ΓΔ: 2104.74 0.67% Τζίρος: 178.44 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 17:25:00
Δεξαμενόπλοιο υγροποιημένου αερίου
Δεξαμενόπλοιο LNG αγκυροβολημένο σε ήρεμο λιμάνι το σούρουπο.

Έλληνες εφοπλιστές ελέγχουν το 25% της παγκόσμιας χωρητικότητας LNG

Στις τελευταίες του προβλέψεις, ο ενεργειακός κολοσσός Shell αναμένει ότι η ζήτηση για υγροποιημένο φυσικό αέριο θα αυξηθεί κατά 50% μέχρι το 2040.

«Οι Έλληνες ποντάρουν σε πλοία μεταφοράς LNG», είναι ο τίτλος σημερινού άρθρου της Kölner Stadtanzeiger, στο οποίο σημειώνεται: «Οι Έλληνες πλοιοκτήτες ελέγχουν σήμερα το 31,3% της χωρητικότητας πετρελαιοφόρων στον κόσμο. Επικεντρώνονται όμως πλέον στο υγροποιημένο φυσικό αέριο, εν συντομία LNG».

Σύμφωνα με τον βρετανικό οίκο ναυτιλιακών ενημερώσεων Vesselsvalue, οι Έλληνες έχουν επενδύσει από το 2021 περίπου 18 δισεκατομμύρια ευρώ σε παραγγελίες τάνκερ μεταφοράς LNG. Οι Έλληνες πλοιοκτήτες ελέγχουν σήμερα σχεδόν το 25% της παγκόσμιας χωρητικότητας LNG και η τάση είναι ανοδική. Το 2023 παρήγγειλαν σε ναυπηγεία της Νότιας Κορέας και της Κίνας 35 νέα δεξαμενόπλοια μεταφοράς υγροποιημένου φυσικού αερίου. Τους πρώτους τέσσερις μήνες του τρέχοντος έτους έγιναν 24 παραγγελίες.

Με την πρώτη ματιά προκαλούν έκπληξη οι επενδύσεις σε πλοία LNG, από την στιγμή που στην ΕΕ η ζήτηση περιορίζεται. Σύμφωνα με την Κομισιόν μεταξύ 2021 και 2023 η κατανάλωση υγροποιημένου φυσικού αερίου μειώθηκε από 397 σε 319 δισεκατομμύρια κυβικά μέτρα. Την ώρα που η ζήτηση για φυσικό αέριο στην Ευρώπη μειώνεται, αυξάνεται παγκοσμίως.

Στις τελευταίες του προβλέψεις, ο ενεργειακός κολοσσός Shell αναμένει ότι η ζήτηση για υγροποιημένο φυσικό αέριο θα αυξηθεί κατά 50% μέχρι το 2040. «Η άνοδος αυτή οφείλεται κυρίως στην αύξηση κατανάλωσης στην Κίνα. Σε καμία άλλη χώρα δεν καταγράφεται τόσο μεγάλη ζήτηση για υγροποιημένο φυσικό αέριο. Η ζήτηση για LNG ενισχύεται ωστόσο και από την Ινδία και χώρες της νοτιοανατολικής Ασίας. Οι Έλληνες πλοιοκτήτες εστιάζουν κυρίως σε αυτές της περιοχές όταν επεκτείνουν το στόλο τους».

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Στέφανος Γκίκας Κέρκυρα
ΠΟΛΙΤΙΚΗ

Γκίκας στον ΟΟΣΑ: Το όραμα της Ελλάδας για στρατηγική νησιωτικής πολιτικής

Ο Στ. Γκίκας παρουσίασε στη Σύνοδο του ΟΟΣΑ τη νέα ελληνική στρατηγική νησιωτικής πολιτικής, με έμφαση στη συνδεσιμότητα, την ανθεκτικότητα και τις ευρωπαϊκές μεταρρυθμίσεις για τα νησιά.
Βασίλης Κικίλιας στο γραφείο
ΠΟΛΙΤΙΚΗ

Κικίλιας: Η ναυτιλία είναι η ψυχή της Ελλάδας και θεμέλιο της οικονομίας

Ο Β. Κικίλιας, από τη Σύνοδο του IMO, ανέδειξε τον άρρηκτο δεσμό των Ελλήνων με τη θάλασσα, ζητώντας ενιαίο παγκόσμιο πλαίσιο, δίκαιη πράσινη μετάβαση και προστασία της διεθνούς ναυτιλίας.
Βασίλης Κικίλιας στο γραφείο
ΠΟΛΙΤΙΚΗ

Στο Λονδίνο ο Βασίλης Κικίλιας για τη διεθνή συνέλευση ναυτιλίας

Στο Λονδίνο βρίσκεται ο Υπουργός Ναυτιλίας Βασίλης Κικίλιας για τη 34η Σύνοδο του IMO, όπου θα απευθύνει εθνική δήλωση και θα συναντηθεί με αξιωματούχους από Κατάρ, Σαουδική Αραβία, Κίνα και ΗΠΑ, ενώ θα παραστεί και σε τελετή βράβευσης.
Λιμάνι Ελευσίνας πλοία
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Ελληνικά λιμάνια: Κομβικό εμπορικό και γεωπολιτικό πέρασμα της Ευρώπης

Η Ελλάδα αναδεικνύεται σε βασικό κόμβο για διεθνείς ομίλους, λόγω της στρατηγικής της θέσης στον άξονα Σουέζ-Ευρώπη. Ο Πειραιάς και η Θεσσαλονίκη ενισχύουν τον ρόλο τους, ενώ η Ελευσίνα δρομολογεί νέες λιμενικές και ενεργειακές επενδύσεις.
Κυριάκος Μητσοτάκης ομιλία
ΠΟΛΙΤΙΚΗ

Μητσοτάκης: Η Ελλάδα ενεργειακός κόμβος με σεβασμό στις προηγούμενες συμφωνίες

Ο Κυριάκος Μητσοτάκης τόνισε στο Bloomberg Forum ότι η Ελλάδα αναβαθμίζεται σε ενεργειακό κόμβο για την Ευρώπη, διατηρώντας στενή συνεργασία με τις ΗΠΑ και σεβόμενη τις προηγούμενες συμφωνίες για LNG και επενδύσεις.