Χωρίς ταξί θα παραμείνει η Αττική την Τετάρτη και την Πέμπτη, 5 και 6 Νοεμβρίου 2025, λόγω της 48ωρης απεργίας που προκήρυξε το Συνδικάτο Αυτοκινητιστών Ταξί Αττικής (ΣΑΤΑ). Παράλληλα, το πρωί της Τετάρτης έχει προγραμματιστεί συγκέντρωση στις 10:00 στη συμβολή των οδών Σπ. Πάτση και λεωφόρου Αθηνών.
Οι επαγγελματίες οδηγοί ταξί διεκδικούν ελεύθερη διέλευση στις λεωφορειολωρίδες, αλλαγές στην πολιτική ηλεκτροκίνησης και μετάθεση της υποχρεωτικής ταξινόμησης αμιγώς ηλεκτρικών ταξί για το 2035. Επιπλέον, ζητούν δίκαιη φορολόγηση και μέτρα κατά του αθέμιτου ανταγωνισμού από πολυεθνικές πλατφόρμες.
Σύμφωνα με ανακοίνωση του ΣΑΤΑ, κατηγορείται η κυβέρνηση ότι «βάζει ταφόπλακα στο επάγγελμα του ταξί» και «χαρίζει τη δημόσια επιβατική μεταφορά στα μεγάλα ιδιωτικά συμφέροντα, μέσω εφαρμογών πολυεθνικών», ενώ τονίζεται πως «δεν θα αφήσουμε κανέναν να διαλύσει το επάγγελμά μας».
Ειδικότερα, το συνδικάτο ζητά άμεση παράταση της υποχρεωτικής ταξινόμησης ηλεκτρικών ταξί, απόσυρση της Κοινής Υπουργικής Απόφασης Κυρανάκη - Κεφαλογιάννη, καθιέρωση αφορολόγητου ορίου στις 12.000 ευρώ και ελεύθερη διέλευση των ταξί στις ειδικές λωρίδες κυκλοφορίας.
Ακόμη, ζητείται υπεράσπιση του ν.4530/2018 που διαχωρίζει το μεταφορικό έργο των ταξί από τα ενοικιαζόμενα ΙΧ με οδηγό, καθώς και σωστή εφαρμογή της ψηφιακής πλατφόρμας για τα συμβόλαια των ενοικιαζόμενων οχημάτων.
Αντιδράσεις για την παρέμβαση της Επιτροπής Ανταγωνισμού
Το ΣΑΤΑ εκφράζει έντονη δυσαρέσκεια για την πρόσφατη παρέμβαση της Επιτροπής Ανταγωνισμού, χαρακτηρίζοντάς την ως «προκλητική και προσβλητική για ολόκληρο τον κλάδο». Σύμφωνα με το συνδικάτο, η παρέμβαση αυτή στοχεύει ευθέως τον δίκαιο αγώνα τους και εξυπηρετεί μεγάλα συμφέροντα, ενώ επιχειρεί να αμφισβητήσει τη φήμη και το ρόλο των επαγγελματιών του κλάδου.
Το ΣΑΤΑ καλεί όλους τους συναδέλφους σε γενική κινητοποίηση, επισημαίνοντας πως η επίθεση στον κλάδο είναι πανελλαδική και ο στόχος κοινός: η υπεράσπιση του επαγγέλματος του ταξί.