Πτωτική πορεία, μετά από αρκετούς μήνες, ακολούθησε ο πληθωρισμός τον Φεβρουάριο καθώς διαμορφώθηκε στο 2,5% από 2,7% που ήταν τον προηγούμενο μήνα, αλλά με τις τιμές αρκετών τομέων να συνεχίζουν την ισχυρά ανοδική τους πορεία.
Για έναν ακόμη μήνα ο τομέα της ένδυσης - υπόδησης ήταν αυτός με τις μεγαλύτερες αυξήσεις που έφθασαν στο 6,4%, ενώ ακολούθησε αυτός της στέγασης με άνοδο 5,1%, λόγω και της μεγάλης ενίσχυσης της τιμής για το φυσικό αέριο που ξεπέρασε το 41%, λόγω ανόδου και των διεθνών τιμών.
Σημαντικά αυξημένες οι τιμές και για τον τομέα των ξενοδοχείων που έφθασαν στο 17,5%, ενώ παραμένουν σε σταθερή άνοδο και αυτές αεροπορικών εισιτηρίων κατά 10,8%.
Αντίθετα συνεχίστηκε η αποκλιμάκωση για τις τιμές αρκετών τροφίμων, με αυτή για το ελαιόλαδο να υποχωρεί 16,9%, αν και για τα υπόλοιπα βρώσιμα έλαια υπήρξε άνοδος 11%, ενώ πτώση άνω του -3% εμφάνισαν οι αντίστοιχες για αλλαντικά και λαχανικά.
Βάσει των στοιχείων της ΕΛΣΤΑΤ:
- Από τη σύγκριση του Γενικού ΔΤΚ του μηνός Φεβρουαρίου 2025 με τον αντίστοιχο Δείκτη του Φεβρουαρίου 2024 προέκυψε αύξηση 2,5% έναντι αύξησης 2,9% που σημειώθηκε κατά την αντίστοιχη σύγκριση του έτους 2024 με το 2023.
- Ο Γενικός ΔΤΚ κατά τον μήνα Φεβρουάριο 2025, σε σύγκριση με τον Ιανουάριο 2025 παρουσίασε μείωση 0,1%, έναντι αύξησης 0,1% που σημειώθηκε κατά την αντίστοιχη σύγκριση του προηγούμενου έτους.
- Ο μέσος ΔΤΚ του δωδεκαμήνου Μαρτίου 2024 – Φεβρουαρίου 2025, σε σύγκριση με τον αντίστοιχο Δείκτη του δωδεκαμήνου Μαρτίου 2023 - Φεβρουαρίου 2024, παρουσίασε αύξηση 2,7%, έναντι αύξησης 2,9% που σημειώθηκε κατά την αντίστοιχη σύγκριση του δωδεκαμήνου Μαρτίου 2023 - Φεβρουαρίου 2024 με το δωδεκάμηνο Μαρτίου 2022 - Φεβρουαρίου 2023.

Ετήσια μεταβολή
Η αύξηση του Γενικού ΔΤΚ κατά 2,5% τον μήνα Φεβρουάριο 2025, σε σύγκριση με τον αντίστοιχο Δείκτη του Φεβρουαρίου 2024, προήλθε κυρίως από τις μεταβολές στις ακόλουθες ομάδες αγαθών και υπηρεσιών:
Από τις αυξήσεις των δεικτών κατά:
- 0,2% στην ομάδα Διατροφή και μη αλκοολούχα ποτά, λόγω αύξησης κυρίως των τιμών σε: ψωμί και δημητριακά, μοσχάρι, χοιρινό, ψάρια (γενικά), άλλα βρώσιμα έλαια, αποξηραμένα φρούτα και ξηροί καρποί, λαχανικά κατεψυγμένα, λαχανικά διατηρημένα ή επεξεργασμένα, ζάχαρη-σοκολάτες-γλυκά-παγωτά, καφές-κακάο-τσάι, μεταλλικό νερό-αναψυκτικά-χυμοί φρούτων. Μέρος της αύξησης αυτής αντισταθμίστηκε από τη μείωση κυρίως των τιμών σε: αλλαντικά, τυριά, ελαιόλαδο, νωπά φρούτα, νωπά λαχανικά, λοιπά τρόφιμα.
- 2,0% στην ομάδα Αλκοολούχα ποτά και καπνός, λόγω αύξησης κυρίως των τιμών στα αλκοολούχα ποτά (μη σερβιριζόμενα).
- 6,4% στην ομάδα Ένδυση και υπόδηση, λόγω αύξησης των τιμών στα είδη ένδυσης και υπόδησης.
- 5,1% στην ομάδα Στέγαση, λόγω αύξησης κυρίως των τιμών σε: ενοίκια κατοικιών, επισκευή και συντήρηση κατοικίας, υπηρεσίες που σχετίζονται με το σπίτι, ηλεκτρισμό, φυσικό αέριο. Μέρος της αύξησης αυτής αντισταθμίστηκε από τη μείωση κυρίως των τιμών σε: πετρέλαιο θέρμανσης, στερεά καύσιμα.
