ΓΔ: 1985.52 0.18% Τζίρος: 198.73 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 17:25:00
Σιδηροδρομικές γραμμές ανατολή

Ο ΟΣΕ ξεκίνησε έρευνα για την παρ' ολίγον σύγκρουση τρένων στην Πιερία

Ο υφυπουργός Μεταφορών, Βασίλης Οικονόμου τόνισε πως θα εξεταστούν όλοι οι διάλογοι που καταγράφηκαν και υπογράμμισε τη δέσμευση των αρμόδιων αρχών για την πλήρη διαλεύκανση του θέματος.

Στην πλήρη διερεύνηση περιστατικού «για παρ' ολίγον σύγκρουση τρένων στην Πιερία» που αναφέρεται σε σχετικό δημοσίευμα, προχωρούν πολύ προσεκτικά τόσο ο ΟΣΕ όσο και η ΕΡΓΟΣΕ με την κατασκευάστρια εταιρεία του συστήματος σηματοδότησης, σύμφωνα με σχετική ανακοίνωση του ΟΣΕ.

Στην ίδια ανακοίνωση αναφέρεται ότι στο τμήμα αυτό του σιδηροδρομικού δικτύου λειτουργεί σηματοδότηση και τηλεδιοίκηση από τον Αύγουστο του 2023. Το συγκεκριμένο σύστημα έχει λάβει όλα τα αναγκαία πιστοποιητικά ασφαλείας, που απαιτούνται από την σχετική νομοθεσία, ενώ διαθέτει και το ανάλογο πιστοποιητικό ασφαλούς λειτουργίας που εκδόθηκε από την ΡΑΣ.

«Με δεδομένη την ασφαλή κυκλοφορία των τρένων που εγγυάται διεθνώς η λειτουργία συστημάτων σηματοδότησης και τηλεδιοίκησης, ο ΟΣΕ, η ΕΡΓΟΣΕ και η κατασκευάστρια εταιρεία άμεσα κάνουν όλους τους απαιτούμενους τεχνικούς ελέγχους όπως επιβάλλουν τα τεχνικά εγχειρίδια των συστημάτων αυτών με σκοπό την εξακρίβωση των ακριβών αιτίων που αναφέρονται στο ανωτέρω περιστατικό», καταλήγει η ανακοίνωση του ΟΣΕ.

Οικονόμου: Ανάγκη για αυστηρότερους ελέγχους

Ο υφυπουργός Μεταφορών, Βασίλης Οικονόμου, σχολίασε το περιστατικό, επισημαίνοντας ότι ο ΟΣΕ έχει ήδη ξεκινήσει έρευνα για το συμβάν και ότι έχουν ληφθεί μέτρα για τη διασφάλιση της ασφάλειας των δρομολογίων. Όπως ανέφερε, από το ίδιο βράδυ πραγματοποιήθηκαν τεχνικές παρεμβάσεις, ενώ η τηλεδιοίκηση και η φωτοσήμανση έχουν επανέλθει σε λειτουργία.

Ο κ. Οικονόμου τόνισε πως θα εξεταστούν όλοι οι διάλογοι που καταγράφηκαν και υπογράμμισε τη δέσμευση των αρμόδιων αρχών για την πλήρη διαλεύκανση του θέματος.

Το περιστατικό αναδεικνύει την ανάγκη για αυστηρότερους ελέγχους και ενίσχυση των συστημάτων ασφαλείας, προκειμένου να αποφευχθούν παρόμοια συμβάντα στο μέλλον.

Καραμέρος: Παρά λίγο να ζήσουμε νέα Τέμπη

Παρά λίγο να ζήσουμε νέα Τέμπη, αυτή τη φορά στην Πιερία, μεταξύ Αιγινίου και Κορινού. Η κυβέρνηση και η πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών συνεχίζουν αμέριμνες να υπόσχονται τον θεσμικό εκσυγχρονισμό των σιδηροδρόμων, χωρίς να αντιλαμβάνονται την τραγική κατάσταση που επικρατεί σχεδόν δυο χρόνια μετά την τραγωδία των Τεμπών.

Στο τμήμα μεταξύ Αιγινίου και Κορινού, συρμός του Προαστιακού βρισκόταν εντός της γραμμής Θεσσαλονίκη-Αθήνα και τον προσέγγισε αμαξοστοιχία που εκτελούσε κανονικά το δρομολόγιο και κινείτο με μεγάλη ταχύτητα. Η σύγκρουση αποφεύχθηκε, εξαιτίας της επικοινωνίας των μηχανοδηγών, ενώ ο κίνδυνος προέκυψε πιθανότατα από λανθασμένο σήμα του σηματοδότη που προέτρεψε την επιβατηγό αμαξοστοιχία να συνεχίσει την πορεία της, χωρίς να έχει αλλάξει γραμμή ο συρμός του Προαστιακού.

Λίγες ώρες μετά την παρουσίαση του νέου νομοσχεδίου για τον ΟΣΕ, ένα ακόμα περιστατικό αποφεύχθηκε στο παρά πέντε από τις ενέργειες των μηχανοδηγών που καλούνται συνεχώς να καλύψουν κενά σε έναν απαξιωμένο οργανισμό και στέκονται αρωγοί στην ασφάλεια των πολιτών, αναδεικνύοντας τα προβλήματα στους σιδηρόδρομους.

Η κυβέρνηση μόνο στα λόγια ευαγγελίζεται μια νέα εποχή στους σιδηρόδρομους με νομοθετικές παρεμβάσεις. Αφήνει τα προβλήματα να πολλαπλασιάζονται και μόνη αγωνία έχει να συγκαλύψει το έγκλημα των Τεμπών με όποιο τρόπο μπορεί» ανέφερε ο βουλευτής Α΄ Ανατολικής Αττικής, Κοινοβουλευτικός Εκπρόσωπος και Τομεάρχης Υποδομών και Μεταφορών του ΣΥΡΙΖΑ, Γιώργος Καραμέρος.

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Υπογειοποίηση Σεπολίων: Η Οδύσσεια ενός μεγάλου σιδηροδρομικού έργου

Δέκα χρόνια θα μετρά εφόσον δεν υπάρξουν νέες καθυστερήσεις η ολοκλήρωση της σιδηροδρομικής σήραγγας Σεπολίων, που αναμένεται τώρα τον Φεβρουάριο του 2028, ενώ θα διαρκούσε μόλις 52 μήνες. Ανέβηκε το κόστος στα 100 εκατ. ευρώ.
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Οι μεγάλες «πληγές» των σιδηροδρόμων: Τι αποκάλυψαν οι εμπειρογνώμονες

Οι δαπάνες συντήρησης των υποδομών αντιστοιχούν μόλις στο 11,7% του ευρωπαϊκού μέσου όρου. Ο ΟΣΕ λειτουργεί με το 45% του απαραίτητου προσωπικού. Παραμένει ζητούμενο η ασφάλεια στα τρένα.
Chistos Staikouras
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Σταϊκούρας: Θα έχουμε 950 σε σύνολο νέα λεωφορεία στην Αττική το 2025

«Τόσο οι συρμοί του προαστιακού όσο και αυτή του μετρό έχουν απόλυτη συμβατότητα. Οπότε ακόμα κι αν εισέρχονταν στη γραμμή του μετρό δεν θα σφήνωναν στη σήραγγα» ανέφερε για το παραλίγο ατύχημα στη γραμμή του τρένου.