ΓΔ: 1972.36 -0.16% Τζίρος: 17.99 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 11:08:33
Εργάτης κατασκευών εργοτάξιο
Φωτογραφία Shutterstock

Παρέλαση... συμβούλων στα μεγάλα έργα με αμοιβές 140 εκατ. ευρώ

Στα τελικά στάδια οι δύο διαγωνισμοί του υπουργείου Υποδομών με συνολικό προϋπολογισμό που ξεπερνά τα 90 εκατ. ευρώ, ενώ προκηρύσσεται και ο διαγωνισμός για τεχνικό σύμβουλο της ΕΡΓΟΣΕ.

Εντός των ημερών προκηρύσσεται ο μεγάλος διαγωνισμός για τον τεχνικό σύμβουλο της ΕΡΓΟΣΕ, προϋπολογισμού 42 εκατ. ευρώ. Πρόκειται για τον τρίτο από τους διαγωνισμούς τεχνικών συμβούλων που βρίσκονται σε εξέλιξη αυτή την περίοδο και είναι συνολικού ύψους κοντά στα 140 εκατ. ευρώ. 

Στόχος της διοίκησης της ΕΡΓΟΣΕ είναι να επιλέξει σύμβουλο ο οποίος θα αναλάβει να συμμαζέψει πλήθος εργολαβιών στο σιδηροδρομικό δίκτυο που έχουν αρχίσει εδώ και χρόνια, χωρίς να τελειώνουν ποτέ! Τα έργα για τα οποία ο σύμβουλος καλείται να παράσχει υπηρεσίες επιμερίζονται σε δύο βασικές κατηγορίες:

α) Έργα εν εξελίξει. Πρόκειται για συγχρηματοδοτούμενα έργα που είτε έχουν υλοποιηθεί κατά ένα ποσοστό και βρίσκονται εν γένει σε εξέλιξη, είτε έχουν ολοκληρωθεί ως κύρια έργα και εκκρεμούν τυχόν εγκεκριμένες (αλλά και υπό έγκριση) συμπληρωματικές συμβάσεις.

β) Νέα έργα προς δημοπράτηση ενταγμένα ή υπό ένταξη για χρηματοδότηση. Πρόκειται για συγχρηματοδοτούμενα έργα ενταγμένα για χρηματοδότηση από το επιχειρησιακό πρόγραμμα ΥΜΕΠΕΡΑΑ του ΕΣΠΑ ή προς ένταξη από διάφορους φορείς χρηματοδότησης.

Σε πιο προχωρημένο στάδιο είναι οι άλλοι δύο διαγωνισμοί για τεχνικούς συμβούλους καθώς έχουν ήδη υποβληθεί προσφορές. Στον διαγωνισμό του υπουργείου Υποδομών μέσω του οποίου θα υπογραφούν συμβάσεις – πλαίσιο με τρεις τεχνικούς συμβούλους που θα συνδράμουν στο σχεδιασμό και παρακολούθηση της υλοποίησης έργων, ύψους 46,5 εκατ. ευρώ, κατατέθηκαν πέντε προσφορές. 

Πρόκειται για την κοινοπραξία AECOM – OMEK – ΔΡΟΜΟΣ, την κοινοπραξία ΗΙLL International – NAMA – CONCEPT – ΛΔΚ – ΤΡΕΚ – ΣΑΜΑΡΑΣ, την PLANET (με δάνεια εμπειρία από ΙLF AUSTRIA – DENCO – ΣΟΦΙΟΣ – ΚΙΩΝ – ΕΜΠΕΙΡΙΑ – ΟΜΕΤΕ – ΓΕΩΣΥΣΤΑ – ΤΣΑΚΟΥΜΗΣ – ΕΥΡΩΣΥΜΒΟΥΛΟΙ), την κοινοπραξία ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ - ΕΝVIROPLAN (με δάνεια εμπειρία από EUROPEAN PROFILES) και την Salfo (με δάνεια εμπειρία από Ζ&Α και SYSTEMA). 

Ο διαγωνισμός του υπουργείου πέρασε από το στάδιο της τεχνικής αξιολόγησης όπου την υψηλότερη βαθμολογία πήρε η Salfo, με δεύτερη την Planet και τρίτη την κοινοπραξία υπό την Hill International. Μετά το άνοιγμα των οικονομικών προσφορών επικράτησαν οι τρεις συγκεκριμένοι διεκδικητές με τους οποίους και θα υπογραφούν συμφωνίες πλαίσιο. Η οικονομική προσφορά είχε πάντως βαρύτητα μόνο 15% στην επιλογή των τριών τεχνικών συμβούλων με τους οποίους θα συνεργαστεί το υπουργείο Υποδομών.

Εντός των ημερών αναμένεται να ανοίξουν οι τεχνικές προσφορές των τεσσάρων διεκδικητών της σύμβασης, ύψους 44 εκατ. ευρώ, για την παροχή υπηρεσιών τεχνικού συμβούλου στην Αττικό Μετρό για τη γραμμή 4 του μετρό Αθήνας. Ενδιαφέρον εκδήλωσαν η κοινοπραξία Salfo - ΕGIS RAILWAY, η κοινοπραξία ΑECOM LIMITED - ARTELIA SAS, η κοινοπραξία Hill International - NAMA Σύμβουλοι Μηχανικοί – Concept Σύμβουλοι Μηχανικοί και η κοινοπραξία INDRA SISTEMAS S.E.- SENER INGENIERA SISTEMAS S.E.- ADT ΩΜΕΓΑ ΑΤΕ.

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

odos_pyrgos
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Τρέχουν οι εξελίξεις στα μεγάλα οδικά έργα, με αφετηρία το Πάτρα - Πύργος

«Κορδέλες» στο Πάτρα - Πύργος, παράδοση της Εγνατίας Οδού ως το τέλος του έτους, ενώ για το πρώτο εξάμηνο του 2026 βάζει πλώρη η ολοκλήρωση του Ε65. Εντός του 2025 ο διαγωνισμός για τον τριπλό κόμβο Σκαραμαγκά.
Κυριάκος Μητσοτάκης πορτραίτο
ΕΠΙΜΟΝΟΣ ΚΗΠΟΥΡΟΣ

Φυγή Μητσοτάκη προς τα μπρος, on line καζίνο από Regency και πόλεμος στο Ελληνικό

Η διαφυγή της κυβέρνησης από τον ΟΠΕΚΕΠΕ, άδεια στη Regency για ψηφιακό καζίνο, τα ATM της Attica Bank, οι μεγάλοι που διεκδικούν τις φοιτητικές εστίες στη Μακεδονία, τα θαλάσσια πάρκα και οι Τούρκοι και πόλεμος γειτόνων στο Ελληνικό.
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Ανεβάζει τον πήχη η ΑΒΑΞ για EBITDA, καθαρά κέρδη και μερίσματα

Στα 150 εκατ. ο στόχος για τα EBITDA το 2029, σημαντική άνοδος καθαρών κερδών το 2024 και αύξηση μερίσματος. Πώς προχωρούν τα έργα που υλοποιεί η εταιρεία, οι καθυστερήσεις σε μετρό και Ελληνικό. Οι νέες πηγές εσόδων.