ΓΔ: 1970.41 -0.76% Τζίρος: 179.10 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 17:25:03
Endysi, Rouxa, Lianiki
Πηγή: Unsplash

Άνοδος 20% για τις εξαγωγές ελληνικών ρούχων, ανήλθαν στα 852 εκατ.

Οι εγχώριες λιανικές πωλήσεις ενδυμάτων, κατέγραψαν άνοδο 23,9% στο εννεάμηνο φέτος, έναντι του αντίστοιχου περσινού διαστήματος και ανήλθαν σε 1,85 δισ. ευρώ, με την μεγαλύτερη αύξηση να καταγράφεται το πρώτο τρίμηνο.

Θετική καταγράφεται η πορεία του κλάδου της αλυσίδας ένδυσης-κλωστοϋφαντουργίας στο εννεάμηνο φέτος στη χώρα μας, έναντι της αντίστοιχης περσινής περιόδου, αν και τόσο οι λιανικές πωλήσεις, όσο και οι εξαγωγές, εμφανίζουν σημάδια κάμψης μετά το καλοκαίρι. Η κάμψη αυτή, όπως αναφέρει σε σημερινή ανακοίνωσή του ο Σύνδεσμος Επιχειρήσεων Πλεκτικής και Ετοίμου Ενδύματος Ελλάδας (ΣΕΠΕΕ), αποδίδεται στον πληθωρισμό που επηρεάζει αρνητικά την κατανάλωση ειδών μόδας σε όλες τις ευρωπαϊκές αγορές.

Ειδικότερα, οι εξαγωγές της αλυσίδας ένδυσης - κλωστοϋφαντουργίας στο εννεάμηνο φέτος, σε σχέση με την αντίστοιχη περσινή περίοδο, «έτρεξαν» με θετικό ρυθμό της τάξης του 17,4% και ανήλθαν σε 1,65 δισ. ευρώ από 1,4 δισ. ευρώ. Οι εξαγωγές ενδυμάτων σημείωσαν άνοδο 20% και ανήλθαν σε 852 εκατ. ευρώ, και αυτές της κλωστοϋφαντουργίας παρουσίασαν αύξηση 29%, στα 431 εκατ. ευρώ. Μικρή αύξηση κατά 1,2% εμφάνισαν στο προαναφερόμενο διάστημα οι εξαγωγές του πρωτογενούς τομέα, του βαμβακιού και ανήλθαν σε 360 εκατ. ευρώ.

Οι εγχώριες λιανικές πωλήσεις ενδυμάτων, κατέγραψαν άνοδο 23,9% στο εννεάμηνο φέτος, έναντι του αντίστοιχου περσινού διαστήματος και ανήλθαν σε 1,85 δισ. ευρώ και όπως υπογραμμίζει ο ΣΕΠΕΕ στην ανακοίνωσή του, η σημαντική τους αύξηση κατά 54% στο πρώτο τρίμηνο φέτος, σε σχέση με αυτό του 2021, είναι συνέπεια του ότι πέρυσι τα καταστήματα για μεγάλο διάστημα ήταν κλειστά. Συγκρίνοντας δε, το δεύτερο τρίμηνο του 2022, με αυτό το 2021, η αύξηση των λιανικών πωλήσεων παρουσιάζει θετική ποσοστιαία μεταβολή κατά 23,2% και διαμορφώνεται στο +6,7% στο τρίτο τρίμηνο.

Ο δε δείκτης παραγωγής, σύμφωνα με τον σύνδεσμο, στην ένδυση εμφάνισε αύξηση 16,1%, ενώ στην κλωστοϋφαντουργία υποχώρησε ελαφρά σε ποσοστό 0,7%. Μεγάλη αύξηση σημείωσαν και οι εισαγωγές της αλυσίδας ένδυσης και κλωστοϋφαντουργίας, με τις πρώτες να παρουσιάζουν ποσοστιαία μεταβολή κατά 36,5% και τις δεύτερες να εμφανίζουν άνοδο κατά 36,7%. Συνολικά διαμορφώθηκαν στα 2 δισ. ευρώ στο εννεάμηνο φέτος, συγκριτικά με το ίδιο διάστημα πέρυσι.

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

katastimata-H&M
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Όμιλος H&M: «Βουτιά» 52% έκαναν τα κέρδη το πρώτο τρίμηνο 2025

Τα καθαρά κέρδη του ομίλου υποχώρησαν περισσότερο από 50% σε σχέση με πέρσι, ενώ οι πωλήσεις του αυξήθηκαν μόλις κατά 3% σε ετήσια βάση. Στην Ελλάδα προωθείται η ανακαίνιση δύο εμβληματικών καταστημάτων.
Vakko
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Vakko: Ο τουρκικός όμιλος ένδυσης έκανε... απόβαση στην ελληνική αγορά

Ο τουρκικός όμιλος ένδυσης Vakko διαθέτει 180 καταστήματα στην Τουρκία και έκανε στην Ελλάδα το πρώτο βήμα επέκτασης στο εξωτερικό. Διαθέτει ενδύματα, υποδήματα και αξεσουάρ υψηλής ποιότητας.
Under-Armour-fais-group
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Με ισχυρά brands και ακίνητα αξίας εισέρχεται στο ΧΑ ο όμιλος Fais

Τουλάχιστον 50 νέα σημεία πώλησης θα λειτουργήσουν από τον όμιλο μέχρι το 2030. Οι πωλήσεις εκτιμάται ότι θα αυξηθούν στα 215 εκατ ευρώ. Μέρισμα στους μετόχους με... το «καλημέρα» της εισόδου στο ΧΑ.