ΓΔ: 1970.41 -0.76% Τζίρος: 179.10 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 17:25:03
Μετρό Αθήνας τρένο
Το τρένο του Μετρό στην Αθήνα στο σταθμό Συντάγματος.

Ώρα αποφάσεων της κυβέρνησης για τη γραμμή 4 του μετρό

Εντός των επομένων ημερών ανακοινώνεται αν ο διαγωνισμός του 1,8 δισ. ευρώ θα προχωρήσει ή θα προκηρυχθεί νέος. Μεγάλη προσπάθεια από το υπουργείο Υποδομών για να μην καθυστερήσει άλλο το έργο.

Θέμα ημερών φαίνεται πως είναι η απόφαση της κυβέρνησης για την τύχη του διαγωνισμού του πρώτου τμήματος (Άλσος Βεϊκου – Γουδή) της γραμμής 4 του μετρό Αθήνας. Η απόφαση δε μπορεί παρά να είναι πολιτική και πιθανώς να ληφθεί σε ανώτατο κυβερνητικό επίπεδο, αφού ο διαγωνισμός έχει εμπλακεί σε δικαστική διαμάχη μεταξύ των δύο κοινοπραξιών που διεκδικούν το έργο των 1,8 δισ. ευρώ.

Πριν από λίγους μήνες, μια απόφαση του Συμβουλίου της Επικρατείας (ΣτΕ) αμφισβητούσε το σύνολο της τεχνικής αξιολόγησης από τις υπηρεσίες της Αττικό Μετρό. Χρειάστηκαν εβδομάδες παζαριών και συζητήσεων προκειμένου να ληφθεί οριστική απόφαση η οποία μάλλον θα δημοσιοποιηθεί την επόμενη εβδομάδα. Προς το παρόν στο υπουργείο κρατούν κλειστά τα χαρτιά τους. 

Στην κυβέρνηση, παρά τις δυσκολίες που δημιουργεί η απόφαση του ΣτΕ, επιχείρησαν να σώσουν το διαγωνισμό με το επιχείρημα πως πρέπει να προχωρήσει κάποιο μεγάλο έργο, ειδικά σε μια περίοδο που αναζητούνται λύσεις για την αντιμετώπιση της κρίσης. Ταυτόχρονα οι δύο ανταγωνιστικές κοινοπραξίες -στην πρώτη είναι επικεφαλής η ΑΚΤΩΡ και στη δεύτερη η ΑΒΑΞ- επιδιώκουν να προχωρήσει ο διαγωνισμός χωρίς ωστόσο να έχουν σταματήσει οι εκατέρωθεν προσφυγές. Σημειώνεται ότι ισχυρό δέλεαρ για τις εταιρείες είναι η προκαταβολή που προβλέπεται για την κατασκευή του έργου που φτάνει τα 130 εκατ. ευρώ.

Το πρώτο τμήμα της γραμμής 4 του μετρό Αθήνα δρομολογείται από τις αρχές της δεκαετίας. Μάλιστα το 2014, δηλαδή πριν από έξι χρόνια, είχε ανακοινωθεί πως ο διαγωνισμός προκηρύσσεται άμεσα. Τελικά προκηρύχθηκε πριν από δύο χρόνια και κόλλησε στις προσφυγές και σε άλλα ζητήματα. Ταυτόχρονα υπήρξε πρόβλημα με το διαγωνισμό για τις πρόδρομες εργασίες ώστε ο ανάδοχος της κύριας σύμβασης να μπορεί να προχωρήσει γρήγορα. 

Στην περίπτωση που αποφασιστεί η συνέχιση του διαγωνισμού, τότε θα υπάρξει νέα τεχνική αξιολόγηση των δύο προσφορών. Στη συνέχεια οι δύο κοινοπραξίες θα καταθέσουν δεσμευτική οικονομική προσφορά και ο φθηνότερος θα κερδίσει τη μεγαλύτερη σύμβαση δημοσίου έργου των τελευταίων ετών. Αν αποφασιστεί η επανάληψη του διαγωνισμού τότε το χρονοδιάγραμμα θα αλλάξει. Όμως, ούτως ή άλλως το έργο πάει για το επόμενο ΕΣΠΑ.

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Σταθμός μετρό Αθήνας
ΚΟΙΝΩΝΙΑ

Στον σταθμό Ευαγγελισμού φτάνει ο Μετροπόντικας τέλη 2025 με αρχές 2026

Το ΤΒΜ «Νίκη» αναμένεται να φτάσει στο σταθμό Γαλάτσι έως το τέλος του μήνα, όπου θα γίνουν εργασίες συντήρησης, και στη συνέχεια θα συνεχίσει προς τον Σταθμό Ελικώνος, με προορισμό να φτάσει εκεί μέσα στο καλοκαίρι.
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Προχωρά το «λίφτινγκ» στον ηλεκτρικό, ψάχνουν χρήμα για συρμούς μετρό

Πρόστιμο στην ισπανική εταιρεία που ανακαινίζει 14 συρμούς του ηλεκτρικού, παραδίδεται τον Σεπτέμβριο το πρότυπο βαγόνι. «Σαφάρι» για 300 εκατ., ώστε να μπουν 15 καινούργιοι συρμοί στις Γραμμές 2 και 3.
Train
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Αρχίζουν έλεγχοι... υγείας σε 40 πεζογέφυρες του μετρό από τη ΣΤΑΣΥ

Στο μικροσκόπιο η δομική υγεία γερασμένων πεζογεφυρών, συνολικού μήκους σχεδόν μισού χιλιομέτρου, στις γειτονιές της Αθήνας. Δεν έχει επιθεωρηθεί ως τώρα η μεταλλική πεζογέφυρα 43,5 μέτρων πάνω από τη Δουκίσσης Πλακεντίας.
Σταθμός Μετρό Αθήνας
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Μετρό: Έμειναν από... χρήμα οι επεκτάσεις για 800.000 νέους επιβάτες

Ακόμα και ο διαγωνισμός για το Ίλιον έχει βαλτώσει, ενώ εξετάζονται σενάρια επέκτασης στο Ελληνικό και στο κυβερνητικό πάρκο Υμηττού. Αγορές συρμών για τη γραμμή αεροδρομίου, αλλά σε μια τριετία.