ΓΔ: 1985.52 0.18% Τζίρος: 198.73 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 17:25:00
Φώτο: Shutterstock

Νίκος Ταχιάος: Έχουμε έλλειμμα προσωπικού, χρειαζόμαστε μηχανικούς

Την πεποίθησή του πως όλα τα μεγάλα έργα που προχωρούν αυτήν την περίοδο θα ολοκληρωθούν παρά τις μεγάλες προκλήσεις εξέφρασε ο υφυπουργός Υποδομών.

Τις προτεραιότητες αλλά και τις προκλήσεις υλοποίησης των μεγάλων έργων στη χώρα περιέγραψαν ο υφυπουργός Υποδομών κ. Νίκος Ταχιάος, ο πρόεδρος της ΓΑΙΑΟΣΕ κ. Κώστας Κεσεντές, ο διευθύνων σύμβουλος της ΕΤΒΑ ΒΙΠΕ κ. Θανάσης Ψαθάς και ο Εντεταλμένος Σύμβουλος του ΤΑΙΠΕΔ κ. Πάνος Σταμπουλίδης κατά τη συζήτηση με τίτλο «Τα έργα που αλλάζουν τη χώρα» στο πλαίσιο του 1ου Growthfund Summit.

Την πεποίθησή του πως όλα τα μεγάλα έργα που προχωρούν αυτήν την περίοδο θα ολοκληρωθούν παρά τις μεγάλες προκλήσεις εξέφρασε ο υφυπουργός Υποδομών, Νίκος Ταχιάος. «Έχουμε έλλειμμα προσωπικού. Χρειαζόμαστε μελετητές και δεν έχουμε. Χρειαζόμαστε μηχανικούς και δεν έχουμε. Το ίδιο συμβαίνει και με τους τεχνίτες και τους ανειδίκευτους εργάτες. Θα βρούμε λύσεις. Χρειάζονται όμως ρηξικέλευθες λύσεις για να ξεπεράσουμε αυτά προβλήματα», τόνισε, συμπληρώνοντας πως αυτές οι λύσεις θα πρέπει να είναι σε συνεργασία με τον ιδιωτικό τομέα και να έχουν διάρκεια. «Θέλουμε μόνιμες λύσεις και όχι σπασμωδικές κινήσεις», υπογράμμισε. 

Σύμφωνα με τον κ. Ταχιάο βασική προτεραιότητα είναι η Αττική Οδός που φτάνει στα όρια της. «Είναι πολύ σημαντικό είναι προχωρήσει όσο το δυνατόν γρηγορότερα η νέα παραχώρηση. Έχουν κατατεθεί πρότυπες προτάσεις, αλλά πρέπει να πούμε πως τα οδικά έργα στην Αττική δεν είναι επιλέξιμα στο νέο ΕΣΠΑ, κατά συνέπεια θα πρέπει να απευθυνθούμε στον ιδιωτικό τομέα για να βρούμε λύσεις χρηματοδότησης», σημείωσε. Ανέφερε ότι είναι πολύ σημαντικό στοίχημα και η ολοκλήρωση της παραχώρησης της Εγνατίας Οδού. 

Μιλώντας για την αξιοποίηση της σιδηροδρομικής ακίνητης περιουσίας ο διευθύνων σύμβουλος της ΓΑΙΑΟΣΕ, κ. Κώστας Κεσεντές ανέφερε πως αυτή δεν είναι απλά μια άσκηση real estate αλλά έχει και ως σκοπό την δημιουργία αξίας στο πλαίσιο της βιώσιμης ανάπτυξης. Ο κ. Κεσεντές είπε πως το Θριάσιο Εμπορευματικό Κέντρο είναι στο τελικό στάδιο για την ενεργοποίηση της παραχωρησιούχου κοινοπραξίας, ενώ ακολουθεί και η δημιουργία ενός πράσινο πολυτροπικού εμπορευματικού κέντρου στο πρώην στρατόπεδο Γκόνου στη Θεσσαλονίκη. 

