ΓΔ: 2081.35 -0.09% Τζίρος: 47.38 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 13:28:59
Γυναικεία ρούχα βιτρίνας
Φώτο: Shutterstock

Πιέσεις στον κλάδο ένδυσης: Υποτονικές πωλήσεις και πτώση εξαγωγών στο 9μηνο

Ο κλάδος ένδυσης και κλωστοϋφαντουργίας παραμένει σε πίεση, με οριακή αύξηση λιανικών πωλήσεων και πτώση στις συνολικές εξαγωγές. Το υψηλό κόστος λειτουργίας και η συρρίκνωση του βαμβακιού επιβαρύνουν τις επιχειρήσεις που βασίζονται στην εγχώρια αγορά.

Σημαντικές πιέσεις εξακολουθεί να αντιμετωπίζει ο κλάδος ένδυσης και κλωστοϋφαντουργίας στην Ελλάδα, με τις λιανικές πωλήσεις στην εγχώρια αγορά να παραμένουν υποτονικές κατά το πρώτο εννεάμηνο του 2025. 

Αυτή η τάση προκαλεί ανησυχία σε χιλιάδες επιχειρήσεις που απευθύνονται αποκλειστικά σε εγχώριους καταναλωτές.

Σύμφωνα με τον γενικό διευθυντή του Συνδέσμου Επιχειρήσεων Πλεκτικής Ετοίμου Ενδύματος (ΣΕΠΕΕ), Θεόφιλο Ασλανίδη, οι λιανικές πωλήσεις διαμορφώθηκαν στα 2,68 δισ. ευρώ, σημειώνοντας οριακή αύξηση μόλις 0,6%. 

Η επίδοση αυτή είναι σαφώς χαμηλότερη από τον πληθωρισμό, γεγονός που παρατηρείται σταθερά τα τελευταία χρόνια.

Ο κ. Ασλανίδης επισημαίνει πως η αύξηση των τιμών οφείλεται κυρίως στο αυξημένο λειτουργικό κόστος, τις ακριβές πρώτες ύλες και το εργατικό δυναμικό. 

Αυτό το αρνητικό μείγμα επηρεάζει τόσο τις επιχειρήσεις που δραστηριοποιούνται στην Ελλάδα όσο και εκείνες που έχουν παραγωγικές μονάδες σε γειτονικές χώρες, όπως η Βουλγαρία, η Αλβανία και η Βόρεια Μακεδονία.

Όσον αφορά τις εξαγωγές, παρέμειναν στάσιμες κατά το ίδιο διάστημα, παρά τη βελτίωση που καταγράφηκε τους μήνες Μάιο και Ιούνιο. Όπως αναφέρει ο κ. Ασλανίδης, πολλές επιχειρήσεις κάνουν εξαγωγές, αλλά η βασική τους αγορά είναι η ελληνική. 

Οι εξαγωγικές επιχειρήσεις διακρίνονται σε δύο κατηγορίες: αυτές που παράγουν προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας για μεγάλα brands και τα ελληνικά brands που επεκτείνονται στο εξωτερικό. 

Ωστόσο, από τις περίπου 4.500-5.000 επιχειρήσεις του κλάδου, οι περισσότερες απευθύνονται αποκλειστικά στην εγχώρια αγορά, συμπεριλαμβανομένων μικρών εργαστηρίων.

Οι εξαγωγές ενδυμάτων διαμορφώθηκαν σταθερά στα 590 εκατ. ευρώ, ενώ συνολικά οι εξαγωγές της αλυσίδας ένδυσης - κλωστοϋφαντουργίας μειώθηκαν κατά 6,9%, φτάνοντας τα 1,15 δισ. ευρώ από 1,24 δισ. την αντίστοιχη περίοδο του 2024. 

Η μείωση αποδίδεται κυρίως στη συρρίκνωση των εξαγωγών βαμβακιού κατά 27,2%. Αντίθετα, οι εξαγωγές της κλωστοϋφαντουργίας σημείωσαν οριακή αύξηση 0,2%.

Οι εισαγωγές της αλυσίδας αυξήθηκαν κατά 5,6% και ανήλθαν σε 2,55 δισ. ευρώ. Ειδικότερα, οι εισαγωγές ενδυμάτων ενισχύθηκαν κατά 6,5%, φτάνοντας τα 1,98 δισ. ευρώ.

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Ρούχα σε κατάστημα
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Οι εισαγωγές από Κίνα αυξάνουν την πίεση στη βιομηχανία ένδυσης της ΕΕ

Η ενίσχυση των εισαγωγών ρούχων από την Κίνα κατά 17% το πρώτο εξάμηνο του 2025 αυξάνει τον ανταγωνισμό για την ευρωπαϊκή βιομηχανία ένδυσης, η οποία καταγράφει πτώση παραγωγής και εξαγωγών.
μηχάνημα κλωστοϋφαντουργίας επιλεκτός
ΔΙΕΘΝΗ

Η Διεθνής Αμνηστία καλεί εταιρείες ένδυσης να προστατεύσουν τα δικαιώματα εργαζομένων

Η Διεθνής Αμνηστία καλεί εταιρείες μόδας και κυβερνήσεις τεσσάρων ασιατικών χωρών να διασφαλίσουν τα δικαιώματα και αξιοπρεπείς μισθούς στους εργαζόμενους, με βάση εκθέσεις για εκτεταμένες παραβιάσεις και καταστολή σε εργοστάσια.
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Ανησυχητική υποχώρηση των εξαγωγών ένδυσης και κλωστών το 2024

Η μεγαλύτερη κάμψη σημειώθηκε στην κλωστοϋφαντουργία, με την αξία των ελληνικών εξαγωγών να συρρικνώνεται κατά 15,7% το 2024, ενώ για τα ενδύματα η μείωση άγγιξε το 11%. Μικρή άνοδος κατά 2,5% στις εγχώριες λιανικές πωλήσεις.