ΓΔ: 1985.52 0.18% Τζίρος: 198.73 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 17:25:00
Φωτο: Shutterstock

ΔΕΔΔΗΕ: Σχέδιο σύνδεσης πλοίων με ηλεκτρικό ρεύμα στα λιμάνια από ξηράς

Σύμφωνα με την ευρωπαϊκή νομοθεσία, η Ελλάδα έως το 2030, θα πρέπει να παρέχει την απαιτούμενη ηλεκτρική ενέργεια για τα ελλιμενισμένα πλοία, στα λιμάνια που περιλαμβάνονται στο Διευρωπαϊκό Δίκτυο Μεταφορών.

Επτά μελέτες για τον εξηλεκτρισμό των πλοίων κατά τη διάρκεια του ελλιμενισμού στα λιμάνια Πειραιά, Ηγουμενίτσας, Ραφήνας, Βόλου, Θεσσαλονίκης, Λαυρίου και Ηρακλείου έχουν ήδη ολοκληρωθεί και αποτελούν τη βάση για την επιτάχυνση του σχεδίου του ΔΕΔΔΗΕ για την εφαρμογή της ηλεκτροδότησης από ξηράς (cold ironing) στα ελληνικά λιμάνια.

Στο ζήτημα αναφέρθηκε ο Διευθύνων Σύμβουλος του Διαχειριστή, Αναστάσιος Μάνος, μιλώντας στο συνέδριο Slide2Open Shipping Finance 2025 που πραγματοποιήθηκε στην Αθήνα, επισημαίνοντας - σύμφωνα με σχετική ανακοίνωση - τη δέσμευση του ΔΕΔΔΗΕ να πρωτοστατήσει στο εγχείρημα το οποίο, όπως είπε, θα μειώσει τις εκπομπές και θα ενισχύσει τις υποδομές της χώρας. Ανέφερε επιπλέον ότι η πρωτοβουλία αυτή έχει ήδη την καταρχήν έγκριση των Υπουργείων Ενέργειας και Περιβάλλοντος, Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής.

Σύμφωνα με την ευρωπαϊκή νομοθεσία, η Ελλάδα έως το 2030, θα πρέπει να παρέχει την απαιτούμενη ηλεκτρική ενέργεια για τα ελλιμενισμένα πλοία, στα λιμάνια που περιλαμβάνονται στο Διευρωπαϊκό Δίκτυο Μεταφορών. Το σκεπτικό είναι ότι λαμβάνοντας υπόψη πως η ηλεκτρική ενέργεια στην ξηρά μπορεί να προέρχεται από πιο φιλικές προς το περιβάλλον πηγές ενέργειας όπως οι ΑΠΕ, η κάλυψη των ενεργειακών αναγκών των πλοίων κατά τον ελλιμενισμό τους, με διασύνδεση με το ηλεκτρικό δίκτυο μέσω των κατάλληλων υποδομών και η παύση λειτουργίας των μηχανών τους, θεωρείται ως η πλέον αποτελεσματική μέθοδος για ελαχιστοποίηση της ατμοσφαιρικής ρύπανσης από τα πλοία στην ευρύτερη περιοχή των λιμένων και των αστικών ζωνών που τα περιβάλλουν.

Το αναπτυξιακό πρόγραμμα του ΔΕΔΔΗΕ περιλαμβάνει την εκπόνηση μελετών για όλα τα λιμάνια του κύριου και του συμπληρωματικού δικτύου το αμέσως επόμενο διάστημα. Σε αυτά, εκτός από τα 7 λιμάνια για τα οποία έχουν ήδη εκπονηθεί μελέτες, περιλαμβάνονται επιπλέον τα λιμάνια Πάτρας, Ελευσίνας, Καβάλας, Καλαμάτας, Κατακόλου, Κέρκυρας, Κυλλήνης, Μυκόνου, Μυτιλήνης, Νάξου, Πάρου, Ρόδου, Σαντορίνης, Σκύρου, Σύρου, Χαλκίδας, Χανίων και Χίου.

 

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Καλοκαίρι με ακριβό ρεύμα: Άνοδος 8% στις τιμές χονδρικής τον Ιούλιο

Αισθητά αυξημένη στο πρώτο 15θήμερο του Ιουλίου η μέση τιμή χονδρικής σε σχέση με τον Ιούνιο, αναμένονται νέες αυξήσεις τον Αύγουστο στα κυμαινόμενα τιμολόγια. Στροφή των καταναλωτών στα «μπλε»: τι προσφέρουν οι πάροχοι.
reyma-energeia
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Τι αλλάζει στην αγορά του ρεύματος το μεγάλο deal ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ - Motor Oil

Η πρώτη μεγάλη ένωση δυνάμεων ανάμεσα σε δύο μεγάλους παρόχους της ελληνικής αγοράς ρεύματος. Πώς ωφελούνται οι δύο πλευρές και πώς αλλάζουν τα μερίδια αγοράς στη χαμηλή και μέση τάση.
nikos_tsafos
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Σε εγρήγορση η Ευρώπη για την ενέργεια - Τα νέα δεδομένα μετά την Task Force

Η Ευρώπη ενώνεται για πρώτη φορά για την ενεργειακή ασφάλεια. Η πρώτη συνεδρίαση της Task Force και πώς θα μετασχηματίσει το ενεργειακό τοπίο. Τα νέα δεδομένα και οι προτροπές της Κομισιόν.
ilektriki_energeia
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Όλοι χαμένοι από το ρεύμα: «Καίγονται» καταναλωτές και επενδυτές σε ΑΠΕ

Το μείγμα της παραγωγής γίνεται πράσινο, αλλά οι καταναλωτές πληρώνουν φουσκωμένους λογαριασμούς και όσοι έχουν επενδύσει σε Ανανεώσιμες Πηγές Ενέργειες δυσκολεύονται να επιτύχουν τις αποδόσεις που περίμεναν.