ΓΔ: 1985.52 0.18% Τζίρος: 198.73 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 17:25:00
Φώτο: Shutterstock

Μπόνους 310 εκατ. στον τζίρο των σούπερ μάρκετ από το lockdown

Ενισχυμένος είναι ο τζίρος των σουπερ μάρκετ κατά 310 εκατ. ευρώ σε σχέση με τα περσινά δεδομένα εξαιτίας της αυξημένης κίνησης που έχει καταγραφεί λόγω της πανδημίας του κορονοϊού.

Σε συνολικό τζίρο 1,68 δις ευρώ, ενισχυμένο κατά 310 εκατ. ευρώ, μεταφράζεται η «παρενέργεια» της πανδημίας COVID 19 στα σούπερ μάρκετ κατά την διάρκεια των 12 εβδομάδων, από την εμφάνιση του πρώτου κρούσματος στη χώρα μας έως και τις  17 Μαΐου, σύμφωνα με τα νέα στοιχεία που δημοσιοποίησε η IRI.

Η επίδοση στους τζίρους των 340 κατηγοριών που εξετάζει το δείγμα στο διάστημα των 12 εβδομάδων είναι αυξημένη κατά 22,7% σε σχέση με την αντίστοιχη περσινή περίοδο. Παρά τα διψήφια ποσοστά ανάπτυξης, η πορεία της κατανάλωσης εμφανίζει επιβράδυνση στις πρώτες δύο εβδομάδες του Μαΐου σε σχέση με τις προηγούμενες επιδόσεις του Απριλίου και του Μαρτίου. 

Σύμφωνα με τα στοιχεία της IRI η εβδομάδα 11-17 Μαΐου κατέγραψε αύξηση εσόδων 10,1% όταν τη προηγούμενη 4-10 Μαΐου η ανάπτυξη διαμορφώθηκε στο 19,4%. 

Ανά κατηγορία, στο διάστημα των 12 εβδομάδων τα προϊόντα καθαρισμού σπιτιού και προσωπικής υγιεινής εξακολουθούν να καταγράφουν τις υψηλότερες «αποδόσεις» με την αύξηση στους τζίρους τους να διαμορφώνεται σε 32,8% και 24,1% αντίστοιχα. Σε ό,τι αφορά στη κατηγορία των τροφίμων, το ποσοστό της αύξησης των εσόδων αγγίζει το 21%. Επισημαίνεται ότι η συμμετοχή των τροφίμων στο συνολικό τζίρο των συνολικά 340 εξεταζόμενων ταχυκίνητων κατηγοριών είναι σημαντική, αφού το 49% του δείγματος αφορά σε κωδικούς τροφίμων. 

Αναφορικά, τέλος, με την πορεία των εσόδων των ταχυκίνητων κατηγοριών από την αρχή του 2020 έως και τις 17 Μαΐου, δηλαδή σχεδόν πεντάμηνο, καταγράφει συνολική αύξηση 15,1%

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

super-market
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Έφυγε το πλαφόν στα περιθώρια κέρδους, έρχεται ανταγωνισμός στα ράφια

Ένταση του ανταγωνισμού στα σούπερ μάρκετ περιμένουν οι παράγοντες της αγοράς από σήμερα, καθώς καταργείται το πλαφόν στα κέρδη και απελευθερώνεται η τιμολογιακή πολιτική των επιχειρήσεων.
Ράφια σούπερ μάρκετ
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Τριπλάσια αύξηση πωλήσεων στα ελληνικά σούπερ μάρκετ από την Ευρώπη

Παρότι οι Έλληνες καταναλωτές δεν αισθάνονται πλούσιοι, ο τζίρος των σούπερ μάρκετ στη χώρα αυξήθηκε τον Μάρτιο του 2025 κατά 4,9% σε ετήσια βάση, τρεις φορές περισσότερο από τον μέσο όρο στην Ευρώπη, που ήταν μόλις 1,6%.
businessdaily-Super-Market
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

ΕΒΕΠ: Οι 9 τάσεις που θα χαρακτηρίσουν την ευρωπαϊκή αγορά λιανικού εμπορίου

Η λιανική αγορά στο τομέα των τροφίμων στην ΕΕ-27 καταγράφει συνεχή αύξηση στις πωλήσεις, παρά τις οικονομικές δυσκολίες και την ψυχολογική αβεβαιότητα που προκάλεσαν τα αμερικανικά τελωνειακά μέτρα ύψους 20%.
Ράφια σούπερ μάρκετ
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

«Καίνε» πάλι τους καταναλωτές τα τρόφιμα, σωτήρια η μείωση στο ελαιόλαδο

Σημαντικές ανατιμήσεις σε πολλές, βασικές κατηγορίες καταγράφονται τον Μάρτιο και ο πληθωρισμός θα είχε ξεφύγει πάλι, αν δεν υπήρχε η μεγάλη μείωση τιμών στο λάδι. Μεγάλες αυξήσεις από το 2010, δεν καλύφθηκαν από την αύξηση μισθών.