ΓΔ: 2023.05 -0.47% Τζίρος: 159.88 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 17:25:01
Φωτο: Shutterstock

Μία ανάσα από το 8% η αύξηση για τις εξαγωγές ενδυμάτων τον Απρίλιο

Αντιστροφή της πτωτικής τάσης των εξαγωγών καταγράφηκε τον Απρίλιο, συμπαρασύροντας σε θετικό έδαφος συνολικά την αλυσίδα ένδυσης/κλωστοϋφαντουργίας.

Μετά από μία περίοδο ενάμιση έτους συνεχούς πτώσης, οι ελληνικές εξαγωγές ενδυμάτων σημείωσαν αύξηση τον Απρίλιο, συμπαρασύροντας σε θετική τροχιά το ισοζύγιο εισαγωγών/εξαγωγών συνολικά για την αλυσίδα ένδυσης/κλωστοϋφαντουργίας μέσα στον μήνα. Ανοδικά κινήθηκαν το ίδιο διάστημα και οι λιανικές πωλήσεις ενδυμάτων στην Ελλάδα ενώ σε κάμψη παρέμειναν οι εισαγωγές, αντανακλώντας την τάση που διαπιστώνεται πανευρωπαϊκά.

Πιο συγκεκριμένα, σύμφωνα με τα στοιχεία του Συνδέσμου Επιχειρήσεων Πλεκτικής & Έτοιμου Ενδύματος, η αξία των εξαγωγών ενδυμάτων αυξήθηκε κατά 7,7% τον Απρίλιο συγκριτικά με πέρσι, αγγίζοντας τα 70 εκατ. ευρώ, με συνέπεια η αξία των εξαγωγών συνολικά της αλυσίδας ένδυσης/κλωστοϋφαντουργίας να ενισχυθεί κατά 1,7% σε ετήσια βάση, διαμορφούμενη σε 150 εκατ. ευρώ, από 147 εκατ. ευρώ πέρσι.

Μικρή αύξηση σημειώθηκε και στις εξαγωγές βάμβακος, κατά 1,6% το υπό εξέταση διάστημα, ωστόσο σε αρνητικό έδαφος παρέμειναν οι εξαγωγές της κλωστοϋφαντουργίας, υποχωρώντας κατά 7,4%. Συνολικά ωστόσο, το πρώτο τετράμηνο του έτους, οι εξαγωγές ένδυσης/κλωστοϋφαντουργίας υποχώρησαν κατά 16%, διαμορφούμενες σε 613 εκατ. ευρώ, από 735 εκατ. ευρώ το αντίστοιχο περσινό διάστημα. Οι εξαγωγές ενδυμάτων υποχώρησαν κατά 11%, της κλωστοϋφαντουργίας κατά 19% και του βάμβακος κατά 23% συγκριτικά με πέρσι.

Σε θετική τροχιά κινήθηκαν ωστόσο οι λιανικές πωλήσεις ενδυμάτων τον Απρίλιο, ενισχυόμενες κατά 10,7% σε ετήσια βάση, στα 231 εκατ. ευρώ, συμπαρασύροντας σε θετικό έδαφος την εξέλιξη και του τετραμήνου, οπότε καταγράφηκε αύξηση των εγχώριων λιανικών πωλήσεων κατά 5,3% σε σχέση με πέρσι, με την αξία τους να διαμορφώνεται σε 912 εκατ. ευρώ, από 866 εκατ. ευρώ το αντίστοιχο περσινό διάστημα.

Σε ό,τι αφορά τέλος τις εισαγωγές, η αξία τους υποχώρησε σε ποσοστό 3,8% συνολικά στην ένδυση/κλωστοϋφαντουργία το πρώτο τετράμηνο του 2024, με την αξία τους να υποχωρεί σε 1,09 δισ. ευρώ, από 1,13 δισ ευρώ πέρσι, με την κλωστοϋφαντουργία να καταγράφει απώλειες 10% και την ένδυση 1,2% σε ετήσια βάση.

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Zara: Κυρίαρχη στην ελληνική αγορά ένδυσης με πωλήσεις 800 εκατ. ευρώ

Το ένα πέμπτο του συνολικού τζίρου του κλάδου ένδυσης ανήκει στην ITX Hellas. Επενδύει σε καινοτόμα καταστήματα, ψηφιακή ανάπτυξη και στρατηγική επέκτασης μέσω των brands Zara, Bershka, Pull & Bear, Massimo Dutti, Stradivarius, Oysho.
Intrafashion (Pink Woman) Body Talk
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Κίνηση - ματ από την Intrafashion: Τι σημαίνει η εξαγορά της Bodytalk

Η Intrafashion αποκτά το ισχυρό brand Bodytalk και βάζει πλώρη για διεθνή επέκταση στην Ιταλία, την Αίγυπτο και τις αγορές των Βαλκανίων. «Ανάσα» για την Bodytalk η συμφωνία μετά από δύο χρόνια επιδείνωσης αποτελεσμάτων.