ΓΔ: 1970.41 -0.76% Τζίρος: 179.10 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 17:25:03
Λιμάνι Αλεξανδρούπολης αεροφωτογραφία
Φωτο: Shuttrstock

Έργα στρατηγικής σημασίας 23 εκατ. για το λιμάνι της Αλεξανδρούπολης

Στόχος των έργων να αναδειχθεί το λιμάνι σε κορυφαίο εφοδιαστικό-μεταφορικό κρίκο όχι μόνο της ελληνικής, αλλά κυρίως της νοτιοανατολικής Ευρώπης, σύμφωνα με τις δεσμεύσεις της κυβέρνησης.

Αποκατάσταση βαθών και υποδομές περιλαμβάνονται στα έργα ύψους 23 εκατ. ευρώ που θα πρέπει να υλοποιηθούν στο λιμάνι της Αλεξανδρούπολης και στα οποία άναψε το «πράσινο φως» η Κυβερνητική Επιτροπή.

Ο λιμένας, πρόσφατα εντάχθηκε στο Διευρωπαϊκό Δίκτυο Μεταφορών, προκειμένου να αναδειχθεί σε κορυφαίο εφοδιαστικό-μεταφορικό κρίκο όχι μόνο της ελληνικής, αλλά κυρίως της νοτιοανατολικής Ευρώπης, σύμφωνα με τις δεσμεύσεις της κυβέρνησης.

Συγκεκριμένα στο πλαίσιο αναθεώρησης του Μηχανισμού Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας το υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, ως αρμόδιος φορέας πολιτικής, πρότεινε τα εξής έργα :

  • Την αποκατάσταση βαθών / εκβάθυνση λιμενολεκάνης λιμένα Αλεξανδρούπολης και διαύλου μήκους 2,5 km, προϋπολογισμού 18,5 εκ. ευρώ.
  • Η διατήρηση του βάθους της λιμενολεκάνης στα 12,00 μέτρα θεωρείται αναγκαία συνθήκη και άμεση προτεραιότητα για την ασφαλή και πλήρη λειτουργία και εκμετάλλευση του νέου εμπορικού προβλήτα (ΣΕΜΠΟ).
  • Την οδική σύνδεση της νέας Περιφερειακής Οδού Αλεξανδρούπολης με τις υφιστάμενες λιμενικές εγκαταστάσεις, προϋπολογισμού 4,5 εκ. ευρώ.

Η κατασκευή του συγκεκριμένου οδικού κλάδου είναι η άμεσης προτεραιότητας απαιτούμενη οδική υποδομή για την εκτροπή της εμπορικής κίνησης του λιμένα (που αυτή τη στιγμή εξυπηρετείται από το αστικό οδικό δίκτυο, με ότι αυτό συνεπάγεται σε επίπεδο οχλήσεων) απ' ευθείας προς την Εγνατία Οδό, δια μέσου του νέου, ανατολικού κλάδου της Περιφερειακής Οδού Αλεξανδρούπολης.

Σύμφωνα με την απόφαση της Κυβερνητικής Επιτροπής τα παραπάνω έργα εντάχθηκαν στο Αναπτυξιακό Πρόγραμμα Συμβάσεων Στρατηγικής Σημασίας σύμφωνα με το ν. 4799/2021.

Το ΤΑΙΠΕΔ σε συνεργασία με το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών και το υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής θα αναλάβει την υλοποίηση των ανωτέρω έργων, δεδομένου ότι τα έργα αυτά έχουν εμβληματικό χαρακτήρα και υψηλή προστιθέμενη αξία για την εθνική αλλά και την τοπική οικονομία και κοινωνία.

