ΓΔ: 1970.41 -0.76% Τζίρος: 179.10 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 17:25:03
Ethniki Odos-Attiki-apagoreysi fortigon
Shutterstock

Δύσκολο «σταυρόλεξο» η διπλή επέκταση της Αττικής Οδού

Αναβλήθηκαν για Δεκέμβριο οι προσφορές για επιλογή τεχνικού και οικονομικού συμβούλου. Προωθούνται ως δημόσια έργα οι επεκτάσεις προς Εθνική Οδό και Λ. Βουλιαγμένης.

Παράταση για τις 4 Δεκεμβρίου έδωσε το ΤΑΙΠΕΔ στην προθεσμία υποβολής προσφορών για τον χρηματοοικονομικό και τεχνικό σύμβουλο που θα αναλάβουν να σχεδιάσουν το διαγωνισμό για τη νέα σύμβαση παραχώρησης της Αττικής Οδού. Η υποβολή προσφορών είχε αρχικά προγραμματιστεί για σήμερα, ενώ χθες κατατέθηκαν κανονικά οι προσφορές για τη θέση του νομικού συμβούλου. 

Η παραχώρηση της Αττικής Οδού λήγει τον Οκτώβριο του 2024 και ο σχεδιασμός της νέας σύμβασης έχει γίνει αρκετά πολύπλοκος αφού η κυβέρνηση επιδιώκει να προχωρήσει ως δημόσια έργα δύο από τις επεκτάσεις του οδικού άξονα: Την επέκταση της Λεωφόρου Κύμης μέχρι την Εθνική Οδό Αθηνών – Θεσσαλονίκης και την επέκταση της δυτικής περιφερειακής Υμηττού μέχρι την Λεωφόρο Βουλιαγμένης.

Πρόκειται για επεκτάσεις, η υλοποίηση των οποίων θα κρίνει την κυκλοφορία της Αττικής Οδού, τα μελλοντικά έσοδα, κ.ο.κ.. και γι’ αυτό επηρεάζουν σημαντικά το σχεδιασμό του ΤΑΙΠΕΔ. Με την επέκταση της Λεωφ. Κύμης, για παράδειγμα, θα περιοριστεί σημαντικά η κυκλοφορία της Αττικής Οδού στο τμήμα από την Λεωφόρο Κηφισίας μέχρι τον κόμβο Μεταμόρφωσης. Σ’ αυτό το τμήμα υπάρχει σήμερα κυκλοφοριακή συμφόρηση κατά τις πρωινές και απογευματινές ώρες.

Στην κυβέρνηση υποστηρίζουν πως θέλουν να προχωρήσουν αυτόνομα τις δύο επεκτάσεις ώστε να εξασφαλίσουν πως δεν θα ενταχθούν μελλοντικά στη σύμβαση της Αττικής Οδού. Τα έσοδα από τη νέα, πολυετή, παραχώρηση του πλέον κερδοφόρου οδικού άξονα της χώρας θα πάνε για την αποπληρωμή του δημοσίου χρέους, με βάση δεσμεύσεις απέναντι στους δανειστές. Για το δημόσιο χρέος θα πάνε και τα έσοδα από τις νέες συμβάσεις παραχώρησης των υπολοίπων οδικών αξόνων, οι οποίες λήγουν, όμως, σε σχεδόν δυόμισι δεκαετίες από σήμερα. 

Αν και στο υπουργείο Υποδομών έχουν ανακοινώσει πως από τις αρχές του 2021 μπορεί να ξεκινήσει ο διαγωνισμός για την επέκταση της Λεωφόρου Κύμης μέχρι την εθνική οδό, μέχρι στιγμής φαίνεται πως θα υπάρξει κάποια καθυστέρηση. Πρόκειται για έργο που θεωρείται ώριμο αφού σχεδιάζεται εδώ και χρόνια, υπάρχουν απαλλοτριώσεις και έχει μελετηθεί το ενδεχόμενο υπογειοποίησης σε προβληματικά σημεία, όπου κάποιοι έκτισαν στις απαλλοτριωμένες ή προς απαλλοτρίωση εκτάσεις. 

Πολύ πιο δύσκολο είναι το σχέδιο για επέκταση της Δυτικής Περιφερειακής Υμηττού μέχρι την Λεωφόρο Βουλιαγμένης γιατί περιλαμβάνει μια μεγάλη αστική σήραγγα. Στο υπουργείο ανακοίνωσαν πως μπορεί να βάλουν στο ίδιο «πακέτο» και την αναβάθμιση της Λεωφόρου Βουλιαγμένης ώστε να γίνει ελεύθερη λεωφόρος, δηλαδή με συνεχή ροή κυκλοφορίας.

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Έσοδα 16 δισ. από τις ιδιωτικοποιήσεις: Οι τίτλοι τέλους για το ΤΑΙΠΕΔ

Κλείνει ο κύκλος του ΤΑΙΠΕΔ, θα απορροφηθεί από το Υπερταμείο στις αρχές του 2025. Ρεκόρ εσόδων 4,18 δισ. το 2024 χάρη στην Αττική Οδό, ενώ θα εισπραχθούν 1,88 δισ. το 2025. Ποιες μετοχές κατέχει το ΤΑΙΠΕΔ.
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Περνά σε ιδιώτες το λιμάνι του Λαυρίου, ποιοι είναι οι ενδιαφερόμενοι

Αποφάσεις για πώληση του 51% ή 67% των μετοχών θα λάβει το ΤΑΙΠΕΔ. Επενδυτικό ενδιαφέρον κυρίως από εταιρείες κρουαζιέρας, όπως η MSC Cruises. Προχωρά η σύμβαση ΣΔΙΤ για τις φυλακές Κορυδαλλού, εκτιμώμενης αξίας 617 εκατ.
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Η μεγάλη «μάχη» για την Αττική Οδό και πώς θα αυξηθούν τα διόδια

Αύριο κατατίθενται στο ΤΑΙΠΕΔ οι προσφορές από ισχυρά σχήματα ξένων και ελληνικών ομίλων, αναμένεται ρεκόρ τιμήματος σε ιδιωτικοποίηση με περισσότερα από 2 δισ. Τι προβλέπει η σύμβαση για τα διόδια.
Χρηματιστήριο Αθηνών κτήριο
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Σε fast track οι ιδιωτικοποιήσεις, κίνητρα για αναβάθμιση του ΧΑ

Ρυθμίσεις από τον Κ. Χατζηδάκη για διευκόλυνση των νέων εκδόσεων και ενίσχυση των συναλλαγών. Φοροελαφρύνσεις για τους αποταμιευτές σε έντοκα και ομόλογα.. «Γκάζι» στην πώληση ελληνικών assets με στόχο υψηλά τιμήματα.
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Επιτάχυνση ιδιωτικοποιήσεων το 2023 με τετραπλάσια έσοδα από το 2022

Μόλις 516 εκατ. ευρώ εισπράχθηκαν το 2022, ενώ τον επόμενο χρόνο οι εισπράξεις θα είναι τετραπλάσιες, πλησιάζοντας τα 2 δισ. Στα 11 χρόνια ζωής του ταμείου έχουν υλοποιηθεί 55 έργα, έχουν εισπραχθεί 8,2 δισ. και αναμένονται άλλα 3,3 δισ.