ΓΔ: 2022.7 0.51% Τζίρος: 63.89 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 12:12:38
Παράδοση πετρελαίου θέρμανσης
Γέμισμα δεξαμενής με πετρέλαιο θέρμανσης από ειδικό συνεργείο.

Σε χαμηλότερα επίπεδα διαμορφώνεται φέτος το κόστος για τη θέρμανση

Πηγή ανησυχίας για την πορεία των τιμών κατά τη διάρκεια του φετινού χειμώνα αποτελούν οι εξελίξεις στη Μέση Ανατολή και οι επιπτώσεις τους στις διεθνείς τιμές των ενεργειακών προϊόντων.

Σε χαμηλότερα επίπεδα σε σχέση με πέρυσι διαμορφώνεται το ενεργειακό κόστος στην έναρξη της χειμερινής περιόδου για το πετρέλαιο θέρμανσης και το φυσικό αέριο ενώ η ηλεκτρική κιλοβατώρα είναι ελαφρώς ακριβότερη. Ωστόσο πηγή ανησυχίας για την πορεία των τιμών κατά τη διάρκεια του φετινού χειμώνα αποτελούν οι εξελίξεις στη Μέση Ανατολή και οι επιπτώσεις τους στις διεθνείς τιμές των ενεργειακών προϊόντων.

Σύμφωνα με τις εκτιμήσεις από την αγορά πετρελαιοειδών, η τιμή του πετρελαίου θέρμανσης με τα σημερινά δεδομένα διεθνών τιμών και ισοτιμίας δολαρίου - ευρώ διαμορφώνεται κοντά στο 1,11 ευρώ ανά λίτρο έναντι 1,3-1,35 ευρώ που ήταν η τιμή εκκίνησης πέρυσι τον Οκτώβριο. Υπενθυμίζεται ότι η διάθεση του πετρελαίου θέρμανσης στην αγορά ξεκινά κάθε χρόνο στις 15 Οκτωβρίου. Η τιμή εκκίνησης τον φετινό Οκτώβριο θα εξαρτηθεί από την πορεία της διεθνούς αγοράς έως τότε.

Οι καιρικές συνθήκες τουλάχιστον σε μεγάλο μέρος της χώρας παραμένουν ευνοϊκές για τους καταναλωτές, ωστόσο πηγές της αγοράς εκτιμούν ότι αρκετοί μπορεί να σπεύσουν να προμηθευτούν πετρέλαιο θέρμανσης στην έναρξη της περιόδου εφόσον οι τιμές παραμείνουν σε χαμηλότερα από πέρυσι επίπεδα, προκειμένου να αποφύγουν πιθανές ανατιμήσεις.

Στον πεδίο του φυσικού αερίου οι τιμές διαμορφώνονται επίσης σε χαμηλότερα επίπεδα από πέρυσι, στα 6-7 λεπτά ανά κιλοβατώρα (μαζί με φόρους και ρυθμιζόμενες χρεώσεις) από 7-8 λεπτά πέρυσι. Το ηλεκτρικό κυμαίνεται σε ελαφρώς υψηλότερα επίπεδα, αντανακλώντας τις αντίστοιχες εξελίξεις στη χονδρική. Η μέση τιμή το φετινό Σεπτέμβριο ήταν 112,35 ευρώ ανά μεγαβατώρα έναντι 101,95 ευρώ πέρυσι ενώ η λιανική (μαζί με φόρους και λοιπές χρεώσεις) ήταν τον Οκτώβριο πέρυσι κοντά στα 24 λεπτά ανά κιλοβατώρα ενώ φέτος διαμορφώνεται κοντά στα 26 λεπτά.

Η σύγκριση των εναλλακτικών καυσίμων δείχνει ότι το φυσικό αέριο είναι η φθηνότερη πηγή θέρμανσης σε σχέση τόσο με το πετρέλαιο όσο και με την ηλεκτρική ενέργεια. Ωστόσο σε πολλές περιπτώσεις οι κεντρικές θερμάνσεις έχουν πρακτικά καταργηθεί από την περίοδο την κρίσης και πολλά νοικοκυριά χρησιμοποιούν ως πηγή θέρμανσης τον ηλεκτρισμό (κυρίως κλιματιστικά).

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Κτίριο NIS Σερβία
ΔΙΕΘΝΗ

Ο Βούτσιτς ζητά άμεση λύση στην κρίση του ρωσικού διυλιστηρίου NIS

Η Σερβία έχει πέντε ημέρες για να αποφασίσει πώς θα εξασφαλίσει καύσιμα από το ρωσικών συμφερόντων διυλιστήριο NIS, χωρίς εθνικοποίηση, είπε ο Βούτσιτς. Οι ΗΠΑ ζητούν ρωσική αποεπένδυση και δίνουν διορία τριών μηνών για πώληση.
Κυριάκος Μητσοτάκης ομιλία
ΠΟΛΙΤΙΚΗ

Μητσοτάκης: Αύξηση 50% στο όριο επιστροφής ΕΦΚ αγροτικού πετρελαίου

Από τη Ροδόπη, ο Κυριάκος Μητσοτάκης ανακοίνωσε αύξηση 50% στο ανώτατο όριο πετρελαίου που επιστρέφεται στους αγρότες, τονίζοντας τη δέσμευση της κυβέρνησης για στήριξη του πρωτογενούς τομέα.
αντλία καυσίμων πρατηρίου
ΔΙΕΘΝΗ

Βολιβία: Άδεια σε ιδιώτες για εισαγωγή καυσίμων λόγω ελλείψεων

Το κοινοβούλιο της Βολιβίας ενέκρινε προσωρινά την εισαγωγή καυσίμων από ιδιώτες για τρεις μήνες, ώστε να αντιμετωπιστεί η μεγάλη έλλειψη που έχει προκαλέσει ουρές στα πρατήρια, εξαιτίας της έλλειψης δολαρίων και των επιδοτήσεων.
Ρωσική οικονομία πετρέλαιο δολάριο
ΔΙΕΘΝΗ

Ρωσία: Κατάργηση δασμών στα καύσιμα, χωρίς άμεσες εισαγωγές

Η Ρωσία κατήργησε τους δασμούς στις εισαγωγές καυσίμων, όμως δεν σκοπεύει άμεσα να αγοράσει καύσιμα από το εξωτερικό, δήλωσε ο Νόβακ στη Rossiya 1. Μειώθηκε η ζήτηση και σε ορισμένες περιοχές υπάρχουν ελλείψεις.
αντλία καυσίμων πρατηρίου
ΔΙΕΘΝΗ

Η Ρωσία δεν σκοπεύει να απαγορεύσει εξαγωγές ντίζελ στις εταιρείες

Το ρωσικό υπουργείο Ενέργειας δεν σχεδιάζει προς το παρόν καθολική απαγόρευση εξαγωγών ντίζελ από τις παραγωγικές εταιρείες, παρά τις ελλείψεις καυσίμων λόγω ουκρανικών επιθέσεων σε διυλιστήρια και μερικούς περιορισμούς στις εξαγωγές.