ΓΔ: 1972.62 -0.65% Τζίρος: 91.49 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 15:20:02
Τροκούδης
Φώτο: Ο CEO της Plum, Β. Τροκούδης

Plum: Στροφή των Ελλήνων σε αποταμίευση και μείωση προαιρετικών εξόδων

Σημαντική υποχώρηση σε δαπάνες για εστίαση, προσωπική φροντίδα και ένδυση καταγράφει η Plum, καθώς οι Έλληνες στρέφονται σε αποταμίευση και οικονομικότερες λύσεις.

Σε στάση αναμονής φαίνεται να βρίσκονται οι Έλληνες καταναλωτές, καθώς περιορίζουν ολοένα και περισσότερο τις καθημερινές τους δαπάνες, με στόχο την καλύτερη διαχείριση του προϋπολογισμού τους. 

Σύμφωνα με τα τελευταία στοιχεία της εφαρμογής διαχείρισης χρημάτων Plum, ο Ιούνιος χαρακτηρίστηκε από έντονη μείωση εξόδων, ακόμη και σε βασικές κατηγορίες. 

Οι χρήστες της εφαρμογής εμφανίστηκαν πιο προσεκτικοί και φειδωλοί σε σχέση με τον Μάιο, ενώ οι περικοπές επεκτάθηκαν πέρα από τις προαιρετικές αγορές.

Οι μεγαλύτερες μειώσεις καταγράφηκαν σε έξοδα προσωπικής φροντίδας και γυμναστικής (-50%), εστίασης (-50%) και ένδυσης-αξεσουάρ (-45%). 

Αξιοσημείωτη πτώση σημειώθηκε και στους λογαριασμούς (-41%), ενώ πιο ήπια ήταν η μείωση στα σούπερ μάρκετ (-4%) και στις μεταφορές (-23%). 

Τα δεδομένα αυτά αποτυπώνουν μια ευρύτερη διάθεση περιορισμού και εξορθολογισμού της κατανάλωσης.

Ιδιαίτερα έντονη είναι η υποχώρηση της δαπάνης για φαγητό εκτός σπιτιού, που σημείωσε πτώση 50% μόνο τον Ιούνιο. Η κατηγορία της εστίασης βρίσκεται σε σταθερή πτωτική τροχιά για πέντε διαδοχικούς μήνες. 

Όπως επισημαίνει η Μαίριλυ Μητροπούλου, Marketing Manager της Plum στην Ελλάδα, «η έξοδος για φαγητό αποτελεί συχνά τον πρώτο τομέα που πλήττεται όταν οι καταναλωτές αισθάνονται οικονομική πίεση».

 Στροφή παρατηρείται και στις καθημερινές μετακινήσεις, καθώς αυξάνονται οι εναλλακτικές επιλογές όπως το περπάτημα έναντι του ταξί.

Αντίθετα με ό,τι ίσχυε στο παρελθόν, η μείωση δεν περιορίζεται πλέον σε προαιρετικές δαπάνες, αλλά περιλαμβάνει και τις βασικές ανάγκες. 

Η Plum εντοπίζει πτώση ακόμη και σε σούπερ μάρκετ, λογαριασμούς και μετακινήσεις, φαινόμενο που αποδίδεται τόσο στην οικονομική αβεβαιότητα όσο και σε μια νέα, περισσότερο συνειδητή στάση διαχείρισης των χρημάτων. 

Οι χρήστες της εφαρμογής φαίνεται να αναπτύσσουν νέα καταναλωτικά πρότυπα, δίνοντας προτεραιότητα στην ουσία και όχι στην αυθόρμητη κατανάλωση.

Μέσα σε αυτό το κλίμα, ενισχύεται το ενδιαφέρον για σταθερές επενδυτικές λύσεις με χαμηλό ρίσκο. 

Το προϊόν Plum Interest, που βασίζεται σε Money Market Fund και προσφέρει ετήσια απόδοση 1,92% (Ιούλιος 2025), κερδίζει έδαφος ως επιλογή αποδοτικής χρήσης των αδρανών κεφαλαίων.

 Οι χρήστες μπορούν να επενδύουν τα χρήματα που εξοικονομούν, διατηρώντας ταυτόχρονα πρόσβαση σε αυτά όποτε χρειαστεί.

Η Plum βλέπει την οικονομική επιφυλακτικότητα ως ευκαιρία για υιοθέτηση πιο βιώσιμων οικονομικών συνηθειών. 

Στόχος της είναι να βοηθά τους χρήστες να ελέγχουν και να βελτιώνουν τη μακροπρόθεσμη οικονομική τους ευημερία, προσφέροντας εργαλεία που διευκολύνουν την αυτοματοποίηση αποταμιεύσεων και επενδύσεων ακόμη και σε περιόδους αβεβαιότητας.

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Τροκούδης
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Plum: Στοχεύει σε 1 εκατ. πελάτες το 2030 με τη βοήθεια της Eurobank

Με την ελληνική αγορά fintech να βρίσκεται σε φάση ταχείας ανάπτυξης, η Plum στοχεύει να διαμορφώσει ένα νέο τοπίο στις προσωπικές οικονομικές υπηρεσίες και να εκπαιδεύσει τους πολίτες στην αποταμίευση.
Τράπεζες
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

«Έτρεξαν» οι τράπεζες και το β’ τρίμηνο αλλά με μειωμένη ταχύτητα

Επιβράδυνση σημειώνουν οι χορηγήσεις δανείων προς επιχειρήσεις. Πιθανό να περάσουν προβλέψεις για τη λύση στα δάνεια σε ελβετικό φράγκο. Ώθηση στα αποτελέσματα δίνουν οι προμήθειες και τα έσοδα από trading.