεί και η επένδυση στην επιστημονική τεκμηρίωση της διατροφικής αξίας του αυγοτάραχου. Από το 2006, η Trikalinos συνεργάζεται με αναγνωρισμένα ερευνητικά ιδρύματα, όπως το Χαροκόπειο Πανεπιστήμιο και το Ινστιτούτο Παστέρ, ενώ το επόμενο μεγάλο βήμα αφορά νέα συνεργασία με το Harvard για την εκπόνηση κλινικών μελετών σχετικά με τις επιδράσεις του αυγοτάραχου στη μείωση του στρες, της χοληστερίνης και των τριγλυκεριδίων. Το ύψος της συγκεκριμένης επένδυσης ανέρχεται στα 3 εκατ. ευρώ σε βάθος τριετίας, αποτελώντας τη μεγαλύτερη ερευνητική πρωτοβουλία στην ιστορία της εταιρείας.
Η διαμόρφωση της σύγχρονης γαστρονομικής ταυτότητας
Σε μια εποχή όπου οι καταναλωτές, σε παγκόσμια κλίμακα, αναζητούν αυθεντικότητα, ποιότητα και διατροφική υπεροχή, η Trikalinos όχι μόνο ακολουθεί τις εξελίξεις αλλά τις διαμορφώνει. Με σταθερές ρίζες στην παράδοση αλλά και διαρκές βλέμμα προς το μέλλον, εξακολουθεί να “γράφει” τη δική της, γαστρονομικά αλλά και επιχειρηματικά, ξεχωριστή ιστορία. Σε αυτό ακριβώς βρίσκεται το μυστικό της παγκόσμιας επιτυχίας του brand Trikalinos.