Σημαντική αύξηση σημείωσαν οι ταξινομήσεις νέων αυτοκινήτων στην Ευρωπαϊκή Ένωση μέχρι τον Σεπτέμβριο του 2025, με άνοδο 0,9% σε σύγκριση με το αντίστοιχο διάστημα του προηγούμενου έτους, σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία του Ευρωπαϊκού Συνδέσμου Κατασκευαστών Αυτοκινήτων (ACEA).
Η ενίσχυση αυτή αποδίδεται μεταξύ άλλων στην κυκλοφορία νέων μοντέλων, ενώ μόνο τον Σεπτέμβριο καταγράφηκε ισχυρή αύξηση 10%.
Το μερίδιο αγοράς των ηλεκτρικών αυτοκινήτων με μπαταρία διατηρήθηκε σταθερό στο 16,1% από την αρχή του έτους, παραμένοντας ωστόσο κάτω από τον επιθυμητό ρυθμό για τη μετάβαση της αγοράς. Τα υβριδικά-ηλεκτρικά οχήματα αναδείχθηκαν ως η πιο δημοφιλής επιλογή μεταξύ των αγοραστών.
Σύμφωνα με τα στοιχεία του ACEA, τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα με μπαταρία κατέλαβαν το 16,1% του μεριδίου αγοράς στην ΕΕ, σημειώνοντας αύξηση σε σχέση με το 13,1% που καταγράφηκε το 2024.
Παράλληλα, οι ταξινομήσεις υβριδικών-ηλεκτρικών αυτοκινήτων συνέχισαν να αυξάνονται, φτάνοντας το 34,7% της αγοράς, ενώ το συνδυασμένο μερίδιο των βενζινοκίνητων και πετρελαιοκίνητων αυτοκινήτων υποχώρησε στο 37%, από 46,8% το προηγούμενο έτος.
Αναλυτικά, κατά τους πρώτους εννέα μήνες του 2025 ταξινομήθηκαν 1.300.188 νέα ηλεκτρικά αυτοκίνητα με μπαταρία. Τρεις από τις τέσσερις μεγαλύτερες αγορές της ΕΕ παρουσίασαν σημαντική αύξηση: η Γερμανία (+38,3%), το Βέλγιο (+12,4%) και η Ολλανδία (+3,9%). Αντίθετα, στη Γαλλία σημειώθηκε μικρή πτώση 0,2%, ενώ τον Σεπτέμβριο καταγράφηκε αύξηση 11,2% σε ετήσια βάση.
Οι νέες ταξινομήσεις υβριδικών-ηλεκτρικών αυτοκινήτων στην ΕΕ ανήλθαν σε 2.793.079 μονάδες, με σημαντική ανάπτυξη σε Γαλλία (+28,8%), Ισπανία (+28,1%), Γερμανία (+10,6%) και Ιταλία (+9,2%). Τα υβριδικά-ηλεκτρικά μοντέλα έφτασαν το 34,7% της συνολικής αγοράς.
Παράλληλα, οι ταξινομήσεις υβριδικών ηλεκτρικών αυτοκινήτων με δυνατότητα plug-in αυξήθηκαν στις 722.914 μονάδες, με αξιοσημείωτη άνοδο στις βασικές αγορές: Ισπανία (+105,2%), Γερμανία (+63,9%) και Ιταλία (+72,6%). Το μερίδιό τους διαμορφώθηκε στο 9%, από 6,9% το προηγούμενο έτος.
Τον Σεπτέμβριο του 2025, η ετήσια διακύμανση εμφάνισε αύξηση 20% για τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα με μπαταρία και 15,9% για τα υβριδικά-ηλεκτρικά, ενώ τα plug-in υβριδικά κατέγραψαν έβδομο διαδοχικό μήνα ισχυρής ανάπτυξης με αύξηση 65,4%.
Σημαντική μείωση παρουσιάζουν οι ταξινομήσεις βενζινοκίνητων αυτοκινήτων μέχρι τα τέλη Σεπτεμβρίου 2025, με πτώση 18,7% και όλες τις μεγάλες αγορές να καταγράφουν αρνητικά πρόσημα. Η Γαλλία σημείωσε τη μεγαλύτερη πτώση (-32,8%), ακολουθούμενη από τη Γερμανία (-23,5%), την Ιταλία (-16,6%) και την Ισπανία (-13,2%).
Συνολικά, οι νέες ταξινομήσεις βενζινοκίνητων αυτοκινήτων ανέρχονται σε 2.234.058 μονάδες, με το μερίδιο αγοράς να υποχωρεί στο 27,7% από 34,4% πέρυσι. Αντίστοιχα, τα πετρελαιοκίνητα αυτοκίνητα κατέγραψαν μείωση 24,7%, με αποτέλεσμα το μερίδιο αγοράς να διαμορφώνεται στο 9,3%. Η ετήσια μεταβολή τον Σεπτέμβριο του 2025 έδειξε μείωση 7,8% για τη βενζίνη και 14,3% για το ντίζελ.
Ο Ευρωπαϊκός Σύνδεσμος Κατασκευαστών Αυτοκινήτων (ACEA) εκπροσωπεί τους 16 μεγαλύτερους ευρωπαϊκούς κατασκευαστές αυτοκινήτων, βαν, φορτηγών και λεωφορείων, μεταξύ των οποίων οι BMW Group, Daimler Truck, Ferrari, Ford of Europe, Hyundai Motor Europe, Mercedes-Benz, Nissan, Renault Group, Stellantis, Toyota Motor Europe και Volkswagen Group.