ΓΔ: 1970.41 -0.76% Τζίρος: 179.10 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 17:25:03
Ekptoseis, Discounts, Sales
Φωτο: Shutterstock

«Βουτιά» τζίρου 20% στις εκπτώσεις, ποια είδη προτίμησαν οι καταναλωτές

Ο πληθωρισμός τροφίμων αποδυνάμωσε την αγοραστική δύναμη των καταναλωτών. Μόνο τα προσιτά είδη ένδυσης και υπόδησης διασώθηκαν από την πτώση των πωλήσεων.

Κατώτερα των προσδοκιών του εμπορικού κόσμου κινήθηκε η αγοραστική κίνηση κατά τη διάρκεια των φετινών χειμερινών εκπτώσεων, αντανακλώντας το γενικότερο κλίμα οικονομικής αβεβαιότητας. Η περίοδος που ολοκληρώνεται στο τέλος του Φεβρουαρίου παρουσίασε κάμψη μεσοσταθμικά που κυμάνθηκε μεταξύ 15% και 20% συγκριτικά με το αντίστοιχο περσινό διάστημα, σύμφωνα με τα στοιχεία που συνέλεξε ο Εμπορικός Σύλλογος Αθήνας, και τα οποία αναμένεται να δημοσιεύσει τις επόμενες ημέρες πιο αναλυτικά.

Εκπρόσωποι των εμπόρων σημειώνουν στο BD ότι το ενδιαφέρον πλέον στρέφεται στους ξένους επισκέπτες που αναμένεται να φθάσουν μαζικότερα από τον Μάρτιο στην χώρα μας, τονώνοντας τους τζίρους στην αγορά. Σύμφωνα με τον αντιπρόεδρο του Επαγγελματικού Επιμελητηρίου Αθηνών και του Εμπορικού Συλλόγου Αθηνών, κ. Νίκο Κογιουμτσή, οι κατηγορίες ένδυσης και υπόδησης κινήθηκαν σχετικά υποτονικά, σε συνέχεια ενός εξίσου υποτονικού φθινοπώρου και ελαφρώς θετικότερης εορταστικής περιόδου.

«Είναι σαφές ότι ο πληθωρισμός των τροφίμων έχει επηρεάσει την αγοραστική δυνατότητα των καταναλωτών, με τους οικογενειακούς προϋπολογισμούς να εξαντλούνται στα σούπερ μάρκετ, για τα βασικά καταναλωτικά αγαθά», επισημαίνει ο κ. Κογιουμτσής, υπογραμμίζοντας ότι οι αυξήσεις στα τρόφιμα υπερβαίνουν κατά πολύ τον πληθωρισμό σε ένδυση/υπόδηση, ο οποίος κινείται γύρω στο 3,5%.

Αξίζει να σημειωθεί ότι η φετινή χειμερινή εκπτωτική περίοδος άρχισε νωρίτερα από ποτέ, στις 8 Ιανουαρίου, με αποτέλεσμα αρκετοί καταναλωτές να έχουν καλύψει τις ανάγκες τους το ακριβώς προηγούμενο διάστημα των εορτών, μειώνοντας έτσι τη δυναμική της εκπτωτικής περιόδου. Σημειώνεται ότι το πρώτο δεκαήμερο των εκπτώσεων παραδοσιακά συνεισφέρει ποσοστό έως και 60% ή και 70% του συνολικού τζίρου της περιόδου προσφορών, κάτι που δεν συνέβη φέτος.

Εκπρόσωποι των εμπόρων σημειώνουν επίσης ότι η αγορά παρουσιάζει μεικτή εικόνα, με διαφορετικές ταχύτητες ανά κατηγορία ειδών. Έτσι, κάποιες κατηγορίες ταχυκίνητων ειδών -όπως τα πιο προσιτά ενδύματα και υποδήματα- παρουσίασαν θετική δυναμική, σε αντίθεση με άλλες, όπως το πιο ακριβό ένδυμα, τα πιο βαριά χειμερινά είδη αλλά και τα ηλεκτρικά και ηλεκτρονικά είδη, που παρουσίασαν κάμψη φέτος σε σχέση με πέρσι.

Πέρα πάντως από τον πληθωρισμό των τροφίμων, σαφώς αρνητικό παράγοντα που επηρέασε τη ζήτηση φέτος αποτελούν και οι εξελίξεις στην Μέση Ανατολή και η παράμετρος των ανταρτών Χούθι. Μάλιστα, σύμφωνα με εκπροσώπους του εμπορικού κόσμου, νέες αυξήσεις τιμών βρίσκονται προ των πυλών, εξαιτίας της αύξησης των κόστους των μεταφορικών ναύλων από χώρες της Ασίας, εάν δεν τεθεί υπό έλεγχο η κατάσταση.

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

katastimata-H&M
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Όμιλος H&M: «Βουτιά» 52% έκαναν τα κέρδη το πρώτο τρίμηνο 2025

Τα καθαρά κέρδη του ομίλου υποχώρησαν περισσότερο από 50% σε σχέση με πέρσι, ενώ οι πωλήσεις του αυξήθηκαν μόλις κατά 3% σε ετήσια βάση. Στην Ελλάδα προωθείται η ανακαίνιση δύο εμβληματικών καταστημάτων.
Vakko
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Vakko: Ο τουρκικός όμιλος ένδυσης έκανε... απόβαση στην ελληνική αγορά

Ο τουρκικός όμιλος ένδυσης Vakko διαθέτει 180 καταστήματα στην Τουρκία και έκανε στην Ελλάδα το πρώτο βήμα επέκτασης στο εξωτερικό. Διαθέτει ενδύματα, υποδήματα και αξεσουάρ υψηλής ποιότητας.
Under-Armour-fais-group
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Με ισχυρά brands και ακίνητα αξίας εισέρχεται στο ΧΑ ο όμιλος Fais

Τουλάχιστον 50 νέα σημεία πώλησης θα λειτουργήσουν από τον όμιλο μέχρι το 2030. Οι πωλήσεις εκτιμάται ότι θα αυξηθούν στα 215 εκατ ευρώ. Μέρισμα στους μετόχους με... το «καλημέρα» της εισόδου στο ΧΑ.