- 3,4% στην ομάδα Υγεία, λόγω αύξησης κυρίως των τιμών σε: φαρμακευτικά προϊόντα, ιατρικά προϊόντα, ιατρικές οδοντιατρικές και παραϊατρικές υπηρεσίες, νοσοκομειακή περίθαλψη.
- 0,3% στην ομάδα Μεταφορές, λόγω αύξησης κυρίως των τιμών σε: καινούργια αυτοκίνητα, ανταλλακτικά και αξεσουάρ αυτοκινήτου, συντήρηση και επισκευή εξοπλισμού προσωπικής μεταφοράς, άλλες υπηρεσίες σχετικές με την προσωπική μεταφορά, εισιτήρια μεταφοράς επιβατών με αεροπλάνο. Μέρος της αύξησης αυτής αντισταθμίστηκε από τη μείωση κυρίως των τιμών σε: μεταχειρισμένα αυτοκίνητα, καύσιμα και λιπαντικά.
- 1,7% στην ομάδα Επικοινωνίες, λόγω αύξησης κυρίως των τιμών στις τηλεφωνικές υπηρεσίες.
- 0,9% στην ομάδα Αναψυχή-Πολιτιστικές δραστηριότητες, λόγω αύξησης κυρίως των τιμών σε: ψυχαγωγικές και πολιτιστικές υπηρεσίες, εφημερίδες-βιβλία και χαρτικά είδη, πακέτο διακοπών. Μέρος της αύξησης αυτής αντισταθμίστηκε από τη μείωση κυρίως των τιμών σε: εξοπλισμό επεξεργασίας ήχου και εικόνας, διαρκή αγαθά αναψυχής και πολιτισμού.
- 2,6% στην ομάδα Εκπαίδευση, λόγω αύξησης κυρίως των τιμών σε: δίδακτρα προσχολικής και πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης, δίδακτρα δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης.
- 5,5% στην ομάδα Ξενοδοχεία-Καφέ-Εστιατόρια, λόγω αύξησης κυρίως των τιμών σε: εστιατόρια-ζαχαροπλαστεία-καφενεία κυλικεία, ξενοδοχεία-μοτέλ-πανδοχεία.
- 2,3% στην ομάδα Άλλα αγαθά και υπηρεσίες, λόγω αύξησης κυρίως των τιμών σε: κομμωτήρια και καταστήματα προσωπικής φροντίδας, άλλα προσωπικά είδη, υπηρεσίες κοινωνικής προστασίας, ασφάλιστρα υγείας, ασφάλιστρα οχημάτων, άλλες υπηρεσίες. Μέρος της αύξησης αυτής αντισταθμίστηκε από τη μείωση κυρίως των τιμών στα άλλα είδη ατομικής φροντίδας.
Από τις μειώσεις των δεικτών κατά:
- 0,7% στην ομάδα Διαρκή αγαθά-Είδη νοικοκυριού και υπηρεσίες, λόγω μείωσης κυρίως των τιμών στα είδη άμεσης κατανάλωσης νοικοκυριού. Μέρος της μείωσης αυτής αντισταθμίστηκε από την αύξηση κυρίως των τιμών σε: έπιπλα και διακοσμητικά είδη, οικιακές υπηρεσίες.
Μηνιαία μεταβολή
Η μείωση του Γενικού ΔΤΚ κατά 0,1% τον μήνα Φεβρουάριο 2025, σε σύγκριση με τον αντίστοιχο Δείκτη του Ιανουαρίου 2025, προήλθε κυρίως από τις μεταβολές στις ακόλουθες ομάδες αγαθών και υπηρεσιών:
Από τις μειώσεις των δεικτών κατά:
- 5,5% στην ομάδα Ένδυση και υπόδηση, λόγω των γενικών χειμερινών εκπτώσεων.
- 1,3% στην ομάδα Μεταφορές, λόγω μείωσης κυρίως των τιμών στα εισιτήρια μεταφοράς επιβατών με αεροπλάνο. Μέρος της μείωσης αυτής αντισταθμίστηκε από την αύξηση κυρίως των τιμών στα καύσιμα και λιπαντικά.
Από τις αυξήσεις των δεικτών κατά:
- 0,8% στην ομάδα Αλκοολούχα ποτά και καπνός, λόγω αύξησης κυρίως των τιμών στα αλκοολούχα ποτά (μη σερβιριζόμενα).
- 0,9% στην ομάδα Στέγαση, λόγω αύξησης κυρίως των τιμών σε: ενοίκια κατοικιών, δημοτικά τέλη, ηλεκτρισμός, φυσικό αέριο, πετρέλαιο θέρμανσης.
- 0,5% στην ομάδα Επικοινωνίες, λόγω αύξησης κυρίως των τιμών στις τηλεφωνικές υπηρεσίες.
- 0,9% στην ομάδα Ξενοδοχεία-Καφέ-Εστιατόρια, λόγω αύξησης κυρίως των τιμών στα εστιατόρια-ζαχαροπλαστεία-καφενεία κυλικεία.
- 0,4% στην ομάδα Άλλα αγαθά και υπηρεσίες, λόγω αύξησης κυρίως των τιμών στα άλλα είδη ατομικής φροντίδας.
Δείτε εδώ την πλήρη ανακοίνωση της ΕΛΣΤΑΤ.