Σημειώνεται ότι παράλληλα έχει προωθηθεί η χρηματοδότηση επιπλέον δύο έργων μέσω του Περιφερειακού Προγράμματος Αν. Μακεδονίας & Θράκης σε συνεργασία με την Γενική Γραμματεία ΕΣΠΑ και συγκεκριμένα με τον Γενικό Γραμματέα Δημήτρη Σκάλκο

Τα έργα αυτά αφορούν :

α) Την αντικατάσταση και εγκατάσταση φωτισμού και εγκαταστάσεων Η/Μ και

β) Την προμήθεια ανυψωτικών μηχανημάτων.

Τέλος, αξίζει να σημειωθεί πως η Γενική Γραμματεία Λιμένων, Λιμενικής Πολιτικής και Ναυτιλιακών Επενδύσεων ολοκλήρωσε την διαδικασία απαλλοτρίωσης περίπου 200 στρεμμάτων της χερσαίας ζώνης του λιμένα Αλεξανδρούπολης, ύψους 4,5 εκατ.ευρώ, επιλύοντας έτσι μια εκκρεμότητα που ταλάνιζε για 30 και πλέον χρόνια την τοπική κοινωνία της Αλεξανδρούπολης. 

Στην συνεδρίαση της Κυβερνητικής Επιτροπής εκ μέρους του Υπουργείου Ναυτιλίας συμμετείχαν ο Υπουργός Ναυτιλίας & Νησιωτικής Πολιτικής Γιάννης Πλακιωτάκης και ο Γενικός Γραμματέας Λιμένων, Λιμενικής Πολιτικής & Ναυτιλιακών Επενδύσεων Ευάγγελος Κυριαζόπουλος.

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Παναγιώτης Αναστασόπουλος ΟΛΠΑ
ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ

Π. Αναστασόπουλος (Λιμάνι Πάτρας): Συζητάμε σήμερα τα αυτονόητα του 1930

Αδιανόητο να συζητάμε το 2025 για υποδομές που ήταν αυτονόητες το 1930, τονίζει ο διευθύνων σύμβουλος του Οργανισμού Λιμένος Πάτρας, Π. Αναστασόπουλος. Η σημασία των επενδύσεων στο λιμάνι για την ανάπτυξη της Πάτρας και της περιοχής.
OLTH, Thessaloniki, Limania
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

ΟΛΘ: Γιατί οι επενδυτές «ανακαλύπτουν» το λιμάνι της Θεσσαλονίκης

Ιστορικές επιδόσεις το 2024, μερισματική απόδοση 6,6% και έγκριση του Master Plan για να προχωρήσουν οι βαλτωμένες επενδύσεις, που θα φέρουν τον ΟΛΘ μπροστά από τα άλλα λιμάνια των Βαλκανίων.
OLTH, Thessaloniki, Limania
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Αναγκαία η παράταση της σύμβασης του ΟΛΘ για τις υποχρεωτικές επενδύσεις

Αναφορικά με τη μείωση εσόδων του ΟΛΘ, ο υφυπουργός Ναυτιλίας Σ. Γκίκας σημείωσε πως θα πρέπει να συνεκτιμηθούν οι διαδοχικές παγκόσμιες κρίσεις που δεν επέτρεψαν να υπάρξουν τα αναμενόμενα κέρδη.
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Τα έξι σχήματα που περνάνε στην επόμενη φάση για το λιμάνι του Λαυρίου

Το Λαύριο αποτελεί το τρίτο μεγαλύτερο λιμάνι της Αττικής και λόγω της εγγύτητάς του με δημοφιλείς τουριστικούς προορισμούς, προσφέρεται για ανάπτυξη δραστηριοτήτων κρουαζιέρα και ελλιμενισμός σκαφών αναψυχής.
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Επενδυτής στο λιμάνι του Λαυρίου, έργα αναβάθμισης σε Ραφήνα και Σούδα

Μικρή παράταση στην υποβολή ενδιαφέροντος για το λιμάνι του Λαυρίου έδωσε το ΤΑΙΠΕΔ, ενώ δρομολογεί την ανάπτυξη και επέκταση του λιμανιού της Ραφήνας. Σημαντικά έργα και στο λιμάνι της Σούδας.