ΓΔ: 2014.65 -0.14% Τζίρος: 232.88 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 17:25:03
Ρούχα σε κρεμάστρες
Φωτο: Shutterstock

Αύξηση 2,6% στον τζίρο του ελληνικού ενδύματος

Ο συνολικός κύκλος εργασιών για το 2018 των 108 επιχειρήσεων που συμμετείχαν σε έρευνα του ΣΕΠΕ ανήλθε στα 643 εκατ. ευρώ, έναντι 627 εκατ. ευρώ το 2017.

Αύξηση 2,6% σημειώθηκε στον κύκλο εργασιών των επιχειρήσεων ένδυσης το 2018, σύμφωνα με έρευνα των δημοσιευμένων ισολογισμών που πραγματοποιεί κάθε χρόνο ο Σύνδεσμος Επιχειρήσεων Πλεκτικής & Ετοίμου Ενδύματος Ελλάδος (ΣΕΠΕΕ). Ο συνολικός κύκλος εργασιών των 108 επιχειρήσεων του δείγματος για το 2018 ανήλθε στα 643 εκατ. ευρώ, έναντι 627 εκατ. ευρώ το 2017. Το 49% των επιχειρήσεων βελτίωσε τον κύκλο εργασιών του, ενώ το αντίστοιχο ποσοστό την προηγούμενη χρονιά ήταν 50%. Οι επιχειρήσεις της εγχώριας αγοράς σημείωσαν μικρή αύξηση 1,8%, ενώ ο κύκλος εργασιών των εξαγωγικών επιχειρήσεων σημείωσε αύξηση 5,4%.

Για τις αμιγώς εξαγωγικές επιχειρήσεις ο κύκλος εργασιών από 139 εκατ. ευρώ το 2017 αυξήθηκε σε 146 εκατ. ευρώ το 2018. Τα μικτά κέρδη αυξήθηκαν κατά 3,4%, από 29,8 εκατ. ευρώ σε 30,8 εκατ. ευρώ, ενώ τα καθαρά κέρδη κατέγραψαν άνοδο 4%. Το ποσοστό καθαρού κέρδους ανήλθε σε 3,6%. Οι υποχρεώσεις των αμιγών εξαγωγικών επιχειρήσεων ανήλθαν σε 57,7 εκατ. ευρώ (39,5% επί του κύκλου εργασιών τους).

Όσον αφορά τα ελληνικά brands, στην κατηγορία των γυναικείων ενδυμάτων, η οποία είναι η σημαντικότερη, καταγράφηκε αύξηση του κύκλου εργασιών κατά 6,9%, από 233 εκατ. ευρώ το 2017 σε 249 εκατ. ευρώ το 2018. Τα μικτά κέρδη αυξήθηκαν κατά 6,6%, στα 112 εκατ. ευρώ, διαμορφώνοντας το περιθώριο μικτού κέρδους της υποκατηγορίας σε 45%. Αύξηση 22% σημείωσαν τα καθαρά κέρδη και διαμορφώθηκαν σε 12,1 εκατ. ευρώ. Οι συνολικές υποχρεώσεις αυξήθηκαν κατά 3,8%, στα 160 εκατ. ευρώ (64% επί του κύκλου εργασιών).

Στην κατηγορία των ανδρικών ενδυμάτων ο κύκλος εργασιών του δείγματος σημείωσε μείωση 1,5% και ανήλθε σε 64,7 εκατ. ευρώ. Τα μικτά κέρδη ανήλθαν σε 33,2 εκατ. ευρώ καταγράφοντας αύξηση 1,2%. Τα καθαρά κέρδη μειώθηκαν κατά 22%. Τέλος, οι υποχρεώσεις μειώθηκαν κατά 1,2% και ανήλθαν σε 40,7 εκατ. ευρώ. Το περιθώριο μικτού κέρδους ανήλθε σε 51,3% και είναι το υψηλότερο ποσοστό μεταξύ των υποκατηγοριών ένδυσης.

Στην κατηγορία των παιδικών ενδυμάτων καταγράφηκε αύξηση του κύκλου εργασιών κατά 2,8%, αύξηση των μικτών κερδών κατά 4,9% ενώ για δεύτερη συνεχόμενη χρονιά ο υποκλάδος εμφάνισε κερδοφορία. Ο κύκλος εργασιών ανήλθε σε 80 εκατ. ευρώ, τα μικτά κέρδη σε 28 εκατ. ευρώ (περιθώριο 35%), τα κέρδη σε 1,5 εκατ. ευρώ και οι υποχρεώσεις σε 43,7 εκατ. ευρώ.

Στα εσώρουχα ο κύκλος εργασιών παρέμεινε στάσιμος στα 46,8 εκατ. ευρώ, τα μικτά κέρδη αυξήθηκαν 2,6%, ενώ η κατηγορία εμφάνισε μικρή κερδοφορία κατά 0,5 εκατ. ευρώ. Οι υποχρεώσεις μειώθηκαν 0,3% και έφτασαν τα 37,8 εκατ. ευρώ. Τέλος, η κατηγορία των casual – αθλητικών κατέγραψε μείωση του κύκλου εργασιών κατά 6,2% που ανήλθε σε 35 εκατ. ευρώ. Τα μικτά κέρδη μειώθηκαν κατά 3,3% σε 17,4 εκατ. ευρώ και τα καθαρά κέρδη μειώθηκαν σε 0,2 εκατ. ευρώ. Οι υποχρεώσεις περιορίστηκαν σημαντικά κατά 18,5%, στα 14,5 εκατ. ευρώ. 

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Zara: Κυρίαρχη στην ελληνική αγορά ένδυσης με πωλήσεις 800 εκατ. ευρώ

Το ένα πέμπτο του συνολικού τζίρου του κλάδου ένδυσης ανήκει στην ITX Hellas. Επενδύει σε καινοτόμα καταστήματα, ψηφιακή ανάπτυξη και στρατηγική επέκτασης μέσω των brands Zara, Bershka, Pull & Bear, Massimo Dutti, Stradivarius, Oysho.
Intrafashion (Pink Woman) Body Talk
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Κίνηση - ματ από την Intrafashion: Τι σημαίνει η εξαγορά της Bodytalk

Η Intrafashion αποκτά το ισχυρό brand Bodytalk και βάζει πλώρη για διεθνή επέκταση στην Ιταλία, την Αίγυπτο και τις αγορές των Βαλκανίων. «Ανάσα» για την Bodytalk η συμφωνία μετά από δύο χρόνια επιδείνωσης αποτελεσμάτων.