ΓΔ: 2104.74 0.67% Τζίρος: 178.44 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 17:25:00
Φωτο: Shutterstock

Βελτιωμένες οι επιδόσεις της ελληνικής ναυτιλίας το 2022

Καθώς αυξάνονται οι πιέσεις στη ναυτιλία για την υιοθέτηση κριτηρίων βιωσιμότητας, ιδιαίτερα από την πλευρά των επενδυτών, η PwC διαπίστωσε την ανάγκη λήψης μέτρων από τις ναυτιλιακές εταιρείες σχετικά με την ESG Reporting στρατηγική τους.

Οι οικονομικές επιπτώσεις στη ναυτιλία μετά την πανδημία και σε σχέση με τις γεωπολιτικές εξελίξεις, εξετάστηκαν στην ετήσια εκδήλωση της PwC Ελλάδας. Τουλάχιστον, 120 στελέχη της ναυτιλίας αντάλλαξαν απόψεις αναφορικά με τις εξελίξεις στον κλάδο, τις αναδυόμενες λογιστικές και χρηματοοικονομικές προκλήσεις αλλά και τις νέες τάσεις της αγοράς.

Ο Σωκράτης Λεπτός-Μπούρτζη, Partner στην PwC Ελλάδας και Global Shipping & Ports Leader στο παγκόσμιο δίκτυο της PwC, αναφέρθηκε στις οικονομικές επιδόσεις της ναυτιλίας το 2022, οι οποίες στην πλειονότητά τους ήταν σαφώς βελτιωμένες συγκριτικά με το 2021, παρά τις επιπτώσεις της πανδημίας και τις γεωπολιτικές συγκρούσεις.

Ο ίδιος εστίασε σε ορισμένες από τις προκλήσεις που καλείται να αντιμετωπίσει ο ναυτιλιακός κλάδος, όπως ο πληθωρισμός, η αύξηση των επιτοκίων και η παρακολούθηση των επιβεβλημένων κυρώσεων σε φορτία και επιχειρήσεις που συνδέονται με τη Ρωσία, αλλά και στην ιδιαίτερη προσοχή που θα πρέπει οι επιχειρήσεις να επιδείξουν στην επίδραση των παραπάνω στα επιτόκια προεξόφλησης, στις Going Concern αξιολογήσεις και στον μακροπρόθεσμο οικονομικό προγραμματισμό τους.

Ακολούθησε ενημέρωση φορολογικών θεμάτων με αναφορά στις τροποποιήσεις της φορολογικής νομοθεσίας που επηρεάζουν τη ναυτιλιακή κοινότητα, μεταξύ των οποίων η πολιτική συμφωνία για θέσπιση ελάχιστης πραγματικής φορολόγησης των μεγάλων πολυεθνικών ομίλων, καθώς και στην ανάγκη προσαρμογής των υφιστάμενων φορολογικών πλαισίων στις ανάγκες της σύγχρονης, ψηφιοποιημένης οικονομίας.

Με τις πιέσεις στη ναυτιλία για την υιοθέτηση κριτηρίων βιωσιμότητας και την αντιμετώπιση της κλιματικής αλλαγής να αυξάνονται διαρκώς, ιδιαίτερα από την πλευρά των επενδυτών, τα εξειδικευμένα στελέχη της PwC διαπίστωσαν την ανάγκη λήψης μέτρων από τις ναυτιλιακές εταιρείες σχετικά με την ESG Reporting στρατηγική τους.

Στόχος των μέτρων αυτών είναι να γνωρίζουν οι επιχειρήσεις τα ελάχιστα απαιτούμενα στοιχεία που θα πρέπει να δημοσιοποιούν και να προβούν στις απαραίτητες ενέργειες για την αναβάθμιση των ESG εκθέσεών τους και την ευθυγράμμισή τους με τις εφαρμοστέες κανονιστικές απαιτήσεις.

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Στέφανος Γκίκας Κέρκυρα
ΠΟΛΙΤΙΚΗ

Γκίκας στον ΟΟΣΑ: Το όραμα της Ελλάδας για στρατηγική νησιωτικής πολιτικής

Ο Στ. Γκίκας παρουσίασε στη Σύνοδο του ΟΟΣΑ τη νέα ελληνική στρατηγική νησιωτικής πολιτικής, με έμφαση στη συνδεσιμότητα, την ανθεκτικότητα και τις ευρωπαϊκές μεταρρυθμίσεις για τα νησιά.
Βασίλης Κικίλιας στη Βουλή
ΠΟΛΙΤΙΚΗ

Κικίλιας: Νέα εποπτική μονάδα ενισχύει την ασφάλεια σε λιμάνια και πλοία

Ο Βασίλης Κικίλιας παρουσίασε στη Βουλή τη νέα Εποπτική Μονάδα Ασφάλειας Λιμένων και Πλοίων, τονίζοντας ότι θα ενισχύσει τους ελέγχους, την ασφάλεια των ταξιδιωτών και τη λειτουργία της ακτοπλοΐας.
Ρυμουλκό στο λιμάνι
ΚΟΙΝΩΝΙΑ

Παρεμβάσεις του Λιμενικού: Έρευνες, συλλήψεις και διακομιδές σε όλη τη χώρα

Το Λιμενικό πραγματοποιεί εκτεταμένες επιχειρήσεις: έρευνες για αγνοούμενο αλιέα στην Επίδαυρο, συλλήψεις σε Κάλυμνο και Πάτρα, περιστατικά υγείας σε Καβάλα και επείγουσα διακομιδή από Αίγινα.
δεξαμενόπλοιο Αφραμαξ στη Μαύρη Θάλασσα
ΔΙΕΘΝΗ

Τούρκος ΥΠΕΞ: Οι επιθέσεις στη Μαύρη Θάλασσα απειλούν ασφάλεια και εμπόριο

Ο Τούρκος ΥΠΕΞ Χακάν Φιντάν χαρακτήρισε «πολύ τρομακτικές» τις πρόσφατες επιθέσεις σε ρωσικά δεξαμενόπλοια στη Μαύρη Θάλασσα και τόνισε ότι η Τουρκία, η Ρουμανία και η Βουλγαρία εξετάζουν μέτρα για την ασφάλεια της ναυσιπλοΐας.
Πλοίο φλέγεται στη θάλασσα
ΔΙΕΘΝΗ

Υεμένη: Ελεύθεροι οι ναυτικοί του Eternity C μετά τη βύθιση από Χούθι

Οι Χούθι απελευθέρωσαν το πλήρωμα του πλοίου Eternity C, που είχαν αιχμαλωτίσει στην Ερυθρά Θάλασσα. Οι ναυτικοί, μεταξύ τους εννέα Φιλιππινέζοι, μεταφέρθηκαν αεροπορικώς από τη Σαναά στη Μουσκάτ χάρη στη μεσολάβηση του Ομάν.