Τα 2,7 δισ. ευρώ έχουν σε φτάσει σε αξία τα έργα που έχει αναλάβει να ωριμάσει η Μονάδα Συμβάσεων Στρατηγικής Σημασίας του ΤΑΙΠΕΔ, μετά από τις τελευταίες προσθήκες έργων όπως το αλλάζω συσκευή στη βιομηχανία, η αναβάθμιση της βιομηχανίας κ.α. ανέφερε ο εντεταλμένος σύμβουλος του Ταμείου, κ. Πάνος Σταμπουλίδης. «Αιχμή του δόρατος είναι το πρόγραμμα ΑΙΓΙΣ που έχουμε ολοκληρώσει το 95% του προγράμματος που χρηματοδοτείται από το Ταμείο Ανάκαμψης. Τρέχουμε σε όλη τη χώρα αναβαθμίσεις σε 88 νοσοκομεία και 156 κέντρα υγείας», τόνισε ο κ. Σταμπουλίδης

Στο επενδυτικό πλάνο αναβάθμισης 14  βιομηχανικών πάρκων, ύψους 55 εκατ. ευρώ με χρηματοδότηση από το Ταμείο Ανάκαμψης αναφέρθηκε ο διευθύνων σύμβουλος της ΕΤΒΑ ΒΙΠΕ, κ. Θανάσης Ψαθάς εκτιμώντας πως σύντομα θα υποβληθούν και άλλες προτάσεις είτε για νέα επιχειρηματικά πάρκα, είτε για επέκταση υφιστάμενων με στόχο το επενδυτικό πρόγραμμα να φτάσει τα 100 εκατ. ευρώ. «Οι βιομηχανικές περιοχές μετρούν τα χρόνια τους και οι υποδομές του είναι γερασμένες, για αυτό χρειάζονται σημαντικές επενδύσεις», ανέφερε χαρακτηριστικά. 

Τον συντονισμό της συζήτησης έκανε ο κ. Νίκος Φιλιππίδης, Δημοσιογράφος MEGA TV, Ot.gr & Σύμβουλος Έκδοσης ΟΤ.

 

 

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Γιατί βγαίνει προς πώληση η Αττική Οδός χωρίς τις τρεις επεκτάσεις

«Κλείδωσε» η απόφαση της κυβέρνησης να μην περιληφθούν στη σύμβαση παραχώρησης που θα βγει σε διαγωνισμό από το ΤΑΙΠΕΔ οι υποχρεώσεις κατασκευής επεκτάσεων σε Λαύριο, Ραφήνα, Λ. Βουλιαγμένης. Στόχος το υψηλό τίμημα, ακόμη και 2 δισ. ευρώ.
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Μαίνεται ο «εμφύλιος» του υπ. Υποδομών με το ΤΑΙΠΕΔ για την Αττική Οδό

«Σέρνονται» οι διαδικασίες την επέκταση της σύμβασης παραχώρησης και τα μεγάλα έργα επεκτάσεων, καθώς στην κυβέρνηση δεν έχει ξεκαθαρίσει ακόμη αν έχει τον τελευταίο λόγο το ΤΑΙΠΕΔ ή το υπουργείο Υποδομών.
Αεροφωτογραφία οδικού κόμβου
ΠΟΛΙΤΙΚΗ

Νέα έξοδος στην Αττική Οδό σχεδιάζεται στην περιοχή της Μεταμόρφωσης

Το υπουργείο Υποδομών επικεντρώνεται στην αποσυμφόρηση της Αττικής Οδού και της Λεωφόρου Κηφισού, με όλες τις πλευρές να συζητούν βελτιωτικές προτάσεις, όπως ανέφερε ο Γ. Περιστέρης της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ.
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Έσοδα 16 δισ. από τις ιδιωτικοποιήσεις: Οι τίτλοι τέλους για το ΤΑΙΠΕΔ

Κλείνει ο κύκλος του ΤΑΙΠΕΔ, θα απορροφηθεί από το Υπερταμείο στις αρχές του 2025. Ρεκόρ εσόδων 4,18 δισ. το 2024 χάρη στην Αττική Οδό, ενώ θα εισπραχθούν 1,88 δισ. το 2025. Ποιες μετοχές κατέχει το ΤΑΙΠΕΔ.
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Σταϊκούρας: Η νέα Αττική Οδός είναι γεγονός και πραγματικότητα

«Την περασμένη Παρασκευή, το Ελληνικό Δημόσιο εισέπραξε 3,27 δισ. ευρώ, ενώ ο Παραχωρησιούχος θα αποδίδει, ετησίως, στο ΤΑΙΠΕΔ ποσοστό 9,3% επί των πάσης φύσεως εσόδων από την εκμετάλλευση του αυτοκινητοδρόμου» ανέφερε ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών.
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Παράδοση της Αττικής Οδού στον νέο παραχωρησιούχο στις 6 Οκτωβρίου 2024

Οι αρμόδιες Διευθύνσεις του υφιστάμενου και του νέου παραχωρησιούχου βρίσκονται ήδη, το τελευταίο διάστημα, σε απευθείας συνεργασία για την ομαλή ολοκλήρωση της διαδικασίας, υπό τις κατευθύνσεις Ελληνικού Δημοσίου – ΤΑΙΠΕΔ.