ΓΔ: 1985.52 0.18% Τζίρος: 198.73 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 17:25:00
Φορολογικός έλεγχος έγγραφων
Φώτο: Shutterstock

Ο «Μεγάλος Αδελφός» της ΑΑΔΕ για τους πελάτες των επιχειρήσεων

Με το ψηφιακό πελατολόγιο οι επαγγελματίες, που θα καθοριστούν, θα πρέπει να το τηρούν ώστε να είναι διαθέσιμο στον έλεγχο και στις διασταυρώσεις. Πότε θα χτυπάει καμπανάκι στην ΑΑΔΕ για πραγματοποίηση επιτόπιου ελέγχου.

Ένα ακόμη εργαλείο κατά της φοροδιαφυγής αποκτά η ΑΑΔΕ και θα έχει ψηφιακή εικόνα για το πελατολόγιο των επιχειρήσεων, θέλοντας να «σφίξει τον κλοιό» σε όσους επαγγελματίες αποκρύπτουν τα πραγματικά τους εισοδήματα.

Το Ψηφιακό Πελατολόγιο θα αποτελέσει τον «Μεγάλο Αδερφό» της ΑΑΔΕ σε επιχειρήσεις και επαγγελματίες και έρχεται να «κουμπώσει» με τα ηλεκτρονικά τιμολόγια και τα ηλεκτρονικά βιβλία myDATA. Ουσιαστικά πρόκειται για τη σύγχρονη ψηφιακή έκδοση των πρόσθετων βιβλίων που τηρούσαν οι επαγγελματίες μέχρι το 2012. Σε αυτά καταγράφονταν όλοι όσοι εισέρχονταν στην επαγγελματική εγκατάσταση και με την αναγραφή ενός πελάτη θα έπρεπε να εκδοθεί και η απόδειξη παροχής υπηρεσιών.

Στο «μικροσκόπιο» της ΑΑΔΕ μπαίνουν επαγγελματίες που σχετίζονται με την παροχή υπηρεσιών σε οχήματα όπως συνεργεία, ηλεκτρολογεία αυτοκινήτων και μοτοσυκλετών, βουλκανιζατέρ, φανοποιεία, επιχειρήσεις πώλησης ανταλλακτικών και αξεσουάρ οχημάτων, πάρκινγκ, πλυντήρια, επιχειρήσεις ενοικίασης οχημάτων, επιχειρήσεις πώλησης καινούργιων και μεταχειρισμένων οχημάτων.

Επίσης και οι επαγγελματίες που δραστηριοποιούνται στον κλάδο των εκδηλώσεων από χώρους (κτήματα και αίθουσες), εταιρείες catering, εταιρείες διοργάνωσης εκδηλώσεων (γάμοι, βαφτίσια κλπ) μέχρι ταξίδια, ψυχαγωγία και διακοσμήσεις.

Οι επαγγελματίες θα πρέπει να τηρούν ψηφιακό πελατολόγιο, ώστε να είναι διαθέσιμο στον έλεγχο και να συγκρίνεται με τα δηλωθέντα εισοδήματα. Το πρόγραμμα θα είναι ανοικτό κατά τη διάρκεια λειτουργίας της επαγγελματικής εγκατάστασης και θα είναι διασυνδεδεμένο με το Τaxis προκειμένου να μην μπορεί να παραβιαστεί και να αλλοιωθούν τα δεδομένα. Με αυτόν τον τρόπο θα καταχωρείται ο αριθμός των πελατών κάθε επαγγελματία και θα συγκρίνεται με τον αριθμό των αποδείξεων παροχής υπηρεσιών που θα εκδίδεται και θα περνάει στο myDATA.

Στο Ψηφιακό Πελατολόγιο θα καταχωρείται ο αριθμός των πελατών κάθε επαγγελματία και θα συγκρίνεται με τον αριθμό των αποδείξεων παροχής υπηρεσιών που θα εκδίδονται. Εφόσον διαπιστώνεται ότι σε μια επαγγελματική εγκατάσταση δηλώνεται περιορισμένος αριθμός πελατών, τότε αυτό θα αποτελεί κριτήριο για την πραγματοποίηση επιτόπιου ελέγχου.

Το ψηφιακό πελατολόγιο σε δεύτερη φάση θα διασυνδεθεί με το MyDATA, με τον έλεγχο να μπορεί να γίνεται και από το γραφείο του ελεγκτή, για να διασταυρώνει εάν και πότε, για παράδειγμα, κάποιος επισκέφθηκε  τον κάθε επαγγελματία.

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Φορολογικός έλεγχος έγγραφων
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Κρυφά εισοδήματα από το εξωτερικό ψάχνει με διασταυρώσεις η Εφορία

Διαδικασία διπλών ελέγχων από τη φορολογική Αρχή στα εισοδήματα που προέρχονται από το εξωτερικό και δεν δηλώνονται στην εφορία στο σύνολό τους. Ιδιαίτερη έμφαση δίνεται στα έσοδα από τόκους.
Κτίριο ΑΑΔΕ Αθήνας
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Πώς βρίσκει στόχους φορολογικού ελέγχου το «έξυπνο» σύστημα της ΑΑΔΕ

Με προηγμένα μοντέλα τεχνητής νοημοσύνης, κριτήρια κινδύνου και ανάλυση δεδομένων από πολλές πηγές, η ΑΑΔΕ εντοπίζει τους φορολογούμενους που θεωρούνται ύποπτοι για φοροδιαφυγή και παίρνουν σειρά για έλεγχο.
ΑΑΔΕ πινακίδα κτήριο
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

«Σπάει» η ανωνυμία για «κάρφωμα» στην Εφορία με νέα δικαστική απόφαση

Ιστορική απόφαση του Διοικητικού Πρωτοδικείου Αθηνών επιβάλει για πρώτη φορά να γνωστοποιηθούν σε καταγγελλόμενο για φοροδιαφυγή τα στοιχεία του προσώπου που έκανε την καταγγελία.